De Turkse fabrikant General Mobile heeft op het Mobile World Congress in Barcelona een nieuw Android One-toestel geïntroduceerd. De GM6 is een budgetmodel met MediaTek-soc, 3GB ram en 32GB opslagruimte. Het toestel wordt geleverd met stock Android. General Mobile heeft nog geen prijs bekendgemaakt van de GM6. Het toestel is waarschijnlijk de opvolger van de huidige GM5, die minder dan tweehonderd euro kost. Dat toestel is sinds halverwege vorig jaar te koop in de Benelux en mogelijk gaat de Turkse fabrikant het nieuwe model ook hier uitbrengen. Wanneer de GM6 op de markt komt, is onduidelijk. Ten opzichte van de GM5 heeft het nieuwe model meer geheugen en meer opslagruimte. Ook is de accucapaciteit van 3000mAh groter. Bovendien heeft de GM6 een vingerafdrukscanner, een functie die het oudere model niet heeft. Ook nieuw is de flitser aan de voorkant voor selfies en de frontcamera heeft een hogere resolutie van acht megapixel. Het toestel draait op een quadcore-soc van MediaTek met vier ARM Cortex A53-kernen. In de GM5 zit een soc met een vergelijkbare configuratie, maar dan van Qualcomm. De fabrikant heeft ook een 300 euro kostende GM5 Plus-variant met betere specificaties in zijn assortiment. Over een eventuele GM6 Plus is nog niets bekend. General Mobile maakt gebruik van Googles Android One-programma. Dat betekent dat het toestel geleverd wordt met stock Android en snel van ota's wordt voorzien als er een nieuwe versie uitkomt. Android One-toestellen krijgen twee jaar ondersteuning.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Niemand hier die er eentje aan durft?
Lijkt een mooi alternatief voor de Motorola telefoons!
Vraag is wel welke meerwaarde het "Android One" programma biedt. Ik zie verschillende berichten hierover.
Lijkt een mooi alternatief voor de Motorola telefoons!
Vraag is wel welke meerwaarde het "Android One" programma biedt. Ik zie verschillende berichten hierover.
[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 09-09-2017 16:02 ]
@MikeyMan het Android One programma geeft je garantie op 2 jaar upgrades en 3 jaar beveiligingsupdates direct vanuit Google.
Beetje googelen lijkt op te leveren dat de gm6 ook netjes Android 8 krijgt.
Importeur gevraagd of dat klopt en wanneer, ik zal hier aanvullen met hun antwoord.
Importeur gevraagd of dat klopt en wanneer, ik zal hier aanvullen met hun antwoord.
Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts
Ik gebruik deze zelf voor prive, maar ook alle werk test toestellen zijn dit apparaat...
Hun communicatie is echt dramatisch, de GM6 zit zelfs nog op Android 7 ipv 7.1.
Ik ben benieuwd wanneer, en of, die 8 er daadwerkelijk gaat komen.
Hun communicatie is echt dramatisch, de GM6 zit zelfs nog op Android 7 ipv 7.1.
Ik ben benieuwd wanneer, en of, die 8 er daadwerkelijk gaat komen.
Ik heb zojuist android 8 OTA gekregen. Eerste wat me opvalt, de search bar op m'n home screen doet helemaal niets. Anyone else?
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door vuurtjih op 27-12-2017 13:02 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Heb je je cache en de cache van je launcher al verwijderd?questarey schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:02:
Ik heb zojuist android 8 OTA gekregen. Eerste wat me opvalt, de search bar op m'n home screen doet helemaal niets. Anyone else?
Pagina: 1