LaCie Mini op Windows en op Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDB2
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo,

Ik heb een LaCie Rugged Mini aangekocht omdat deze zowel op Windows als Mac zou moeten werken.
Ik wil deze zowel gebruiken op Windows als op Mac omdat ik op beide computers werk. Omdat ik zoveel afwissel, wil ik de harde schijf niet opdelen in partities, maar wil ik dat deze compatibel is op zowel Mac als Windows. Momenteel heb ik de harde schijf al geïnstalleerd op Windows en staan er dus al bestanden op vanuit Windows. Op mijn Mac kan ik deze alleen lezen, maar dus geen nieuwe bestanden schrijven. Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,
vriendelijke groeten,
Jana

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kopieer de bestanden naar een andere schijf, en formatteer de schijf daarna als exFAT. Daarna kan je je bestanden terugplaatsen.

Stel dat je wat geld uitgeven geen probleem vind, dan kan je ook NTFS-schrijven toevoegen aan de Mac, dat kan o.a. met software van Tuxera of Paragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDB2
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 16:39
Klopt, maar je houdt in alle gevallen één belangrijk nadeel: de iMac kan de "Apple-vreemde bestandsystemen" niet onderhouden, óók niet met Tuxera of Paragon voor NTFS!

Dit is geen enkel probleem, MITS je je bestandssysteem op de schijf regelmatig controleert/repareert op de Windows machine. Anders merk je niets, maar raakt je bestandsysteem na verloop van tijd van slag met alle gevolgen van dien. Ik heb wat dat betreft jarenlange ervaring met een externe NTFS-schijf die permanent aangesloten stond op een iMac met Tuxera.