Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Is het iemand al gelukt om een MacBook Air 13" uit 2015 met 2 externe schermen te linken?
Dit lukt mij wel, echter de 2 externe schermen zijn exacte kopieen van elkaar.
Kan het überhaupt wel?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Splitter van thunderbolt naar 2 x hdmi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee, je kunt niet meer dan 1 scherm aansluiten via HDMI/DVI/DisplayPort/VGA. Dit staat ook zo in de specificaties:
• Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige “native” resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 3840 x 2160 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
Je kunt wel tot twee Apple Thunderbolt Displays aansluiten via Thunderbolt (zie Over Thunderbolt-poorten en -beeldschermen). Het enige is dat het Apple Thunderbolt Display niet meer gemaakt wordt. Er zijn andere ThunderBolt monitoren waar het wellicht mee werkt, maar die zijn vrij prijzig.

Als alternatief kun je een ThunderBolt dock gebruiken (duur), een externe videokaart via Thunderbolt (duurder, en de ondersteuning is niet geweldig) of een USB videokaart (goedkoop, ok voor desktop werk, maar grafische prestaties zijn niet geweldig).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/