Windows 10 pro staat opeens geinstalleerd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-07 11:56
Ik heb onlangs Gyazu geinstalled vanwegen het makkelijk screen cappen van scherm, maar dat zou dit probleem toch niet zijn?

Mijn windows 10 hom werkte tot heden prima, en opeens, merkte ik na een dag naday ik Gayzu had geinstalleerd, dat ik opeens windows 10 pro had. Heeft iemand enige clue waarom dit zo is. Virus scanners als Avira, AVG< malware bytes geven niks enlaptop schijnt schoon te zijn.

Is dit zo een microsoft actie waar ze gewoon stiekem pro erop gepleurd hebbem

Ik heb dan wel een code voor windows 10 pro, maar toch, dis raar

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfje501 op 08-03-2017 23:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wolfje501 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:22:
Ik heb dan wel een code voor windows 10 pro, maar toch, dis raar
Nee hoor. Je geeft hier zelf het antwoord namelijk. Windows detecteert een pro licentie waarop het home gaat upgraden naar pro.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 18:09
Gyazu en Gayzu, maar je bedoelt toch echt Gyazo. ;) Ik raad je aan Sharex te gebruiken; snel, modern, open-source en veel mogelijkheden.

En wat bedoel je precies met "ik heb wel een code voor Windows 10 Pro"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13

Felyrion

goodgoan!

Het klinkt me heel logisch in de oren. Wat Switchie ook al zegt eigenlijk, de windows installatie wordt gebaseerd op je key.

Wanneer je bewust van windows home naar pro zou willen zou je exact dat doen: de key aanpassen van een Home versie naar een Pro versie. Windows detecteert dat en zal upgraden.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Klotp, maar in mijn email account, originineel met windows 8.1 home toen der tijd gratis geupgrade naar windows 10 home.

De windows 10 code heb ik via een maat vanuit engeland, die had er nog een liggen en werkt. Het gaat mij hier om het 'upgraden' dat niet gewenst was naar pro, en naar mijn mening zelfs geforceerd was. Alleen vind ik hier niks over op het internet

Windows 10 home heeft altijd gewerkt maar het is toch absurd als je opeens ziet dat pro is geinstalleerd zonder enige reden?

[ Voor 10% gewijzigd door Wolfje501 op 09-03-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 21:23
op het moment wanneer je een PRO code invoert op een HOME licentie, wordt deze automatisch bij de eersvolgende windows-update omgezet in een PRO versie. heeft niks met de HOME versie te maken die er al op stond. de laatst geactiveerde key is bindend. al zou je nu een HOME key invoeren, zal windows bij de eerstvolgende update weer een HOME versie zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Wolfje501 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:17:
Klotp, maar in mijn email account, originineel met windows 8.1 home toen der tijd gratis geupgrade naar windows 10 home.

De windows 10 code heb ik via een maat vanuit engeland, die had er nog een liggen en werkt. Het gaat mij hier om het 'upgraden' dat niet gewenst was naar pro, en naar mijn mening zelfs geforceerd was. Alleen vind ik hier niks over op het internet

Windows 10 home heeft altijd gewerkt maar het is toch absurd als je opeens ziet dat pro is geinstalleerd zonder enige reden?
Deze windows 10 code van je maat. Heb je die op je huidige machine ingevoerd als licentiecode ?

Indien ja, dan is het zoals hierboven al eerder vermeld niks geks aan.
Als ik in steam een gamecode invoer onder het kopje 'game activeren' dan zal steam ook zomaar zonder extra bevestiging de game aan mijn gamebibleotheek toevoegen.

Als jij je windows activeert met een windows 10 pro code. Dan zal windows voor jou windows 10 pro activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Heb je de windows 10 pro code ingegeven in je settings onder "Wijzig licentiecode" (of hoe dat ook mag heten in de NL versie)?

Zo ja, dan niet zonder reden: zie bovenstaande comments van Switchie, Felyrion, en Ghanghis.

Dit heeft te maken dat windows een geldige code detecteerd voor een Pro licentie, maar niet een Home licentie. Dus zegt windows "Beste Wolfje, volgens je licentie code heb je geen recht op Home, maar wel op Pro. Hier komt de update."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Nee dat snap ik, maar die code had ik gekregen van hem nadat ik deze issue had.

Ik heb hiervoor een keer eerder een pro installatie gedaan omdat ik die met de media usb bootable van microsoft had gemaakt om te testen of mijn grafische kaart toen der tijd kapot was. Sinds dat die terug is van RMA deed die het gewoon goed op windows 10 home tot 2 dagen geleden, waarna er plots onderaan de watermark van windows 10 activeren stond.

En dit RMA was terug october 2016

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfje501 op 09-03-2017 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Wolfje501 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:17:

Poe hé wat absurd dat je iets krijgt waarvoor je betaald hebt.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Jij moet is even lezen, JerX.

Ik had hiervoor geen geldige pro versie. En omdat ik op KPN fon zit op het moment heb ik mijn connectie op metered.Daardoor download ik geen updates. Ik heb deze code pas gisteravond gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PT-Scribble
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
mogelijk word er gewoon weergegeven dat je PRO hebt ... maar eigenlijk is het nog HOME?

zulk soort ongein had ik vroeger ook vaak met niet-gekochte keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je misschien gerommeld met hacks / cracks zoals alternatieve KMS servers? Een Windows editie update zich niet automatisch naar een andere / hogere / duurdere versie en al helemaal niet zonder dat er herconfiguratie / gedeeltelijke herinstallatie nodig is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Mijn versie van windows 10 home was legaal, gebonden aan mijn microsoft account omdat ik die geupgrade had vanaf windows 8.1 4 of 5 maanden nadat die beschikbaar was.

Dus hacks zouden het niet zijn, tenzij ik gehacks ben ofzo, maar firewall zegd niks in logs. Het is gewoon frapand wanneer voorday ik gyazo installeerde, dat het nog home was, en nadat opeens pro.

Maarja, heb een sleutel voor pro die werkt, toch vind ik et raar blijven omdat dat gewoon normaal niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wolfje501 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:58:
Mijn versie van windows 10 home was legaal, gebonden aan mijn microsoft account omdat ik die geupgrade had vanaf windows 8.1 4 of 5 maanden nadat die beschikbaar was.

Dus hacks zouden het niet zijn, tenzij ik gehacks ben ofzo, maar firewall zegd niks in logs. Het is gewoon frapand wanneer voorday ik gyazo installeerde, dat het nog home was, en nadat opeens pro.

Maarja, heb een sleutel voor pro die werkt, toch vind ik et raar blijven omdat dat gewoon normaal niet kan.
Zoals reeds eerder gezegd. Wanneer je een code voor Pro heb gaat je pc bij de volgende update ronde hem bijwerken naar Pro....
In theorie staat alles al geïnstalleerd voor de pro, maar staan dingen uitgeschakeld. Wanneer Windows detecteert dat er een code voor een andere versie is ingevoerd gaat Windows daar naar bijwerken. Zo voorkom je namelijk een boel herinstallatie....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Voor zover ik weet koppelt Microsoft de licenties niet aan je Microsoft-account maar aan het hardware ID van je pc. Heb je toevallig kort geleden je moederbord ofzo vervangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Nivida_intel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Zoals reeds eerder gezegd. Wanneer je een code voor Pro heb gaat je pc bij de volgende update ronde hem bijwerken naar Pro....
In theorie staat alles al geïnstalleerd voor de pro, maar staan dingen uitgeschakeld. Wanneer Windows detecteert dat er een code voor een andere versie is ingevoerd gaat Windows daar naar bijwerken. Zo voorkom je namelijk een boel herinstallatie....
TS is hier nogal onduidelijk in. Maar volgens mij bedoeld hij dat hij een code voor win 10 pro heeft liggen. En dat het daar bij blijft.. Ergen op een papiertje of iets dergelijks, doet er verder niet toe. Hij heeft hem enkel niet ingevoerd.

De communicatie van TS is niet heel duidelijk. Het lijkt me handig dat hij het hele probleem even rustig in detail uittypt zodat mensen ook echt begrijpen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

scartissue schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:27:
[...]

Voor zover ik weet koppelt Microsoft de licenties niet aan je Microsoft-account maar aan het hardware ID van je pc. Heb je toevallig kort geleden je moederbord ofzo vervangen?
Ik weet vanuit een betrouwbare bron, dat je alles kan vervangen behalve je moederbord. Daar word namelijk je licentie in gebakken door windows...
Recent nog een nieuwe videokaart en geheugen bijgeplaatst en hij gaf er verder niks om....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik heb even meegelezen en volgens mij bedoelt OP:
- Dat hij eerst windows 8.1 pro had
- Toen heeft geupdate, maar heeft gekozen voor windows 10 HOME :?
- Altijd op windows 10 HOME heeft gedraait.
- Toen ineens ging hij naar windows 10 PRO.
- Daardoor had hij de code van die maat nodig, anders kon hij zijn OS niet gebruiken.

Al met al niet een heel duidelijk verhaal dat moet ik jullie wel meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

NO_Excuses schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:38:
Ik heb even meegelezen en volgens mij bedoelt OP:
- Dat hij eerst windows 8.1 pro had
- Toen heeft geupdate, maar heeft gekozen voor windows 10 HOME :?

Al met al niet een heel duidelijk verhaal dat moet ik jullie wel meegeven.
Van Pro naar Home?
Hetzelfde als een BMW 5 serie koopt maar je krijgt een 3 serie....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 13:12
Nivida_intel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Van Pro naar Home?
Hetzelfde als een BMW 5 serie koopt maar je krijgt een 3 serie....
ja, zoiets, maar dan dat je een E39 besteld en een E90 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Vandaar ook de :? smiley erachter, maar zo begrijp ik het verhaal van OP.
Misschien kan OP zelf even in duidelijke stappen vertellen wat er nou precies is gebeurd.
Al me al snap ik het probleem niet het is niet dat windows 10 pro nou vervelender werkt dan home.

Ik denk overigens niet dat de installatie van Gyazo er iets mee te maken heeft

[ Voor 13% gewijzigd door NO_Excuses op 09-03-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Sterker nog, het is account gebonden vaak die licentie, een 8.1 (home premium en hoger) upgrade is per definitie Pro, waardoor dat in je account staat. Windows is vrij... editie-fluïde, en er zijn geen nadelen aan... ik snap het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Umbrah schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:44:
Sterker nog, het is account gebonden vaak die licentie, een 8.1 (home premium en hoger) upgrade is per definitie Pro, waardoor dat in je account staat. Windows is vrij... editie-fluïde, en er zijn geen nadelen aan... ik snap het probleem niet.
Mij zou het echt niet boeien als het nou Windows Home plotseling Windows Pro is....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 23:23
Ik zou het alleen maar mooi vinden als je Home naar Pro gaat, doe mij dat ook maar :p

Even een kleine vraag die losstaat van dit topic(sorry voor de hijack). Als ik het moederbord zou vervangen in mijn pc, moet ik dan dus een nieuwe licentie aanschaffen terwijl ik dat eerder ook al heb gedaan?

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnAbel op 09-03-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MartijnAbel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:57:
Even een kleine vraag die losstaat van dit topic(sorry voor de hijack). Als ik het moederbord zou vervangen in mijn pc, moet ik dan dus een nieuwe licentie aanschaffen terwijl ik dat eerder ook al heb gedaan?
Ligt eraan of je een OEM licentie hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
Windows 10 is niet gekoppeld aan hardware, en wel degelijk aan je microsoft account dat je voor dignen als outlook gebruikt.

Ten eerste: Ik heb de code inmiddels ingevult en werkt gewoon Mijn meoderboord was vervangen door Asus tijdens RMA. Dat zou zelfs niets moeten uitmaken.

Ten tweede: Het gaat hier bij mij gewoon om een elgale copy windows 10 home, die ploots windows 10 pro werd, die ik daarna van een maat van mij heb gekregen.

Wat ik hiermeel wil zeggen is: Der is gewoon met mijn laptop pro ingestalleerd door iets, terwijl ik altijd home heb gedraaid.

Windows 10 pro kan je gewoon downloaden, en zonder account testen. Dat is wat ik voor mijn RMA heb gedaan, en betwijfel dan ook zeer zeker dat dat het is.

Asus GL552VW komt standard met windows 10 home, alleen deze heb ik tweede hands overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07

Ook geen tools gebruikt om een office versie te activeren?
Upgrade is niet per definitie Pro... , starter, basic & home = home upgrade , pro & ultimate = pro upgrade... enterprise valt buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Wolfje501 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:40:
Windows 10 pro kan je gewoon downloaden, en zonder account testen. Dat is wat ik voor mijn RMA heb gedaan, en betwijfel dan ook zeer zeker dat dat het is.
Ik denk dat daar iets dan is blijven hangen waardoor je Win 10 Home ineens een Win 10 Pro is geworden. Geen idee hoe, maar zou kunnen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zegt over de licentiekoppeling aan je account is pertinent onjuist. Licentie wordt wel degelijk gekoppeld aan je hardware id. Als je Windows 10 installeert zonder gebruik te maken van een MS account, wordt je Windows nog steeds geactiveerd.

Het installatiemedium van Windows 10 bevat geen home en pro versie, het is 1 installer. De licentie bepaald of het een home of pro wordt. Op het moment dat je Windows installeert wordt er connectie gemaakt met de Microsoft activatieserver en wordt je Windows geactiveerd aan de hand van het hardware id.

Je verhaal is helaas te warrig om te begrijpen wat er gebeurt is. Als je Windows vroeg om een activatie kan het zijn dat er hardware veranderd is (moederbord), dat er iets mis is gegaan met de licentie en dat deze er vanaf is. Aangezien Windows dan niet kan bepalen welke versie het moet zijn, krijg je een testversie van pro.

Mogelijke oplossingen:

1 Je kan proberen de productkey van je eerdere Windows 7/8.1 handmatig in te geven
2 Doe een systeemherstel naar een datum dat je home licentie nog geactiveerd was.
3 Maak een opstartbare Disc of USB-stick met Windows 10 daarop (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10). Voer vanuit Windows de setup hiervan uit, boot dus niet vanaf dit medium. Dan doe je een upgrade met behoud van gegevens, als het goed is zou er dan opnieuw contact gemaakt moeten worden met de activatieservers en heb je je home editie weer terug, er vanuit gaande dat je de pro key nog niet geactiveerd had.

Of het kan dat het iets te maken heeft met dat geïnstalleerde programma, mogelijk. Als die installer iets verkloot heeft in Windows kunnen er dingen corrupt raken, maar dat is lastig te bevestigen en/of uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 23:23
TommyboyNL schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Ligt eraan of je een OEM licentie hebt of niet.
Is volgens mij een OEM licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Windows 10 is niet gekoppeld aan hardware, en wel degelijk aan je microsoft account dat je voor dignen als outlook gebruikt.
Windows licenties zijn wel degelijk gekoppeld aan een hardware ID. Windows activeert namelijk ook als je een herinstallatie doet op dezelfde pc en niet inlogt met je Microsoft-account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

Ten eerste: Ik heb de code inmiddels ingevult en werkt gewoon Mijn meoderboord was vervangen door Asus tijdens RMA. Dat zou zelfs niets moeten uitmaken.

Ten tweede: Het gaat hier bij mij gewoon om een elgale copy windows 10 home, die ploots windows 10 pro werd, die ik daarna van een maat van mij heb gekregen.

Wat ik hiermeel wil zeggen is: Der is gewoon met mijn laptop pro ingestalleerd door iets, terwijl ik altijd home heb gedraaid.

Asus GL552VW komt standard met windows 10 home, alleen deze heb ik tweede hands overgenomen

Deels waar. Als je niet inlogt met je MS account pakt ie de sleutel van je moederbord, dus hardware. Ik gebruik ook geen MS account op mijn laptop en desktop en toch activeren ze beiden automatisch, 1 met home en 1 met pro.

Dan had ie helemaal niet eens kunnen activeren, want nieuwe hardware (welke nog geen activatie en/of ander OS heeft gezien) heeft geen licentie, tenzij je met je MS account inlogt. Wat dus impliceert dat de Pro licentie aan je account gekoppeld zit, wat je toch echt zélf gedaan hebt.

Alleen maar mooi toch? Krijg je een duurdere versie voor noppes, is het nog niet goed. Zolang hij geactiveerd is en blijft op jouw pc en die van je maat is er niks aan de hand.

Ja dus? Wat boeit het? Is je ervaring met Windows nu opeens compleet vernaggeld omdat er een ander woordje staat op een plek waar je waarschijnlijk toch al zelden komt?

Home kan je ook als trial draaien. Een account is in eender geval, legaal, illegaal of testperiode, niet verplicht en 100% optioneel.

Ik zie werkelijk waar niet in waar je nou een stampede over loopt te schoppen.
De licenties werken, je pc werkt waarschijnlijk nog net zo als voorheen, dus je loopt dus naar mijn idee moeilijk te doen omdat er 1 woord is veranderd wat doorgaans 0,0 impact heeft op hoe je pc werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HC_N.ick
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Na het hele verhaal gelezen te hebben lijkt het er op dat je Windows 10 Pro als test hebt geïnstalleerd zonder geldige licentie (om te kijken of je videokaart defect is) en deze na zijn grace period begint te zeuren om een licentie. Er wordt namelijk nergens aangegeven dat je Windows 10 Home er weer opnieuw op hebt gezet (of ik heb daar enorm overheen gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 12:43

Croga

The Unreasonable Man

Nee, je licentie is gekoppeld aan je hardware. Nog sterker; de gratis updates waren per definitie OEM en daarmee ook meteen ongeldig als je hardware teveel verandert.
Kijk, daar heb je hem. Ja, dat maakt zeker wel uit. De licentie zit namelijk opgeslagen in je BIOS. Je moederbord is vervangen dus je licentie is verdwenen én je recht op de licentie in principe ook.

Wat je had moeten doen nadat je hem terug gekregen had was MS bellen en telefonisch opnieuw activeren. Dan had je geen Pro gehad, dan had je geen andere licentie nodig gehad, dan was er niets aan de hand geweest. In plaats daarvan heb je de key voor een Pro versie ingevoerd en heb je nu dus Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:32
Ik denk niet dat dat klopt.
Ik heb bij mijn Win 10 installs geen Microsoft account opgegeven, alleen lokale accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje501
@ASS-Ware Ze vragen toch echt je lokae account te koppelen aan je microsoft account. Anders kan je niks met personalisatie.
Windows 8.1 home zou niet naar 10 pro moeten gaan, tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb tot dit moment nooit een pro versie gebruikt behalve XP pro.

Mijn oude laptop kwam met 8.1 home, en 10 heb ik ongeveer een half jaar na release geupgrade via windows omdat het gratis was. Toen kwam windows 10 home erop.

Sorry voor de onduidelijkheid, maar als het jouw laptop was ofzo, zouden jullie ook niet weten waar de oorzaak licht dat Home opeens Pro werd, zonder dat je een code van pro van te voren heb ingevuld?

Verder vind ik het niet erg ofzo, maar ik zat wel die dag te kloten omdat opeens omdat ik mijn taakbalk niet meer kon veranderen, en onderanderen de achtergront.

-Ik heb windows 8.1 home geupgrade naar windows 10 home
-Deze kopie kwam met mijn oude laptop. Windiws 8+ is niet aan hardware gelinkt. Het is aan account gelinkt van microsoft (Email ea)
-Ik heb nooit een code gebruikt voor Pro op mijn account. Ik heb pro wel gebruikt om voordat ik mijn laptop stuurde voor RMA zonder code om te testen wat er met mijn grafische kaart was, of een verse OS install werkte. (je kan windows 10 onbeberkt gebruiken zonder code, alleen krijg je gelimiteerde opties)
-Voordat ik rma had verstuurd ik windows 10 home er weer opgezet
-Windows 10 home had gewoon gewerkt Pro werkt ook, maar toch, on aangename verassing voor mj.
-De pro code die ik heb ingevult, werkt. Maar toch wil ik weten waarom mijn laptop opeens na pro is gegaan.
-Deze code heb ik NA de dag dat het gebeurde ingevult, nooit ervoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfje501 op 11-03-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Wolfje501 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:55:
@ASS-Ware
-Ik heb nooit een code gebruikt voor Pro op mijn account. Ik heb pro wel gebruikt om voordat ik mijn laptop stuurde voor RMA zonder code om te testen wat er met mijn grafische kaart was, of een verse OS install werkte. (je kan windows 10 onbeberkt gebruiken zonder code, alleen krijg je gelimiteerde opties)
-Voordat ik rma had verstuurd ik windows 10 home er weer opgezet
-Windows 10 home had gewoon gewerkt Pro werkt ook, maar toch, on aangename verassing voor mj.
-De pro code die ik heb ingevult, werkt. Maar toch wil ik weten waarom mijn laptop opeens na pro is gegaan.
-Deze code heb ik NA de dag dat het gebeurde ingevult, nooit ervoor.
Wat straat hier nou, je zal het in je hoofd wel allemaal op een rijtje hebben, maar voor ons is hier geen duidelijkheid in te krijgen.

Zeg je nu dat je even win 10 pro had geïnstalleerd?
Ja of nee?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:32
Wolfje501 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:55:
@ASS-Ware Ze vragen toch echt je lokae account te koppelen aan je microsoft account. Anders kan je niks met personalisatie.
Dat is niet waar.
Zonder Microsoft account kun je je personalisatie niet in de cloud opslaan.
Nou en?
Waarom zou je dat willen?
Ik heb meerdere machines hier geupgrade van 8.1 naar 10, zonder Microsoft account en dat werkt prima.
Pagina: 1