Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 19:49
Hey, nu heb ik iets wat mij nog nooit is overkomen. Wanneer de cmos batterij op de mobo zit, hoor ik een onregelmatig geklik. Klinkt als kortsluiting dat zich elke halve seconde voor doet.
Het bordje zelf komt net uit de verpakking (bij mij thuis, althans), dus ik heb geen idee of het was toen ie nog in de doos zat.
Het bordje doet het wel, ik kom in de BIOS. Heb nog geen schijf, dus kan niet echt testen.

Iemand enig idee? Ik heb het bordje besteld van Afuture: https://www.afuture.nl/product/5583742/gigabyte-gah110ms2h

Met vriendelijke groet,

Erwin

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Maak als het kan eens een duidelijk filmpje

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
eerste wat ik zou kunnen bedenken is coil whine, maar dat is niet echt een klikgeluid, maar meer een statisch geluid (YouTube: Coil Whine as Fast As Possible

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus zonder spanning van je voeding maakt je moederbord dit geluid? Dus met niets aangesloten? Er lijkt geen pc speaker op het bord te zitten dus dat is het iig niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Luit op 09-03-2017 08:48 ]

• Diamondo25
Ik heb een goedkope kast er omheen zitten, en ik denk dat dat het probleem is. Het lijkt er op dat er pennetjes van de mobo contact maken met de 'domes' waarop je de moederbord schroeft.
Ik zal dit even nagaan dmv papier, kijken of dat beschadigd (aan de zijkant) als ik 'm erop schroef.

Edit: Blijkbaar komt het geluid alleen als de moederbord onder spanning komt vd schroeven; het bord is namelijk niet loodrecht, waarschijnlijk heeft iemand er een dikke koeler op gezet haha :-(. Dus maar terugsturen naar Afuture...

[ Voor 29% gewijzigd door Diamondo25 op 09-03-2017 16:18 ]

• Diamondo25
Vandaag al een belletje ontvangen; blijkbaar was er ook een capacitor die opgezet was onderaan het mobo (kan me herinneren dat dit inderdaad zo was). Afuture heeft aangeboden om een vervangende op te sturen (nieuw) of via credit mij een andere aan te laten schaffen. Aangezien het wel een goed bordje betreft, ben ik voor dezelfde gegaan, alleen dan geen refurbished variant.

Goede service, morgen zou die binnen moeten komen.

• Diamondo25
Beetje late update, maar nieuwe mobo werkt perfect (moest nog wel een bios update doen voor 7e generatie intel cpu...).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Fijn dat je nog even een update doet, ik zie zoveel topics die eindigen zonder dat we weten hoe het afloopt. In jouw geval dus goed afgelopen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1