Waarom krijg ik verzonden gmail in postvak in gmail?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840183

Topicstarter
Hallo

Ik heb een gmail account naast een regulier mailaccount. Deze gmail heb ik als POP ook in mijn mac mail gezet. Tot zover geen probleem, ik kan prima gmail ontvangen en verzenden vanaf mijn mac maar als ik nu vanaf een android device via gmail (app) een mail verzend dan krijg ik op mijn mac de vanaf mijn tablet verzonden mail in postvak In van gmail te zien. Dus lijkt het alsof ik de mail ook aan mijzelf heb verzonden terwijl dat niet zo is.

In de gmail app op android krijg ik de verzonden mail niet in mijn postvak IN.

Ik las op google iets over een regel toevoegen maar dat ging over outlook. Wat kan ik in OS X mail doen om te voorkomen dat daar de verzonden gmail in postvak IN komt van de gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Waarom de Gmail toevoegen als POP inplaats van IMAP?
Op je tablet klinkt het logische want die staat standaard ingesteld op IMAP.
Als ik google erop na sla kan je gewoon een GMAIL account opvoeren als Imap, wat veel effectiever werkt. Dan worden de mails op de server bijgehouden en moet de app als het goed is de instellingen van de server aanhouden door gewoon de verzonden mail in verzonden box te zetten. Als het niet werkt kan je altijd een extra app op je Imac zetten die dat verkeer gaat afhandelen.

Dit is wat ik heb gevonden?
Wat heb je zelf overigens gevonden?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik voeg hem toe als pop omdat.... tsja.... als ik dat nog wist. Wat ik er nog wel van weet is dat het toevoegen als IMAP heel veel problemen gaf in mijn mail programma en na veel contact met apple heb ik hem als POP er in gezet en waren de problemen opgelost... Het had iets te maken met hoe de mailbox in mijn mailprogramma verscheen.

En wat ik zelf heb gevonden; heel veel maar niet de oplossing. Ik heb lang gezocht op google en veel geprobeerd maar tnt zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

POP3 is niet heel erg geschikt voor e manier waarop Gmail met mailboxen omgaat. Gmail maakt namelijk threads van uitgaande en inkomende mails.

Gmail op de Mac via IMAP is tegenwoordig al lang geen probleem meer. Ik zou de POP3 account weghalen en opnieuw als IMAP aanmaken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thanks. Ga ik dat nog eens proberen. En wellicht dat ik mijn gmail gewoon stop en een ander (extra) mailadres aanmaak bij mijn provider.
Ben er inmiddels achter dat je voor een google account geen gmail nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mailadressen bij een provider kan ik niet echt aanraden. Als je ooit, om wat voor reden dan ook, wisselt van provider.. Je ziet het al aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap je suggestie, echter vind ik dat geen probleem. Ik wissel nu ook af en toe (lees: 1x in de 5 jaar ofzo) van mailadressen gewoon om de boel " schoon" te houden. Van sommige bedrijven kom je echt niet af, hoe vaak je ook aangeeft dat je geen mail meer wilt ontvangen....

En wisselen van provider; dan moet er wel een hele goede aanbieder komen want tnt laat Zeelandnet (mijn provider) alle concurrenten ver achter zich.
Ik heb al vele aanbieders vergeleken, keer op keer weer maar tot nu toe nooit reden gevonden m over te stappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 840183 op 15-03-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

JackBol schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:27:
..Gmail maakt namelijk threads van uitgaande en inkomende mails.
Die functie (die je overigens ook uit kan zetten) is alleen 'optisch'.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:15

Metalfreak

Hoije woh!

Anoniem: 840183 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:02:
En wisselen van provider; dan moet er wel een hele goede aanbieder komen want tnt laat Zeelandnet (mijn provider) alle concurrenten ver achter zich.
Ik heb al vele aanbieders vergeleken, keer op keer weer maar tot nu toe nooit reden gevonden m over te stappen.
Totdat Ziggo of KPN hun overnamehonger niet kunnen bedwingen en Zeelandnet overnemen en daarmee ook het domein komt te vervallen... (been there, done that, got the t-shirt)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Dat komt de de instelling "Treat as an alias".
Die moet je uitzetten.

Zie hier voor meer info.

Mijn account staat op Engels, maar de link naar deze info staat bij het vinkje met de instelling. Als jouw account op Nederlands staat, kun je daar dus ook een linkje naar de info in het Nederlands vinden.

Overigens is de informatie die daar staat (voor mij in ieder geval) niet helemaal duidelijk.. Maar met dat vinkje uit doet het e-mail adres precies wat ik verwacht. Ik kan er mails mee versturen, die komen niet in mijn inbox terecht, maar wel netjes in mijn sent folder. Als ik een mail krijg op dat adres komt het wel netjes in mijn inbox.

Whoops... Sorry.. Ik zie nu pas dat je je gmail in je mac mail hebt gezet, en niet andersom.. Dan heb ik niets gezegd :)

[ Voor 35% gewijzigd door TheFes op 15-03-2017 09:51 ]

Home Assistant configuratie

Pagina: 1