[bug] autocomplete trefwoord pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-11 12:46
Ik heb op mijn mobiel een vrij vervelende bug bij het trefwoord filter. Het invoer veld komt vol te staan met tekens en het is vrij onmogelijk om hier wat fatsoenlijks in te vullen behalve door te kopiëren / plakken. Zie onderstaande afbeelding voor het probleem.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SWohBqr.png

Reproduceren:
Ga naar de pricewatch
Klik door naar de categorie "Netwerk switches"
Open verfijn zoekresultaten
Open trefwoord
Begin hier met typen. Ik probeer hier bijvoorbeeld "edge" te typen. Er komt een soort autocomplete achtig effect wat niet geheel goed gaat. Waarschijnlijk een combinatie van het JavaScript wat de resultaten on-the-fly aanpast en Chrome.

Specs:
Telefoon: Nexus 5
Android: 7.1.1
Chrome: 56.0.2924.87

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:18
Inderdaad als je mobiel bezig bent dan wordt dit automatisch ingevuld .
Gebeurd niet alleen als je edge intikt ook met andere combinaties :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11 04:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daar moeten de devvers maar eens naar kijken. :)

Pricewatch => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan het iig niet reproduceren op een Samsung Galaxy Tab met Android 4.4.2 (ja, geen updates...) en de laatste Chrome. We hebben meen ik wel eerder soortgelijke 'bugs' gehad wat dan lag aan de gebruikte keyboard-app.

Intentionally left blank

• Wiebeltje
Ik gebruik gewoon de standaard keyboard app: Android keyboard (AOSP).

• MdO82
crisp schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:32:
Ik kan het iig niet reproduceren op een Samsung Galaxy Tab met Android 4.4.2 (ja, geen updates...) en de laatste Chrome. We hebben meen ik wel eerder soortgelijke 'bugs' gehad wat dan lag aan de gebruikte keyboard-app.
Heb je op de tab de mobile interface of de normale interface van de website ?
Via de normale interface gebeurd dit inderdaad niet.

Het maakt ook niet uit in welke categorie je zit.
Ik kreeg het namelijk ook in de categorie accesspoints

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0nCYEPn.png?1

Ik gebruik overigens een standaard keyboard op mijn Samsung Galaxy S5+

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 08-03-2017 22:02 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

crisp

Devver

Pixelated

MdO82 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:56:
[...]

Heb je op de tab de mobile interface of de normale interface van de website ?
Via de normale interface gebeurd dit inderdaad niet.

Het maakt ook niet uit in welke categorie je zit.
Ik kreeg het namelijk ook in de categorie accesspoints

[afbeelding]
Het maakt bij mij niet uit in welke 'grade' ik zit Technisch zit daar aan onze kant ook geen verschil in, het is puur een andere presentatie. Er zit ook geen eigen 'auto-complete' oid op dat veld.

Intentionally left blank

• MdO82
Het is dus alleen het verschil hoe het op het device gepresenteerd wordt.
Ik kwam met deze opmerking omdat ik het op mijn ipad ook niet kan reproduceren en op de mobiel wel :)

2250 WP Zuid PVoutput

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Om even in te haken..... Ik heb ook wel eens dat gedonder gehad op een Android 4 browser op een tablet die geen updates meer heeft gekregen. Best irritant.
Kan je anders niet Gboard installeren? Naast dat die wel goed zal werken, zal deze ook voortreffelijker zijn qua functies ;)

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 08-03-2017 22:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Wiebeltje
Naja, het moet gewoon werken toch :p ? Ik ben het nog nergens anders tegengekomen. Ik heb even "request desktop site" aangevinkt maar daar doet zich het probleem ook voor.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-11 19:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MdO82 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:22:
Het is dus alleen het verschil hoe het op het device gepresenteerd wordt.
Ik kwam met deze opmerking omdat ik het op mijn ipad ook niet kan reproduceren en op de mobiel wel :)
Dat ligt dan wellicht meer aan android op je mobiel, vs iOS op de iPad. Op een iPhone ook nergens last van hier.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb het 1x kunnen reproduceren, en dat was direct met de eerste poging. Alle pogingen erna lukten niet. Heb niet op het tekstveld gelet, maar ik heb het idee dat het door de javascript dat direct begint met filteren, of iig zoeken om te kunnen filteren, komt. Ik kreeg 'EdEdg' in het veld toen ik 'edge' wilde typen en nog niet op de 'e' had getikt.

Toestel: OnePlus One
Browser: Opera (Chrome based engine)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:47:
maar ik heb het idee dat het door de javascript dat direct begint met filteren, of iig zoeken om te kunnen filteren, komt. Ik kreeg 'EdEdg' in het veld toen ik 'edge' wilde typen en nog niet op de 'e' had getikt.
Dat is heel aannemelijk dat dat gedrag dit op zijn minst ontsluit.

Maar het is dan wel handig als we het consistent kunnen reproduceren. Op mijn Xperia Z5 Compact met Android 7 en Chrome lukt het me bijvoorbeeld niet :/

Hebben jullie op die momenten een snelle of langzame internetverbinding? In de startpost zie ik een werkende wifi-indcator, dus ik neem aan dat het daar in ieder geval snel was?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zat thuis toen ik 't testte en er zat verder niemand op de verbinding. Heb alleen wifi op m'n telefoon en de verbinding was uitstekend. Zou alsnog kunnen zijn dat er in uitzonderlijke gevallen een race-conditie oid op kan treden, bij de een wat eerder dan bij de ander. Ik kon het immers maar 1x produceren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MdO82
Bij mij was het ook gewoon thuis (300/30 Ziggo)

2250 WP Zuid PVoutput

• Wiebeltje
Ik zat naast mijn ubiquiti access point. Daar heeft het echt niks mee te maken. Ik wil best helpen debuggen. Ik ben ook de hele dag met websites bezig alleen ben ik niet een enorme expert op het gebied van js. Ik zal vanavond eens kijken of ik wat meer info kan verzamelen nog.

• Wiebeltje
Ik heb nog wat onderzocht. Het ligt in ieder geval aan javascript want zodra ik die uitschakel werkt het wel. Ik kan alleen geen losse javascript files uitsluiten dus dat maakt het allemaal wat lastig om te debuggen vanuit welke file het precies komt. Mocht ik nog meer informatie aan kunnen leveren hoor ik het graag.
Pagina: 1