Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11 13:08
PC start niet meer op.
  • Geen beeld
  • Geen POST-piepjes
  • CPU fan draait
  • geen led-indicator op standaard USB-toetsenbord en ook geen muis-led op standaard USb-muis
  • DVD-speler start herhaaldelijk op
  • PSU-ventilator draait niet
Systeem ontmanteld:
  • Extra graf. kaart eruit
  • HD's losgenomen
  • geheugen eruit/erin
Maakt allemaal geen verschil.

Met de HD's aangesloten en mijn oor via een schroevendraaier op de HD, hoor ik daar helemaal niets in beweging komen.

Mobo + CPU + geheugen is nu precies 3 jaar oud.
Voeding is ouder.

Wat kan ik verder doen om te determineren of het probleem ligt bij de voeding, het moederbord of de CPU?
Heeft iemand een sterk vermoeden en zo ja waarom?

Beste antwoord (via S.Paternotte op 12-03-2017 09:22)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Begin eens met een andere voeding ...

Meh ...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Begin eens met een andere voeding ...

Meh ...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Specificaties graag van je PC. Hier kunnen we weinig mee.

Ook typenummer en merk van je voeding, dus niet iets generieks als Corsair 300Watt maar bijv Corsair CX450M.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 08-03-2017 21:33 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 14:49
In mijn ervaring klinkt het alsof het mobo op het einde van zijn leven zit.
Ik heb dezelfde problemen gehad met die van mij. Op een gegeven moment begonnen de fans niet eens meer.

Wanneer de fans beginnen te draaien krijgt alles nog stroom, dus de voeding zal het niet zijn. Dit kun je nog verifieren door een andere psu te gebruiken of je psu op een andere setup te testen.

Dan blijft het mobo en de cpu over. Als je niets geks hebt gedaan met de cpu, kan ik niet geloven dat deze het begeven heeft. Cpu's zijn taaie componenten.
Mobo's daarintegen zijn de zwakste schakels die alles met elkaar verbinden.

Om er zeker van te zijn zul je toch de componenten ergens anders in moeten testen, of moeten vervangen.

Kijk of je iemand kunt vinden waarvan je het mobo kunt lenen of iets.

• S.Paternotte
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11 13:08
Iedereen bedankt voor de tips

@Twarp We hebben een nieuwe voeding besteld en ingebouwd. De PC doet het weer.
@nelizmastr Ik denk niet dat merk en typenummer van de PC en voeding ook maar iets aan deze hulpvraag hadden kunnen toevoegen
@Fancyland Er is inderdaad (ook) nog iets met het mobo. (oorzaak/gevolg/samenloop?) Een van de vier geheugenslots functioneert niet meer. Div wissels van DDR3-bankjes uitgevoerd, maar de BIOS blijft beweren dat DDR3-B2 geen geheugen bevat. Zoon zal het nu met 8GB moeten doen.

Die oude voeding hebben we nog even getest op een andere PC. Die voeding is toch echt defect.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

S.Paternotte schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:23:
Iedereen bedankt voor de tips

@nelizmastr Ik denk niet dat merk en typenummer van de PC en voeding ook maar iets aan deze hulpvraag hadden kunnen toevoegen
Ik wil hier toch even op inhaken. We proberen je te helpen en dan kom je met zo'n reactie. Wat wij met volledige specificaties en typenummers van voedingen kunnen doen is je in de goede richting helpen. Er zijn namelijk van verschillende producten verschillende gebreken bekend onder de tweakers, dus door die gegevens te geven als erom wordt gevraagd kunnen wij eerder de boosdoener helpen aanwijzen.

Bovendien, het is op tweakers verplicht bij een vraag topic alle relevante hard- en software te vermelden. als je een nieuw topic maakt en aanvinkt dat het een vraag is (dat was het) dan krijg je dat te zien. Gaat het topic over een PC, dan willen we alles van de PC weten, want allerhande problemen komen uit verschillende componenten. Het is niet aan jou om te bepalen wat wel en niet van belang is voor je hulpvraag, wees altijd zo volledig mogelijk. Beter te veel vermelden dan te weinig en een waslijst aan vragen moeten beantwoorden.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 14:49
Mooi dat je PC weer werkt!
nelizmastr schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Ik wil hier toch even op inhaken. We proberen je te helpen en dan kom je met zo'n reactie. Wat wij met volledige specificaties en typenummers van voedingen kunnen doen is je in de goede richting helpen. Er zijn namelijk van verschillende producten verschillende gebreken bekend onder de tweakers, dus door die gegevens te geven als erom wordt gevraagd kunnen wij eerder de boosdoener helpen aanwijzen.
Ik wil graag even verder hierop in, omdat ik het hier helemaal mee eens ben. Voedingen zijn meer dan 80 Plus Bronze of Gold met een wattage. Merk en type zegt bij voedingen heel veel. Ik heb dit geleerd van verschillende computers die ik in elkaar heb gezet, waarbij de meest uiteenlopende dingen verkeerd gingen. Om er zeker van te zijn dat een voeding goed presteert gebruik ik deze topic: https://linustechtips.com...trmfrmxmns-psu-whitelist/. Ik wil deze topic dan ook meegeven als tip.
(Tweakers heeft wellicht ook zo'n zelfde topic en met een beetje zoek werk zul je deze zeker kunnen vinden.)

• Liselotte111
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 19:08
Excuses, verkeerde account gebruikt ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Liselotte111 op 11-03-2017 18:47 ]

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Welke voeding heb je gekocht? Als je een slechte voeding hebt gekocht is dat ook niet echt verstandig natuurlijk.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ParaDroid2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:47:
Welke voeding heb je gekocht? Als je een slechte voeding hebt gekocht is dat ook niet echt verstandig natuurlijk.
Dikke 700W MSTECH is super chill toch, maar een paar tientjes :D :+

Pagina: 1