Excel meerdere ALS functies combineren

Pagina: 1
Acties:
  • 12.439 views

• klaas026
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-11-2019
Hey!

Ik ben op het moment bezig met een opzetje om voetbalstats te gaan bijhouden. Nu loop ik alleen ergens tegenaan bij het invullen van het behaalde aantal punten. Ik heb twee kolommen, waarvan er eentje de doelpunten voor bijhoudt en de tweede de doelpunten tegen (per wedstrijd). Ik ben van plan om in een derde kolom het behaalde aantal punten weer te geven, maar dat moet toch automatisch kunnen lijkt me...

Op het moment lukt het redelijk met de volgende formule:
=ALS(kolom1>kolom2;3;ALS(kolom1=kolom2;1;0))

In principe klopt het, maar nu laat hij bij de nog niet ingevulde wedstrijden 1 zien, omdat het in principe gelijk is aan elkaar. Iemand die daar een handigheidje voor heeft?

Als ik het ga uitbouwen en klaar is voor het voorspellen van wedstrijden, dan hou ik jullie op de hoogte :P , mocht het ooit zo ver komen

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:42
Ik ga ervan uit de niet gespeelde wedstrijden lege cellen zijn, Dan kan je formule beginnen met =als(kolom1="";"";als(kolom>...

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:21
Onderstaande formule heeft 'EN' toegevoegd die checkt of de waarde in kolom 1 en 2 gelijk zijn aan elkaar, EN of kolom1+kolom2 groter zijn dan 0. Pas dan wordt er 1 weggeschreven.

=ALS(kolom1>kolom2;3;ALS(EN(kolom1=kolom2;(kolom1+kolom2)>0);1;0))

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:47
gewoon nog een voorwaarde toevoegen:

=ALS(kolom1>kolom2;3;ALS(kolom1=kolom2="";1;ALS(kolom1<kolom2;0;0))))

overigens zijn er twee topics aangemaakt? meerdere ALS functies combineren EXCEL

don't mind me

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een topic is wel genoeg.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.