Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Het registreren is legaal. Er is geen wet die verbied domeinen te registreren voor winst. Stichting domeinregistratie is er niet blij in ieder geval.Ik wilde een .nl-domein registreren, maar zag dat-ie in handen van Domeinenbank was.
Weet iemand of het mag wat zij doen? Ik meen me iest te herinneren van namezero die de domeinen terug moest geven.
Wat betreft namezero : De reden dat deze domeinen moest teruggeven is omdat ze een handelsmerk schonden. Registreren mag altijd, maar de aanvrager moet er op letten dat ie geen bestaande handelsmerken schendt.
Hmm jammer, het ging om een achternaam. 't Is niet echt een wereldbekende (handels)naam dus ik zal hem bij domeinhosting moeten 'kopen' zeker?
Canon EOS | DJI M2P
Als het een handelsnaam is (ingeschreven in kvk) kun je altijd een klacht indienen bij domain-registery nederland. Waarschijnlijk zullen zij er niks aan doen.
De volgende stap zal dan een rechtzaak zijn welke lang zal duren en veel geld zal kosten.
Advies: koop het domein daar, of het moet gaan om een domein als:
- philips.nl
- intel.nl
- microsoft.nl
- enz.
Dan is de kans redelijk groot dat het aanschrijven van de domeinenbank voldoende is om het domein te krijgen
De volgende stap zal dan een rechtzaak zijn welke lang zal duren en veel geld zal kosten.
Advies: koop het domein daar, of het moet gaan om een domein als:
- philips.nl
- intel.nl
- microsoft.nl
- enz.
Dan is de kans redelijk groot dat het aanschrijven van de domeinenbank voldoende is om het domein te krijgen
het hoeft geen BEKENDE handelsnaam te zijn, als het er maar een is! dus stel jij hebt een bedrijf dat heet 12345webhosting en hun claimen 12345webhosting.nl dan kun je hem terugeisen...
Probleem is dat jij moet aantonen dat het domein van jou zou moeten zijn. Bij veel domeinen is dit vrij moeilijk (vooral bij jou voorbeeld).Op dinsdag 03 juli 2001 22:56 schreef ThaMaster het volgende:
het hoeft geen BEKENDE handelsnaam te zijn, als het er maar een is! dus stel jij hebt een bedrijf dat heet 12345webhosting en hun claimen 12345webhosting.nl dan kun je hem terugeisen...
Nee, ik zie inderdaad niet in waarom ik meer recht zou hebben op die naam dan zij.
't Gaat ook nog eens om de meisjesachternaam van mijn moeder, dus ik heb die achternaam niet eens. Aan haar kant van de familie is er eigenlijk niemand die ook dat domein zou kunnen registreren. 's Kijken of ik dan maar iets bij come.to oid kan regelen. In ieder geval bedankt voor de reacties!
't Gaat ook nog eens om de meisjesachternaam van mijn moeder, dus ik heb die achternaam niet eens. Aan haar kant van de familie is er eigenlijk niemand die ook dat domein zou kunnen registreren. 's Kijken of ik dan maar iets bij come.to oid kan regelen. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Canon EOS | DJI M2P
Verwijderd
die eikels van blixem beheren de domeinenbank...die hebben echt veel domeinnamen gekaapt...
bovendien doen ze alsof de domeinenbank onafhankelijk is en een stichting is, maar op een of andere manier slepen ze er een hoop winst uit en zijn die domeinnamen enorm duur!
bovendien doen ze alsof de domeinenbank onafhankelijk is en een stichting is, maar op een of andere manier slepen ze er een hoop winst uit en zijn die domeinnamen enorm duur!
waarom zou je per sé een .nl willen? Er vast nog wel een .cc ofzo vrij?
Ik frut, dus ik epibreer
Omdat een .nl domein logischer/herkenbaarder is ? Als een leek het bedrijf paalenboer zoekt op internet komen ze echt niet op het idee om paalenboer.to of palenboer.cc te gebruiken.Op dinsdag 03 juli 2001 23:16 schreef pistole het volgende:
waarom zou je per sé een .nl willen? Er vast nog wel een .cc ofzo vrij?
Verder hebben we dit soort taferelen al eens eerder gezien. Ooit komt de dag dat de rekening bij nic.nl betaald moet worden en dan komen er plots een zwik vrij.
Verwijderd
blixem doet ook hosting dus ze hebben iig compensatie itt namespace...Op dinsdag 03 juli 2001 23:53 schreef RedRoon het volgende:
[..]
Verder hebben we dit soort taferelen al eens eerder gezien. Ooit komt de dag dat de rekening bij nic.nl betaald moet worden en dan komen er plots een zwik vrij.
maar van mij part dood aan blixem, ik heb echt de schurft aan die lui die domeinnamen kopen om ze met dikke winst te verkopen...
edit->
oja .cc of .to is echt yesterday voor zakelijke domeinnamen, .nu kan nog in sommige gevallen maar voor de rest is het wel zo mooi om .nl of anders .com/net te hebben...
hmmm.... het gaat hier dus om drie dingenOp dinsdag 03 juli 2001 23:12 schreef Kertje het volgende:
die eikels van blixem beheren de domeinenbank...die hebben echt veel domeinnamen gekaapt...
stichting
winst
legaal
dat zowiezo is al geen combinatie!!!!
een stichting die winst maakt moet de winst ten goede laten komen aan de "leden", anders kan dit niet legaal een stichting zijn....
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Verwijderd
DUH ik weet ook wel dat dat zo werkt, maar blixem heeft gewoon een stichting opgericht, de stichting maakt geen winst maar blixem wel, want de stichting doet de domeinnamen verkopen namens blixem...de stichting krijgt er nix voor, maar blixem dus wel...Op woensdag 04 juli 2001 00:54 schreef SWINX het volgende:
[..]
hmmm.... het gaat hier dus om drie dingen
stichting
winst
legaal
dat zowiezo is al geen combinatie!!!!
een stichting die winst maakt moet de winst ten goede laten komen aan de "leden", anders kan dit niet legaal een stichting zijn....
Het probleem met die domeinkapers is dat ze heel erg makkelijk kunnen blijven doorgaan. Ze kopen honderdduizenden domeinen tegen low level inkoopprijs. Daar gaat een heelboel geld in zitten. Maar als ze vervolgens per domein dat ze verkopen een factor 100 of meer winst maken dan hoeven ze maar iets van 1% van hun domeinen te verkopen willen ze zichzelf kunnen blijven financieren. En er lopen genoeg mensen rond die betalen voor een domeinnaam....
Nee, dit is niet correct. Een naam van een bedrijf is geen grond waarop je een naam can claimen. Een handelsmerk is een geregistreerde naam bij het merkenburo.het hoeft geen BEKENDE handelsnaam te zijn, als het er maar een is! dus stel jij hebt een bedrijf dat heet 12345webhosting en hun claimen 12345webhosting.nl dan kun je hem terugeisen...
Bij een normale naam kun je de naam ook terugeisen, maar je staat niet zo sterk in je schoenen als met een handelsmerk. Aangezien een proces geld kost moet je wel enige zekerheid hebben dat de rechter je gelijk geeft...
Verwijderd
Een stichting moet zijn winst ten goede laten komen van zijn leden.
Lijkt me erg lastig een kenmerk van een stichting is namelijk dat hij geen leden heeft. Waarschijnlijk is de een bestuurslid bij een vereniging en de ander in loondienst oid.
Lijkt me erg lastig een kenmerk van een stichting is namelijk dat hij geen leden heeft. Waarschijnlijk is de een bestuurslid bij een vereniging en de ander in loondienst oid.
Verwijderd
als je psies wilt weten hoe het zit moet je eigenlijk ff een kvk uitreksel van beide checken, waarsch kun je aan de hand daarvan al veel te weten komen.Op woensdag 04 juli 2001 09:21 schreef ultimate het volgende:
Een stichting moet zijn winst ten goede laten komen van zijn leden.
we hebben hier op me werk vaste verbinding met de kvk, alleen krijg ik gezeik als ik zomaar kvktjes ga uitdraaien
ze zullen het wel weer net zo gedaan hebben dat ze nergens voor aansprakelijk zijn...Op woensdag 04 juli 2001 01:26 schreef Kertje het volgende:
[..]
DUH ik weet ook wel dat dat zo werkt, maar blixem heeft gewoon een stichting opgericht, de stichting maakt geen winst maar blixem wel, want de stichting doet de domeinnamen verkopen namens blixem...de stichting krijgt er nix voor, maar blixem dus wel...
dat zul je altijd zien...
stichtinktje, een blixem bedrijfje, die samenwerken, maar als de stichting winst maakt is hte opeens van blixem, waarschijnlijk niks aan te doen dan he...
k vraag me af of ze nooit in de problemen komen met de boekhouding
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Pagina: 1