Wat voor adapter heb ik nodig voor mijn koptelefoon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik heb deze Sennheiser. Het heeft een 6.3 mm jack:

pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)

Ik neem aan dat ik dan een adapter nodig heb die 6.3mm omzet naar 3.5 mm?

Ik wil hem gebruiken op mijn pc en die heeft natuurlijk alleen een 3.5 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 13:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan neem je hem met een stukje kabel er tussen ? https://www.thomann.de/nl...apterkabel_miniklinke.htm

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Is dat 6.5 of 6.3 naar 3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

6,3 naar 3,5 maar dit was een voorbeeld, deze is mono dus hoe dan ook niet precies wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Zou dit werken bijv? Het is een 6.5 naar 3.5.

http://s.aliexpress.com/J7zqy6bQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
DukeBox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:20:
[...]

6,3 naar 3,5 maar dit was een voorbeeld, deze is mono dus hoe dan ook niet precies wat je nodig hebt.
Ik heb wel stereo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tengri schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:20:
Zou dit werken bijv? Het is een 6.5 naar 3.5.
Dat breekt dan toch net zo snel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
https://www.allekabels.nl...bel/3.5mm-naar-6.3mm.html

Genoeg keus, inclusief die je niet wilt.

edit: een klik verder. precies wat je wilt
https://www.allekabels.nl...63mm-stereo-02-meter.html
Verlengkabel, breekt dus minder snel en is stereo.

[ Voor 46% gewijzigd door BlietZ op 08-03-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
DukeBox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Dat breekt dan toch net zo snel ?
Ja maar is maar 80 cent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Had je dit met een beetje Googlen zelf niet kunnen vinden?

En wat is je onderbouwing voor je argument dat ze snel breken?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StewieG
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 14:20
Een complete kabel is ook een optie. Bijvoorbeeld deze: http://www.ebay.com/itm/R...8-Headphone-/272562927126
Dan heb je geen adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
AdoraBelle schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:24:
Had je dit met een beetje Googlen zelf niet kunnen vinden?

En wat is je onderbouwing voor je argument dat ze snel breken?
Als je plug in langer is dan breekt het ook sneller door het hefboomeffect. Dat leer je op de basisschool. Over zelf onderzoek doen..ik heb zelf al onderzoek gedaan maar ik kon niet de juiste vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
StewieG schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:26:
Een complete kabel is ook een optie. Bijvoorbeeld deze: http://www.ebay.com/itm/R...8-Headphone-/272562927126
Dan heb je geen adapter nodig.
Hm. Ok. Ik zit nu wel te twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tengri schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:04:
[...]

Als je plug in langer is dan breekt het ook sneller door het hefboomeffect. Dat leer je op de basisschool. Over zelf onderzoek doen..ik heb zelf al onderzoek gedaan maar ik kon niet de juiste vinden.
Behalve als 'ie sterker is omdat 'ie dikker is... Dat leer je op de basisschool.

Lees ajb ook nog even de forumregels door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Originele Sennheiser verloopkabeltje 6.3mm > 3.5mm
Afbeeldingslocatie: http://www.degroefaudio.nl/images/com_hikashop/upload/426Verloopkabeltje_63mm_35mm1.jpg

Edit:

Originele Sennheiser 1.2m straight jackplug
Wat ik vreemd vindt is dat deze kabel ook voor de HD 558 is, alleen aan één kant een 4-polig 3.5mm jackplug?
Bij interesse zou je hun mailen...
Afbeeldingslocatie: https://nl-nl.sennheiser.com/img/10584/product_detail_x1_desktop_product-squarelouped505638productimage.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door PE4000 op 08-03-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Beste wat je kan doen is een klein kaal behuizing kopen bij je elektronica boer, gat erin boren en daar een panel mount 1/4" jack connector in te zetten, met een kabel of connector voor de 3,5mm. Niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Icephase schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Behalve als 'ie sterker is omdat 'ie dikker is... Dat leer je op de basisschool.

Lees ajb ook nog even de forumregels door.
Nee hoor. Ik heb het zelf meegemaakt. Het pinnetje dat erin gaat is en blijft 3.5 mm. In mijn ervaring breekt dat heel snel. Heb al 2 keer een gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
PE4000 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:26:
Originele Sennheiser verloopkabeltje 6.3mm > 3.5mm
[afbeelding]

Edit:

Originele Sennheiser 1.2m straight jackplug
Wat ik vreemd vindt is dat deze kabel ook voor de HD 558 is, alleen aan één kant een 4-polig 3.5mm jackplug?
Bij interesse zou je hun mailen...
[afbeelding]
Vind ik allemaal heel duur voor een kabeltje. Dan kan ik beter een nieuwe koptelefoon kopen. Ik probeer iets te vinden op AliExpress maar denk niet dat ze iets hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tengri schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:04:
[...]

Op de basisschool leer je ook dat je niet ontzettend lomp met je spullen om moet gaan.

Maar er zijn toch meer dan genoeg kabels en plugjes te vinden hiervoor? Als je een koptelefoon van 100+ euro koopt kan die paar euro voor een kabeltje er ook wel af toch? Als je gewoon de cheapass uit wilt hangen moet je niet gek opkijken dat je spullen defect gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 08-03-2017 13:57 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51

Tarin

Just plain weird.

Tengri schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Ja maar is maar 80 cent.
Maar daar heb je weinig aan als je goedkope plug afbreekt en in je dure apparaat blijft zitten. De met m'n HD595 meegeleverde plug doet het al jaren prima, en anders moet je inderdaad een kabeltje kopen, als je bang bent voor een hefboomeffect bij voorkeur een met een haakse connector aan de 3,5mm-zijde:

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/eovfc.djqev/v/vspfiles/photos/112-15-2.jpg?1482831951

Let op dat hij stereo is, en inderdaad van 3,5mm male naar 6,3mm female. Analoge audio-aansluitingen zijn geen rocket science ;).

Of je klust er zelf eentje:

https://www.allekabels.nl...94/jack-stekker-35mm.html

https://www.allekabels.nl...63mm-stereo-02-meter.html

Kwartiertje knippen, strippen en solderen en je hebt je kabeltje :).

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 08-03-2017 14:17 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow, al 20 posts over zoiets simpels als een 6,3mm/3,5mm koptelefoon verloopplugje... :+

Haal er gewoon eentje bij de dichtstbijzijnde winkel zoals een Action, MM, whatever. Voor een paar euro.
Of je bestelt er een via de bekende verweggistan websites zoals eBay, AE, BG. (wel ff wachten).

Of voor iets meer euros via een EU webwinkel.
Hoe moeilijk kan het zijn? 7(8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde hoofdtelefoon, heb er destijds een extra kabel bij gekocht en daar de 6,3mm stekker afgeknipt, snoer ingekort en een 3,5 mm stekker aan vast gesoldeerd.
De stekker die in de hoofdtelefoon gaat is idd een 4 polige stekker, de kabel is ook vier-aderig. De aarde is gescheiden voor L en R. Overigens, heel moeilijk te solderen. In de draad zit een kern van ik denk polyester en die moet je eerst verwijderen, anders pakt de soldeer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tengri schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Ja maar is maar 80 cent.
Neem alsjeblieft iets met een kabel, zeker wanneer je het in een laptop of telefoon moet proppen. Een lange verloopstekker is alleen maar een grote hefboom en zal sneller afbreken of je poort stukmaken. Neem je iets met een kabeltje er tussen (10-15 cm is genoeg) dan heb je geen lange connector in je apparaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Ik heb dit gevonden maar het is wel verdacht goedkoop. https://www.audiokabelsho...I2e5PLRydICFQwW0wod408IRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Welkom in de wereld van kabeltjes. Een redelijke kabel maken is niet duur, de meeste kosten van een kabel die je bij de Mediamarkt koopt zitten hem in verpakking, transport, opslag en marges voor alle deelnemende partijen.
Dankzij DX, eBay en andere mogelijkheden zijn veel standaard-kabels die in bulk in China gemaakt worden voor een schijntje te krijgen, ook snel in Nederland bij winkels die ze voor een paar dubbeltjes per stuk minder inkopen. Materiaalkwaliteit is iets tot flink minder dan die van de duurdere die bij de Mediamarkt ligt, maar het verschil tussen deze en de plug van 80 cent die je eerder aandroeg ga je niet horen.

Helaas heb je grofweg drie opties, van goedkoop naar duur:

- Chinees bulk-kabeltje: materiaalkwaliteit duidelijk minder, voelt goedkoop aan, maar daar ga je qua geluidssignaaloverdracht op deze lengte weinig van merken.

- Mooi kabeltje van de hifi-zaak: voelt fijner aan, kost om te maken twee of drie keer zoveel als het Chinese bulk-kabeltje, maar kost in de winkel 10-20 keer zoveel.

- Twee Neutrik-pluggen, een stuk audio-kabel, wat soldeer en een beetje tijd/geduld.

[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 09-03-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Tarin schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:43:
Welkom in de wereld van kabeltjes. Een redelijke kabel maken is niet duur, de meeste kosten van een kabel die je bij de Mediamarkt koopt zitten hem in verpakking, transport, opslag en marges voor alle deelnemende partijen.
Dankzij DX, eBay en andere mogelijkheden zijn veel standaard-kabels die in bulk in China gemaakt worden voor een schijntje te krijgen, ook snel in Nederland bij winkels die ze voor een paar dubbeltjes per stuk minder inkopen. Materiaalkwaliteit is iets tot flink minder dan die van de duurdere die bij de Mediamarkt ligt, maar het verschil tussen deze en de plug van 80 cent die je eerder aandroeg ga je niet horen.

Helaas heb je grofweg drie opties, van goedkoop naar duur:

- Chinees bulk-kabeltje: materiaalkwaliteit duidelijk minder, voelt goedkoop aan, maar daar ga je qua geluidssignaaloverdracht op deze lengte weinig van merken.

- Mooi kabeltje van de hifi-zaak: voelt fijner aan, kost om te maken twee of drie keer zoveel als het Chinese bulk-kabeltje, maar kost in de winkel 10-20 keer zoveel.

- Twee Neutrik-pluggen, een stuk audio-kabel, wat soldeer en een beetje tijd/geduld.
Maar de optie die ik hier boven heb vermeld hoef toch geen soldeerwerk van pas te komen? Het is volgens mij plug en play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tengri schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Maar de optie die ik hier boven heb vermeld hoef toch geen soldeerwerk van pas te komen? Het is volgens mij plug en play.
Dat kabeltje is inderdaad optie 1: Chinese bulk-kwaliteit (en -prijs). Kan nog een paar dubbeltjes goedkoper als je hem via eBay/dx/aliexpress bestelt en een paar weken geduld hebt. Je hoeft alleen te solderen als je de rechte 3,5mm-plug wil vervangen door een haakse (zie mijn eerdere post) om het gevreesde hefboomeffect te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan de 6,3 klink er toch afschoeven? Er zit een 3,5mm onder. Alle koptelefoons die ik de laatste decennia heb gezien konden dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bouwfraude & @Tengri
Het is nog veel erger... deze koptelefoon wordt geleverd MET 3,5mm plugje... :+ :Y

http://nl-nl.sennheiser.c...phones-stereo-hifi-hd-558
What's in the box?
•1 HD 558
•1 3.5 mm adapter

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
bouwfraude schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:22:
Je kan de 6,3 klink er toch afschoeven? Er zit een 3,5mm onder. Alle koptelefoons die ik de laatste decennia heb gezien konden dat...
Wie zegt dat dat niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
ehtweak schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:44:
@bouwfraude & @Tengri
Het is nog veel erger... deze koptelefoon wordt geleverd MET 3,5mm plugje... :+ :Y

http://nl-nl.sennheiser.c...phones-stereo-hifi-hd-558
What's in the box?
•1 HD 558
•1 3.5 mm adapter
Ja, dis adapter is dus stuk gegaan door het hefboomeffect. Echt heel dom hoe ze dat hebben ontworpen. Overigens de laagste keer dat iets van sennheiser koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tengri schreef op maandag 13 maart 2017 @ 01:12:
[...]

Ja, dis adapter is dus stuk gegaan door het hefboomeffect. Echt heel dom hoe ze dat hebben ontworpen. Overigens de laagste keer dat iets van sennheiser koop.
Ik heb een Sennheiser van 25 euro ofzo daar mankeerde niet zoveel aan... Zijn ze voor de winstmaximalisatie gegaan? Bespaar een cent op een connector en de gebruiker zit met de ellende.
Pagina: 1