Toon posts:

Mening upgrade GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn gaming pc de volgende grafische kaart:
https://tweakers.net/pricewatch/457167/xfx-radeon-r7-360-core-edition.html

Nu was ik op zoek naar een nieuwe kaart om deze te vervangen, en kwam ik de volgende kaart tegen:
https://tweakers.net/pricewatch/575007/sapphire-radeon-rx-460-4g-d5.html

Ik ben nogal nieuw op het gebied van grafische kaarten, dus ben ik op zoek naar de mening iemand met wat meer ervaring. Hoeveel beter is deze nieuwe kaart? Is dit überhaupt de moeite waard? Zijn er veel betere AMD kaarten in deze prijsklasse? (ik heb hem gevonden voor iets onder de €200)

Ik zou antwoorden op deze vragen zeer op prijs stellen, om er zeker van te zijn dat ik een goeie aankoop doe. Alvast bedankt.

Dit is de rest van mijn systeem:
Case: Cooler Master K380
Moederbord: ASRock FM2A88M Extreme4+
Processor: AMD A8 7650K - 3,3Ghz
RAM: Kingston HyperX Fury 8GB(1600Mhz) geheugen
Voeding: Corsair VS450 (450Watt)

EDIT: Ik zag net dat deze Sapphire kaart veel goedkoper te vinden is via de pricewatch op deze site, dus ga maar uit van die prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 13:39 . Reden: Specificaties van mijn systeem toegevoegd ]

Alle reacties

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-02 22:12
Wat is de rest van je systeem? CPU, moederbord, voeding (merk en type graag), ram. Zonder deze info is je vraag onmogelijk goed te beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn post geupdate met de gevraagde informatie.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Wat voor games speel je?
En wat is de reden dat je af wil van de R-7 360?
De RX 460 is 10 tot 20% beter.
Er zijn eigenlijk geen andere kaarten van AMD die in dezelfde prijsklasse zitten en de moeite waard zijn.
Eventueel kan je nog kijken naar de 1050ti van Nvidia: pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC
Iets duurder maar significant beter.

Verwijderd

Topicstarter
Assassins Creed Unity (en binnenkort Syndicate), The Witcher 3, Nier: Automata wanneer het uitkomt. Dat soort games.
NO_Excuses schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:46:
En wat is de reden dat je af wil van de R-7 360?
Ik merk dat ik bij een aantal van de nieuwere games de settings toch wel aardig naar beneden moet draaien om een goeie FPS te krijgen. Natuurlijk is dit subjectief, maar ik vind persoonlijk de hoeveelheid graphics die ik in moet leveren voor de FPS die ik wil te groot.
NO_Excuses schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:46:
De RX 460 is 10 tot 20% beter.
Er zijn eigenlijk geen andere kaarten van AMD die in dezelfde prijsklasse zitten en de moeite waard zijn.
Eventueel kan je nog kijken naar de 1050ti van Nvidia: pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC
Iets duurder maar significant beter.
Zou ik gewoon zo de 1059ti in mijn pc kunnen stoppen, ondanks dat deze een AMD cpu heeft? Sorry als dit een domme vraag is, ik heb niet echt veel verstand van.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:37:

Assassins Creed Unity (en binnenkort Syndicate), The Witcher 3, Nier: Automata wanneer het uitkomt. Dat soort games.
Deze games zijn redelijk zwaar, maar wel goed te spelen met een rx 460 of een 1050ti. Niet op de hoogste settings, maar dat is geen ramp.

Je kan gewoon een Nvidia Videokaart gebruiken met een AMD CPU.
Ik ben wel bang dat de CPU misschien de nieuwe grafische gaat bottlenecken.
Ik heb verder niet heel veel verstand van AMD CPU's dus misschien kan iemand anders van GoT mij hier mee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk op http://www.systemrequirementslab.com/cyri dan komt er inderdaad uit dat voor de minimum eisen van deze games mijn CPU voldoende is maar mijn GPU niet. Voor de aanbevolen eisen van de meeste games zijn ze beide niet voldoende inderdaad.

Ik kijk het nog even aan, maar mocht ik voor een upgrade gaan dan zal ik waarschijnlijk voor de 1050ti, als deze niet te veel gebottlenecked word door mijn CPU. Mocht dat het geval zijn dan moet ik ze beide upgraden, waar ik momenteel niet het budget voor heb.

Verwijderd

Ik zou een rx480 4gb of 1050 ti kopen.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:17
Met dat soort games ben je veel beter af met een rx 480. Kost misschien wat meer, maar dan heb je bij toekomstige games ook wat meer plezier.

Verwijderd

Topicstarter
marcel4332 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:31:
Met dat soort games ben je veel beter af met een rx 480. Kost misschien wat meer, maar dan heb je bij toekomstige games ook wat meer plezier.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:52:
Ik zou een rx480 4gb of 1050 ti kopen.
Zou de rx480 niet erg gebottlenecked worden door mijn CPU? Ik snap dat die een stuk beter is dan mijn huidige, maar als mijn processor hem niet bij kan houden heb ik dan veel voordeel van de rx480 over de 1050ti? Bovendien zal ik dan mogelijk ook de voeding moeten vervangen, en dan kan ik zo onderhand net zo goed een hele nieuwe pc gaan kopen als we toch bezig zijn.

De prijs van de 1050ti ligt wel redelijk in mijn budget op het moment, en lijkt evenveel stroom te gebruiken als mijn huidige grafische kaart. (zou iemand die er meer verstand van heeft dat nog even kunnen bevestigen?)
Ik ben voorlopig alleen op zoek naar een nieuwe grafische kaart, mijn halve pc vervangen zit er nog echt even niet in. Ik denk dat mijn huidige setup de rx480 echt geen eer aandoet.

Verwijderd

rx 470 4 gig beste '' budget '' price/performance gpu van 2016 en waarschijnlijk ook voor 2017.

De rx 470 4 gig is easy 20-40% sneller dan de 1050ti voor meestal paar tientjes.

Wat je ook zou kunnen doen is je cpu iets overclocken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:47:
rx 470 4 gig beste '' budget '' price/performance gpu van 2016 en waarschijnlijk ook voor 2017.

De rx 470 4 gig is easy 20-40% sneller dan de 1050ti voor meestal paar tientjes.

Wat je ook zou kunnen doen is je cpu iets overclocken.
Rx480 4gb is niet veel duurder en gaat wat langer mee. Als 30 euro extra geen probleem is, zou ik daarvoor gaan ipv een rx470.

Overklokken kan, maar zou niet echt nodig moeten zijn voor speelbare framerates en 450w is zat. Als je je cpu gaat upgraden is een g4560 met 50 euro 8gb ram stick, 90 euro b150/b250 mobo en desnoods een betere koeler zoals pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo aan te raden. Voor je oude cpu, moederbord ram en desnoods koeler krijg je nog ongeveer 100-150 euro denk ik.

Verwijderd

Hij zei dat de 1050ti eigenlijk al boven ze budget zat dus dat is al paar tientjes dan nog rx 470 weer paar tientjes en dan rx 480 weer een paar tientjes.

Maar daarom is de rx 470 ook de beste keus want dan zou die in veel games gewoon high/ultra kunnen spelen ( behalve paar spellen zoals bf1 in multiplayer 64 mensen maar meer cpu's hebben het moeilijk met zoveel pop in de server. )

Het verschil in performance 470 of 480 is dermate klein dat mensen op een budget de rx 470 4 gig beter is en ze er ook jaren plezier van kunnen hebben als ze op 1080p 60 hz high/ultra willen spelen.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Kijk ook eens in V&A daar kun je meestal koopjes doen ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:51:
Hij zei dat de 1050ti eigenlijk al boven ze budget zat dus dat is al paar tientjes dan nog rx 470 weer paar tientjes en dan rx 480 weer een paar tientjes.

Maar daarom is de rx 470 ook de beste keus want dan zou die in veel games gewoon high/ultra kunnen spelen ( behalve paar spellen zoals bf1 in multiplayer 64 mensen maar meer cpu's hebben het moeilijk met zoveel pop in de server. )

Het verschil in performance 470 of 480 is dermate klein dat mensen op een budget de rx 470 4 gig beter is en ze er ook jaren plezier van kunnen hebben als ze op 1080p 60 hz high/ultra willen spelen.
1050 ti zat redelijk binnen budget volgens zijn laatste post.

Voor zijn 360 krijgt hij trouwens 50 euro op V&A. Als dit niet meegerekend is in zijn budget, zou een rx470/g4560 setup bij verkoop oude cpu, mobo, ed, bijna moeten kunnen. Misschien het overwegen waard?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 10:58 ]

Pagina: 1