Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scherm bevriest Mac Citrix receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10 08:13
Goedenavond heren / dames,

Door middel van een Citrix receiver kan mijn vriendin verbinding maken met haar werkomgeving. Nu heeft ze nogal een vervelend probleem, om de +- minuut bevriest het scherm voor 40 seconden. Heeft iemand enig idee wat de mogelijke oorzaak kan zijn voor dit probleem?

De software die gebruikt wordt is de Citrix receiver versie 12 voor Mac. Het is een Macbook uit 2012 waar onlangs een SSD schijf in is geplaatst, dat het aan malware oid ligt acht ik dan ook klein. Verder is de internetverbinding vanuit ons appartement niet fantastisch maar zou toch voldoende moeten zijn (50mbps download, 15mbps upload).

Heb het internet afgestruind maar ik kan maar weinig relevantie informatie vinden, vooral voor een leek als ik. Ze heeft bij haar collega's nagevraagd, zij hebben geen last van de performance issues. Tot slot heb ik geprobeerd dit probleem te reproduceren met de citrixomgeving van de universiteit, daar heb ik hetzelfde probleem. Misschien is het een profielprobleem oid, maar voordat ik haar naar de IT-afdeling doorverwijs ben ik erg benieuwd of ik zelf nog iets kan proberen te doen.

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heeft ze het probleem ook met een vaste verbinding? (dus niet via wifi)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• whoopy_
Super bedankt voor je reactie PD2JK, hier lijkt het probleem vandaan te komen! In ons appartement hebben wij 1 centrale router, waar ik vervolgens aan router achteraan heb geplaatst zodat wij ons eigen netwerk hebben. Met het probleem achterhaald zou ik hem ook graag op willen lossen. Het gaat om een TP-Link AC 750 router die met een kabel is aangesloten in de muur. Hoe zou het kunnen dat deze router voor connectie problemen zorgt?

De router staat in een hoek die redelijk statisch is, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

whoopy_ schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:57:
Super bedankt voor je reactie PD2JK, hier lijkt het probleem vandaan te komen! In ons appartement hebben wij 1 centrale router, waar ik vervolgens aan router achteraan heb geplaatst zodat wij ons eigen netwerk hebben. Met het probleem achterhaald zou ik hem ook graag op willen lossen. Het gaat om een TP-Link AC 750 router die met een kabel is aangesloten in de muur. Hoe zou het kunnen dat deze router voor connectie problemen zorgt?

De router staat in een hoek die redelijk statisch is, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Dus je deelt het 50mb lijntje met anderen? Trekken zij de lijn b.v. niet vol met allerhande torrents?

Hoe heb je de TP aangesloten en ingesteld?

Mbt plaatsing van de router. Dan zou je logischerwijs ook problemen ondervinden bij ander online gebruik.

Draai overigens eens een speedtestje om te kijken wat daar uitkomt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Controleer ook eens hoe druk het gebruikte kanaal is en probeer anders eens of hetzelfde zich voor doet als je een kabel gebruikt en geen wifi. Overigens kan de Macbook niets met AC

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:45

3DDude

I void warranty's

Kijk op de Mac is in de app Console en dan kan je zoeken op citrix, kan je precies zien wat er allemaal gebeurt.

Be nice, You Assholes :)

• whoopy_
Switchie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:04:
[...]

Dus je deelt het 50mb lijntje met anderen? Trekken zij de lijn b.v. niet vol met allerhande torrents?

Hoe heb je de TP aangesloten en ingesteld?

Mbt plaatsing van de router. Dan zou je logischerwijs ook problemen ondervinden bij ander online gebruik.

Draai overigens eens een speedtestje om te kijken wat daar uitkomt.
Dat de snelheid 50mb is heb ik bepaald door het doen van een speedtest. Volgens mij wordt er hier weinig gedownload. Maar kan het wel dat de internetsnelheid het probleem is? Wanneer de laptop direct wordt aangesloten op een kabel die vanuit het modem komt zijn er geen verbindingsproblemen.

• whoopy_
3DDude schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:16:
Kijk op de Mac is in de app Console en dan kan je zoeken op citrix, kan je precies zien wat er allemaal gebeurt.
Op het moment dat de console vastloopt staat de console vol met de volgende opmerking: <compose failure [shared UUID]>

• whoopy_
Frogmen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:13:
Controleer ook eens hoe druk het gebruikte kanaal is en probeer anders eens of hetzelfde zich voor doet als je een kabel gebruikt en geen wifi. Overigens kan de Macbook niets met AC
Zie mijn eerste reactie :) Wanneer ik de laptop aan de kabel aansluit die direct vanuit het modem komt zijn er geen storingen. Dus het probleem lijkt mij in de router te zitten die ik hier gebruik om een apart stukje netwerk te maken voor ons appartement

Edit: Dit is trouwens de data die ik krijg te zien wanneer ik bijv nu.nl ping

64 bytes from 174.129.25.170: icmp_seq=0 ttl=46 time=110.914 ms

die 110ms lijkt mij nogal hoog?

[ Voor 14% gewijzigd door whoopy_ op 09-03-2017 21:40 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:45

3DDude

I void warranty's

Powernap uit gezet voor de receiver? Dat heb ik in het verleden wel is gehad ;).

Note kans dat het wifi is, is groot.
Vraag is of de draadloze kaart in de mac brak is of de router ;)

[ Voor 39% gewijzigd door 3DDude op 09-03-2017 21:48 ]

Be nice, You Assholes :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

whoopy_ schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:32:
[...]
Dat de snelheid 50mb is heb ik bepaald door het doen van een speedtest. Volgens mij wordt er hier weinig gedownload. Maar kan het wel dat de internetsnelheid het probleem is? Wanneer de laptop direct wordt aangesloten op een kabel die vanuit het modem komt zijn er geen verbindingsproblemen.
Klinkt als gevalletje instabiel Wifi waardoor de verbinding tot Citrix (tijdelijk) verbroken wordt.

Wat ook zou kunnen is dat "power safe mode" staat ingeschakeld voor wifi. Windows schakelt wifi dan uit om batterij te besparen.
Kijk b.v. eens hier;
http://ccm.net/forum/affi...connection-keeps-dropping

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• whoopy_
Switchie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:55:
[...]

Klinkt als gevalletje instabiel Wifi waardoor de verbinding tot Citrix (tijdelijk) verbroken wordt.

Wat ook zou kunnen is dat "power safe mode" staat ingeschakeld voor wifi. Windows schakelt wifi dan uit om batterij te besparen.
Kijk b.v. eens hier;
http://ccm.net/forum/affi...connection-keeps-dropping
Als de verbinding verbroken zou zijn, zou ik daar dan geen melding. van krijgen? Het scherm blijft namelijk gewoon open staan en na 40 seconden gaat het scherm verder met waar het gebleven was.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

whoopy_ schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:11:
[...]
Als de verbinding verbroken zou zijn, zou ik daar dan geen melding. van krijgen? Het scherm blijft namelijk gewoon open staan en na 40 seconden gaat het scherm verder met waar het gebleven was.
maar voordat ik haar naar de IT-afdeling doorverwijs ben ik erg benieuwd of ik zelf nog iets kan proberen te doen.
Zou dus zeggen, probeer het eerst eens. Voor ons is het ook gissen met de beperkte info de we hebben. Mogelijke oplossing bij voorbaat in twijfel trekken wegens ontbreken van een melding gaat het probleem niet oplossen. Je huidige "probleem" geeft namelijk blijkbaar ook niet netjes een melding met uitleg waar het misgaat ;)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:14
whoopy_ schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Dat is een feature van het ica protocol van Citrix. Session reliability zorgt ervoor dat als je verbinding wegvalt je daarna weer gewoon door kan werken.
Switchie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:16:
[...]

[...]

Zou dus zeggen, probeer het eerst eens. Voor ons is het ook gissen met de beperkte info de we hebben. Mogelijke oplossing bij voorbaat in twijfel trekken wegens ontbreken van een melding gaat het probleem niet oplossen. Je huidige "probleem" geeft namelijk blijkbaar ook niet netjes een melding met uitleg waar het misgaat ;)
Ehh jawel, we weten al dat het probleem in WiFi zit. Als hij via kabel verbonden dan is het probleem er niet. Dus je kan wel de IT benaderen van je werk maar die zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor jou thuisnetwerk.

Je moet dus gewoon verder troubleshooten en kijken waarom je WiFi zo slecht is. Drivers updaten op je laptop. Firmware bijwerken van je router. Andere suggesties van hierboven. En If all else fails op een kabel blijven zitten of je router vervangen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer ook eens wat de laptop doet na een een volledige reboot. Apple willen wel eens lastig omgaan met veranderend netwerk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1