tweedehands moederbord of volledig upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Dag Allen,

Ik ben een gamer en gebruik mijn pc voor media consumptie.
Na mijn upgrade van de videokaart merk ik wel zichtbaar verschil maar ik weet dat de cpu mijn gpu tegenhoud, vooral in GTA5,crysis3. Hoge framedrops.

Ik heb getracht om de cpu een degelijke oc te geven en dit is me gelukt op 4.83 ghz

MAAR... de vrms worden heet waardoor ik gigantische framedrops in games heb, dus heb ik terug alles op stock moeten zetten. Ik erger me dood hieraan.
Van wat ik heb gelezen is de grote boosdoener mijn mobo. Deze zou eigenlijk niet compatibel zijn met de cpu

De vraag is zou ik een tweedehands bordje kopen en de cpu overklokken om tot het einde van het jaar mee te kunnen of nu al upgraden naar een ryzen 1700/ 7600k intel systeem omdat ik momenteel de prijzen veel te hoog vind wil ik eigenlijk wachten. Maar ik weet niet of dit te moeite waard is. Of denken jullie dat er niet veel gaat veranderen?

cpu: Amd FX8350
moederbord: Asrock 970 pro3 rev 2.0
GPU: sapphire rx480 nitro oc 8GB
8Gb GSkill 1800 MHZ Dual channel ddr3 ram
HD: 1TB westerd digital green
HD: Hitachi 2tb
SSD: 240gb kingston uv400
CPU Cooler: Noctua NH D14
PSU: thermaltake 530 Watt
Case: NZXT phantom 410 White
Fans: 2x Corsair AF140 2x Corsair sp120 2x noctua 120mm casefans 1x Noctua 140mm Blue led fan 1x Noctua 120 mm fan..
TP link Wifi USB adapter.

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou niet meer investeren in dit systeem. Jammer van het geld aangezien de 2e hands markt vrij beperkt is en je dus al snel flink zult afschrijven op het nieuw aangekochte mobo.
Persoonlijk zou ik even genoegen nemen met wat lagere fps/settings en gewoon in 1 keer een goede update doen.
8gb ram is ook al niet heel breed bemeten en de voeding is ook de nieuwste niet meer.
Gewoon nog even uitzingen met deze build zou dus mijn advies zijn

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Die 970 asrock bordjes zijn gekend voor slechte vrms. ( ik had er zelf eentje )dit in combinatie met een fx6300 dan zelfs maar.
Vervangen door een 990fx bordje van gigabyte en alles perfect in orde.

Je zal zoiezo 2dehands moeten gaan en die 990 bordjes zijn rond de 80 euro beginnen. Aan jou of het dit geld waard is om tot einde van het jaar te spelen zonder framedrrops.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Tnx guys, ik ga inderdaad niet meer investeren in dit systeem,

een paar maandjes wachten totdat er andere bordjes op de markt zijn icm een ryzen cpu.

en hopen dat ze iets goedkoper worden natuurlijk