Geen mogelijkheid om op waarschuwing te reageren

Pagina: 1
Acties:

• Speedway4
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 00:56
Beste,

Ik kreeg vandaag van Walter Franken een waarschuwing omdat ik in gesprek ging met een oplichter via PB.
Het ging om een push-notificatie, ik kon deze accepteren en reageren, maar de reageerfunctie werkt niet.

Ik kwam gewoon uit op de frontpage. Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om te kunnen reageren op een in mijn ogen volledig onterechte waarschuwing.

Het gaat mij dus niet om de inhoudelijke zaak, maar om het feit dat ik die niet kan aankaarten (terwijl de mogelijkheid wl aangegeven staat).

Ik verneem graag wat hiertoe de oorzaak is. Verder vind ik het raar dat een admin zomaar mijn privéberichten leest. Wellicht dat dit een 2e punt is waar ik opheldering over zou willen.

Bvd.

Groeten

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11 06:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een paar punten:
- Wij hebben veel betere tools om oplichters te herkennen dan jij hebt, zo'n waarschuwing kun je maar beter vertrouwen.
- Op het moment dat we iemand niet vertrouwen kijken we ook bij die persoon in de DM's. Natuurlijk zien we dan ook wat jij verstuurd hebt, maar de ingang is aan de andere kant.
- Voor zover ik weet zou je gewoon op zo'n waarschuwings-PM moeten kunnen reageren, maar daar kunnen de devvers waarschijnlijk wel meer over vertellen.

Lieve Adjes => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor het niet kunnen antwoorden zou een heel simpele verklaring kunnen zijn: je hebt de optie om DMs te kunnen ontvangen/versturen uit staan. Dat is op zo'n manier stuk dat je wel kan ontvangen, maar dan niet kan versturen.

Ik kan echter de instelling niet vinden, dus of ik kijk er overheen, of de optie is daadwerkelijk verwijdert. Maar de instelling ervoor zelf, de waarde aan/uit, is nog beschikbaar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Hero of Time dat kan getest worden, als je me een PM stuurt en ik kan wel/niet reageren dan helpt dat wellicht met debuggen :)

Hoewel afaik die optie wel is verwijderd inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 08-03-2017 21:03 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:58:
Voor het niet kunnen antwoorden zou een heel simpele verklaring kunnen zijn: je hebt de optie om DMs te kunnen ontvangen/versturen uit staan. Dat is op zo'n manier stuk dat je wel kan ontvangen, maar dan niet kan versturen.

Ik kan echter de instelling niet vinden, dus of ik kijk er overheen, of de optie is daadwerkelijk verwijdert. Maar de instelling ervoor zelf, de waarde aan/uit, is nog beschikbaar.
Ik kreeg vandaag van Walter Franken een waarschuwing omdat ik in gesprek ging met een oplichter via PB.
Ik denk niet dat TS die optie uit heeft staan . . .

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Migrator, moet die instelling wel aanwezig zijn om DMs te kunnen ontvangen. Die is denk ik weg, want ik kan 'm niet meer vinden.

@RiDo78, het werkt ook met PM's en niet alleen DM's. Kijk maar eens naar de URL van een willekeurige DM conversatie. Staat daar dm_discussion of pm_discussion? ;) Het is iets wat eerder is langsgekomen waar men niet kon reageren op een push bericht van een crewlid vanwege die setting.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er is geen optie meer om DM's uit te zetten. Wellicht dat er specifiek bij pushmessages een bug zit, maar dat zou ik dan even moeten uittesten. Vooralsnog is het wel de eerste keer dat ik hiervan hoor.

Intentionally left blank

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@crisp Ik heb laatst toevallig ergens gelezen dat die optie het niet deed, kan alleen niet achterhalen waar en bij wie... maar het lijkt idd nog maar net te spelen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Migrator schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:21:
@crisp Ik heb laatst toevallig ergens gelezen dat die optie het niet deed, kan alleen niet achterhalen waar en bij wie... maar het lijkt idd nog maar net te spelen.
De optie is, als het goed is, volledig weggehaald. Maar ik zal er morgen wel even naar kijken en eventueel een ticket aanmaken.

Intentionally left blank

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met die optie bedoelde ik "gelezen en reageren...", sorry.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Speedway4 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:23:
Ik verneem graag wat hiertoe de oorzaak is. Verder vind ik het raar dat een admin zomaar mijn privéberichten leest. Wellicht dat dit een 2e punt is waar ik opheldering over zou willen.
het zijn geen prive berichten :)

specs

• Speedway4
Dag,

Inmiddels contact gehad en het is "opgelost", @Migrator nee het contactformuleir werkte niet, de optie was er nog wel.

@maratropa
Hoezo geen priveberichten? Is iets tussen mij en de koper.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Hero of Time @crisp "Gelezen en reageer" doet niks behalve je terugsturen naar waar je vandaan kwam. Daar gaat dus inderdaad iets mis.

@Speedway4 Het zijn in principe Direct messages. Er staat ook niet voor niets de disclaimer Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste berichten kan je hier melden. onder. Alleen in uitzonderlijke gevallen (zoals dus dit geval) worden DM's bekeken. De meeste crew kan overigens niet bij DM's.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Migrator schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:32:
@Hero of Time @crisp "Gelezen en reageer" doet niks behalve je terugsturen naar waar je vandaan kwam. Daar gaat dus inderdaad iets mis.
Ah, goede pointer. Daar ga ik dan eerst naar kijken. Kan je wel achteraf reageren als je via de Direct Messages naar de betreffende pushmessage in de pusmessages/ontvangen folder gaat?

Intentionally left blank

• Speedway4
@Speedway4 Het zijn in principe Direct messages. Er staat ook niet voor niets de disclaimer Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste berichten kan je hier melden. onder. Alleen in uitzonderlijke gevallen (zoals dus dit geval) worden DM's bekeken. De meeste crew kan overigens niet bij DM's.
Ah, bedankt voor die info. Die disclaimer heb ik nooit gezien. Is inmiddels ookal weer bijna 10 jaar geleden dat ik me heb geregistreerd hehe. Mijn fout om die aanname te maken. Ik dacht dat het PB's (persoonlijke berichten) waren. Bedankt voor de opheldering.

Wat mij betreft mag deze worden gesloten }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Speedway4 op 08-03-2017 21:38 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

crisp schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Ah, goede pointer. Daar ga ik dan eerst naar kijken. Kan je wel achteraf reageren als je via de Direct Messages naar de betreffende pushmessage in de pushmessages/ontvangen folder gaat?
Ik kan/mag wel reageren daar ja, maar of dat met mijn crewschap te maken heeft weet ik natuurlijk niet.

Is het trouwens by design dat de map 'gelezen' leeg is en dat alle gelezen berichten in de map 'ontvangen' staan? :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Migrator schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Is het trouwens by design dat de map 'gelezen' leeg is en dat alle gelezen berichten in de map 'ontvangen' staan? :)
Volgens mij wel. Je mag een PM niet buiten de pushmessages folder verplaatsen, dus de 'gelezen' subfolder geeft je dan toch iets van een mogelijkheid om dingen 'uit het zicht' te verplaatsen. Meer het is allemaal al zo oud dat zelfs ik me niet meer helemaal kan herinneren wat precies de logica daarachter was :p

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De redirect naar het reactiescherm na het accepteren ging niet goed (meer). Daar heb ik in de lopende iteratie een fix voor gemaakt.

@Speedway4: je kan dus alsnog reageren op de pushmessage door er gewoon heen te gaan in je inbox. Verder is al uitgelegd dat berichten op onze site in principe niet 'private' zijn. Wel zijn er maar weinig mensen die de rechten hebben om bij iemand in de inbox te kijken, en zal dat alleen gedaan worden als daar een aanleiding toe is (zoals het vermoeden van oplichting).

Intentionally left blank

• Speedway4
Ja, inmiddels gedaan. Bedankt iedereen voor alle uitleg! :)

Krijg wel telkens deze rare melding:
Je hebt de reactielimiet van 30 reacties bereikt; deze reactie kan niet meer geplaatst worden
Als.ik iemand wil attenderen dat ik een mailtje heb verstuurd oid. Terwijl ik echt geen 30 reacties geef ;) gaat dus ook nog wat anders mis in jullie systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door Speedway4 op 09-03-2017 10:13 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Speedway4 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:12:
Ja, inmiddels gedaan. Bedankt iedereen voor alle uitleg! :)

Krijg wel telkens deze rare melding:

[...]

Als.ik iemand wil attenderen dat ik een mailtje heb verstuurd oid. Terwijl ik echt geen 30 reacties geef ;) gaat dus ook nog wat anders mis in jullie systeem.
Dat gaat niet om het versturen van directe messages, maar het aantal reacties dat je plaatst onder (andermans) advertenties. Daar zit een limiet op van 30 per maand. Geen bug dus...

Intentionally left blank

• Speedway4
Ah oké, misschien handig om daar even bij te zetten dat het om 30 per maand gaat dan hehe.
Pagina: 1