• remonremmers
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2018
Hallo,

Ik heb per ongeluk mijn externe schijf niet veilig verwijderd uit mijn computer.

Nadat dit was gebeurt heb ik hem weer aangesloten en wordt hij niet meer herkent in verkenner en schijfbeheer.

Wel wordt hij herkent in andere computers, en daar kan ik ook gewoon bij mijn data komen die op de schijf staat.

Wat ik al heb geprobeerd:

OS opnieuw geïnstalleerd
Drivers opnieuw geïnstalleerd
USB2.0 poort geprobeerd
Andere USB poorten geprobeerd

Heeft iemand nog een idee om dit probleem op te lossen?

Rémon

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

remonremmers schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:20:
Ik heb per ongeluk mijn externe schijf niet veilig verwijderd uit mijn computer.
Ik doe niet anders alleen dan met pure opzet.
Nadat dit was gebeurt heb ik hem weer aangesloten en wordt hij niet meer herkent in verkenner en schijfbeheer.
Lijkt me stug dat je vorige actie hiervan de oorzaak is.
Wel wordt hij herkent in andere computers, en daar kan ik ook gewoon bij mijn data komen die op de schijf staat.
Mooi... Is de schijf dus gezond
OS opnieuw geïnstalleerd
Drivers opnieuw geïnstalleerd
USB2.0 poort geprobeerd
Andere USB poorten geprobeerd
Direct vers OS vind ik wel heel radicaal. Maar vooruit :)
Welke drivers heb je precies geïnstalleerd?
Welke usb poort? Panel van de kast of i/o paneel van het moederbord?
Over welk moederbord e.d. hebben we het overigens?

Ook al een ander USB device geprobeerd op de pc?
Heeft iemand nog een idee om dit probleem op te lossen?
Eerst zoveel mogelijk uitsluiten ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• remonremmers
Welke drivers heb je precies geïnstalleerd?
WD SES Drivers (Weet niet of dat de goede zijn, vrij weinig verstand van eerlijk gezegd)
Welke usb poort? Panel van de kast of i/o paneel van het moederbord?
Alle USB poorten die op de computer zitten, dus ook die op het moederbord zitten.
Over welk moederbord e.d. hebben we het overigens?
Het gaat om de MSI Z87-G45 Gaming
Ook al een ander USB device geprobeerd op de pc?
Met andere USB apparaten geen problemen, andere externe schijven ook niet.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

remonremmers schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:38:
[...]

WD SES Drivers (Weet niet of dat de goede zijn, vrij weinig verstand van eerlijk gezegd)
http://download.msi.com/dvr_exe/intel_chipse_9_w10.zip

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• remonremmers
Geïnstalleerd maar helaas geen succes

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Wellicht is het nu een mooi moment om op zo'n andere computer waarop de data nog wel leesbaar is, nu eerst een kopie van de inhoud van de externe schijf te maken (een backup dus)?
De data is voor jou blijkens dit topic daarvoor belangrijk genoeg.

• remonremmers
Renault schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:39:
Wellicht is het nu een mooi moment om op zo'n andere computer waarop de data nog wel leesbaar is, nu eerst een kopie van de inhoud van de externe schijf te maken (een backup dus)?
De data is voor jou blijkens dit topic daarvoor belangrijk genoeg.
Dit heb ik inmiddels gedaan en mijn data is save nu.

Inmiddels is het probleem wat groter geworden, een andere externe schijf van seagate is er ook mee gestopt en ook niet meer te herkennen in mijn computer maar wel in overige computers.

• Renault
Kan je geen herstelpunt kiezen uit de tijd dat alles nog normaal werkte?

Als je Windows 10 hebt, vind je dat door in de zoekfunctie (het loepje) "Recovery point" of "Herstelpunt" te typen. (Ik hoop voor je dat je die functie aan hebt staan en anders zou ik dat NU doen ...)

• freddie0101
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 09:52
kan je niet gewoon in apperaatbeheer als je usb controllers weggooien en dan opnieuw booten dan worden ze weer opnieuw herkend dan is de kans groot dat alles weer werkt

• NSG
  • Laatst online: 23:11

NSG

Je weet niks!

freddie0101 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:03:
kan je niet gewoon in apperaatbeheer als je usb controllers weggooien en dan opnieuw booten dan worden ze weer opnieuw herkend dan is de kans groot dat alles weer werkt
De TS zegt heel Windows al opnieuw geïnstalleerd te hebben, dus dat heeft weinig (/geen) meerwaarde.

• Renault
Tja, dan zou ik met een GParted CD opstarten en kijken of die de externe harddisk detecteert.
Als dat nog steeds niet zo is, zit je met een hardwarefout in je PC, of een incorrecte BIOS instelling.
Ik zou dan een BIOS-reset overwegen (of als je die optie hebt, terugzetten met "Failsafe" instellingen).

• Esmeralda82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-02 16:16
Hallo mensen,

Sinds gisteren zit ik met hetzelfde probleem. WD My passport geeft mijn laptop aan in configuratiescherm, maar niks te zien in verkenner en kan ik dus de schijf niet openen. Naar mijn weten heb ik er niks geks mee gedaan. Alle opties die hierboven genoemd staan heb ik ook geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik ben ermee naar een computerzaak geweest en die zeiden dat er ook niks aan te doen is, maar ik weet niet in hoeverre hun ervaring hiermee is of dat ze geen zin hadden om ernaar te kijken.

Dit topic ligt al een aantal maanden stil, maar ik probeer het gewoon. Wie weet heeft iemand iets ontdekt in de afgelopen maanden waardoor ik wel bij mijn bestanden kan?

Ik ben echt ontzettend veel (persoonlijke) dingen kwijt!! En ik weet het... ik had eerder back ups moeten maken, maar helaas is dat niet het geval. Ik weet dat dat niet heel snugger is.

Maar is er misschien toch niet iemand met een helder en werkend idee??? Thnx!!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Maak een eigen topic.
En geef meer info wat je precies gedaan hebt,want je verteld bijna niks.
En je hardware goed vermelden.

• Esmeralda82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-02 16:16
Gedaan....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee