Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik de power knop indruk hoor ik de ventilator en branden de blauwe lampjes. Na een seconde of 5 hoor ik een klik en valt de laptop uit om meteen weer te willen opstarten. dit herhaalt zich x op x

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het scherm vervangen ivm een barst, ook heb ik er een nieuwe harddisc in gezet.
Toen de laptop steeds na 5 seconde uitviel en opnieuw wilde opstarten heb ik de laptop helemaal gedemonteerd schoon gemaakt en opnieuw in elkaar gezet maar het probleem bleef het zelfde. Wie kan mij vertellen wat het probleem nog kan zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nieuwe hdd dus geen fatsoenlijk bootdevice om door te starten naar je os?
Probeer eens je bios te resetten naar factory settings en knal een USB stickie met Windows ISO als eerste boot device

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie goedemorgen, bedankt voor je snelle reactie.
Kan jij mij in het kort vertellen hoe ik mijn bios reset naar factory settings, een usb met windows 7 ISO had ik al klaar liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 01:08:
Switchie goedemorgen, bedankt voor je snelle reactie.
Kan jij mij in het kort vertellen hoe ik mijn bios reset naar factory settings, een usb met windows 7 ISO had ik al klaar liggen
Kan per laptop verschillen. Vaak als je in het bios hoofdscherm zit staat er wel aangeven met welke functieknop je deze reset aanroept.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie goedemorgen,
Ik ben nog bezig geweest om in mijn BIOS te komen maar zover kom ik niet eens.
Als ik de laptop aanzet gaan de blauwe lampjes net boven het toetsenbord aan en hoor ik de ventilator aangaan, maar dan hoor ik een klik en valt de laptop uit om uitzich zelf weer op te starten, en dat herhaalt zich steeds. Dus ik kom nog niet eens in de BIOS om deze te resetten naar de factory settings. Ik ook al de celbatterij los gehaald maar ook dat werkt niet.
Nu lees ik bij het surfen op Google dat waarschijnlijk het moederbord kapot is....
Zou dat idd het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTiamo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-08 22:35
De CMOS batterij opnieuw inserteren werkt niet altijd. Het beste is om wel een paar minuten te wachten voor je hem terugzet.

Verder moet er ergens op het moederbord ook een jumper zijn met de tekst "CMOS" of "R-CMOS". Maar het kan ook dat die tekst er helemaal niet bij staat op het moederbord aangezien het een laptop is. Dan is de locatie te vinden in de handleiding op de site van de maker (als het goed is). Die jumper moet je dan shorten (Zoals dit: http://www.whatsmypass.co...ploads/2009/04/jumper.jpg - Je maakt connectie tussen die twee punten zodat er een stroompje kan lopen)

Anders kan je nog proberen de contacten onder de CMOS te shorten (http://i1167.photobucket....shorting1_zpswyy61zwa.jpg)

Het is ook belangrijk als je dit doet dat er geen batterij in je laptop zit of deze ingeplugged is in de muur.

[ Voor 19% gewijzigd door iTiamo op 09-03-2017 20:41 ]

Ryzen 9 3900XT, 32GB DDR4 3600MHz C16, RTX 4070 Ti OC, Samsung 980 Pro 1TB

Pagina: 1