Rioolproblemen bij regenval

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik zou graag eens wat ervaringen willen horen van mensen die wellicht hetzelfde problemen hebben gehad.
Of uiteraard goede tips die we kunnen gebruiken.

Wat is er aan de hand?
Sinds wij in ons huis wonen hebben wij het fenomeen van een toilet beneden die niet doorspoelt als er hevige regenval is of als het langere tijd (enkele dagen) regent. Het water loopt omhoog en zakt langzaam weer weg.

Wanneer het weer een dag droog is, dan loopt de toilet weer als vanouds. Het riool lijkt dus niet verstopt zoals je zou verwachten, maar hoe komt dit dan?

Volgens mij is er hier gescheiden riolering van regenwater en water van huizen, maar hoe kan de link tussen regen en "verstopt" toilet dan ontstaan?

Meer info:
Huis van 1998, wijk ook ongeveer.
Het speelt bij onze 3 naaste buren ook.
Van een aannemer uit de wijk hebben we gehoord dat wij aan het einde zitten van het rioolstelsel van de wijk, en dat dus veel uit de wijk onze richting op stroomt.
Op de hoek van onze straat staat ook een waterpomp (grote groene kast). Hier zijn al tig keer werkzaamheden aan uitgevoerd.

als ik op de site van de gemeente kijk, zie ik niet direct welke afdeling ik zou kunnen contacten. Enige wat ik zie is het inschakelen van een een rioolontstopping via de gemeente, dit kun je digitaal aanvragen.
Is er een aparte afdeling bij de gemeente die hierover gaat? Ruimtelijke ordening ofzo?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

martinusz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:02:
Ik zou graag eens wat ervaringen willen horen van mensen die wellicht hetzelfde problemen hebben gehad.
Of uiteraard goede tips die we kunnen gebruiken.

Wat is er aan de hand?
Sinds wij in ons huis wonen hebben wij het fenomeen van een toilet beneden die niet doorspoelt als er hevige regenval is of als het langere tijd (enkele dagen) regent. Het water loopt omhoog en zakt langzaam weer weg.

Wanneer het weer een dag droog is, dan loopt de toilet weer als vanouds. Het riool lijkt dus niet verstopt zoals je zou verwachten, maar hoe komt dit dan?

Volgens mij is er hier gescheiden riolering van regenwater en water van huizen, maar hoe kan de link tussen regen en "verstopt" toilet dan ontstaan?

Meer info:
Huis van 1998, wijk ook ongeveer.
Het speelt bij onze 3 naaste buren ook.
Van een aannemer uit de wijk hebben we gehoord dat wij aan het einde zitten van het rioolstelsel van de wijk, en dat dus veel uit de wijk onze richting op stroomt.
Op de hoek van onze straat staat ook een waterpomp (grote groene kast). Hier zijn al tig keer werkzaamheden aan uitgevoerd.

als ik op de site van de gemeente kijk, zie ik niet direct welke afdeling ik zou kunnen contacten. Enige wat ik zie is het inschakelen van een een rioolontstopping via de gemeente, dit kun je digitaal aanvragen.
Is er een aparte afdeling bij de gemeente die hierover gaat? Ruimtelijke ordening ofzo?
Het kan ook zijn dat je rioolbuis is verzakt, de aansluiting met de afvoer vanuit het huis op de gemeentelijke riolering. Die eerste zit vast aan de gevel en zakt niet en die laatste zit gewoon in de grond dus zakt hiermee mee.

Je kan dit gemakkelijk checken door de buis even op te graven, ze liggen niet diep en de aansluiting zit tegen de gevel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Openbare werken heet meestal de afdeling. Pomp kan te zwak zijn en het niet verstouwen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Gewoon melding doen bij afdeling stadsbeheer cq uitvoering.

Als je dicht bij de riool pomp zit kan zoiets gebeuren. Er zit dan ergens in de wijk wel regenwater op. De buis in de straat vult zich en de huisaansluiting loopt dan langzaam vol. Ik zou zeker melding doen. Bij geen reactie de gemeente vast aansprakelijk stellen. Bij heftige regenval kan het water via het wc in huis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48

BCC

^^ Meestal komt de gemeente dan even langs met zo'n rook blazer en dan hebben ze de schuldige zo te pakken :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
BCC schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:18:
^^ Meestal komt de gemeente dan even langs met zo'n rook blazer en dan hebben ze de schuldige zo te pakken :)
Klopt, dat is inderdaad een mogelijkheid. Ik weet niet hoe groot de wijk is cq riolering. Als er regenwater op zit moet de pomp anders aangestuurd worden. Bij alleen dwa aanvoer kan het met simpeler systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Bedankt voor de tips zover, toch maar eens met de gemeente gaan bellen. Vaak laat je het zitten omdat het een dag later weg is, maar het blijft toch vervelend als bepaalde zaken niet wegspoelen ;)

Alleen wat als ze pas volgende week komen en het probleem weg is? Zou dat uitmaken?

Al heb ik het idee dat het probleem wel bekend bij ze is, aangezien ze in de afgelopen jaren al meerdere keren bezig zijn geweest met die pomp en ook riool stuk verder in de straat.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Daar hebben ze toch een gescheiden HWA voor :?

404 Signature not found

Pagina: 1