418O2 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:34:
Samsung is met veiligheidsupdates wel 1 van de snellere hoor (als je van de reguliere merken uit gaat). Ook touchwiz is tegenwoordig niet meer zo dominant.
Helaas is Samsung, als je het mij vraagt, het enige merk met highendtoestellen (die je in de winkel kan vinden) die je zou moeten overwegen.
Is juist het probleem, als je een beetje met rooten en dergelijke aan de gang wil loop je bij Samsung al gauw tegen de lamp aan met de nieuwe KNOX beveiliging
swhnld schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:42:
In de custom hoek kan ik de Onepus 3T aanraden, frequent updates, actieve community, en de camera is goed. Samsung is beter qua camera, maar niet zo veel dat de Oneplus camera slecht te noemen is.
Hier is eigenlijk het probleem dat je hem niet in de winkel kunt uitproberen, vaak heb ik bij producten, zeker telefoons, dat ik hem eerst even in de hand wil houden of hij bij mij lekker in de hand ligt.
John Rambo schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:42:
Mocht je een wat avontuurlijkere optie willen dan zou je voor een Xiaomi kunnen kijken. Camera's zijn helaas niet van S6/S7 kwaliteit, maar qua software zit het misschien wat dichter bij Apple. Je kunt kijken naar een Mi Mix / Mi Note 2 / Mi5s Plus.
Nadelen zijn wel import(kosten), garantie en het ontbreken van de 800mHz 4G band vaak (afhankelijk van welke provider je hebt kan dat wel of geen probleem zijn).
Xiaomi staat bekend om namaak iPhones hoorde ik, is ook niet echt mijn bedoeling. 4G is wel benodigd tegenwoordig.
PhilipsFan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:08:
[...]
Dit argument hoor je veel, maar als je dan vraagt wat mensen zouden willen aanpassen wat in IOS niet kan, dan blijft het toch een beetje stil. Of ze noemen cosmetische dingen (zoals de fonts op het homescreen instellen) wat wel even leuk is, maar waar je naar verloop van tijd toch niet meer naar kijkt.
Vroegah maakte het wel uit. Ik vind het bijvoorbeeld erg handig om op je lockscreen al de notificaties te zien. Dit kan pas sinds IOS6, daarvoor was je afhankelijk van jailbreak tweaks. Maar Apple heeft dit langzaam overgenomen en geperfectioneerd. Of het control center, dat is afgeleid van een andere tweak met allemaal knopjes. Maar waar zou je nu nog een jailbreak voor nodig hebben, wat een showstopper is om een iPhone te kopen?
Ik vind het persoonlijk fijner om bijvoorbeeld custom roms te installeren of te rooten, zodat je meer vrijheid hebt om alles naar je eigen zin in te stellen, ook niet aan standaard apps vastzit en je kan ook andere appstores gebruiken, bij iOS moet je perse die van Apple gebruiken.