Updaten MacBook Pro lukt niet; hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweedehands MacBook Pro gekocht gisteren. Het is al een oud beestje; medio 2010, maar de specificaties zijn prima:
4 gb RAM geheugen
300 gb ruimte vrij
2.4gHz

Nu heeft de vorige eigenaar de laptop gereset met de originele installatie-cd, waardoor hij teruggebracht is tot OS X 10.6.4. Deze heb ik door gebruik van een Apple Support update bestand geupdate naar 10.6.8. Vanaf 10.6.8 zou je kunnen updaten naar OS X El Capitan, maar dit lukt niet!
De specificaties zijn goed en het zou moeten werken, maar lukt niet; in de Mac App Store kan ik hem zien, het 'download-balkje' is blauw, maar zodra ik op downloaden klik, gebeurt er niets. Ik snap er niets van, Apple kan me niet helpen omdat de laptop 'verouderd' is en zelf kom ik er echt niet uit. Wie kan me helpen?

Software updates zoeken werkt wel, maar zodra ik opnieuw moet opstarten blijft hij hangen op een lege achtergrond. Daar schiet ik ook niets mee op dus.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

El Capitan is niet meer beschikbaar. Je kan alleen nog Sierra downloaden via de app store. Na elke major update (10.11 naar 10.12 etc.) wordt de voorgaande versie verwijderd uit de app store. Alleen als je hem al eerder hebt gedownload kan je hem nog krijgen uit de app store.

Probeer deze link eens:

http://dosdude1.com/os/Install%20OS%20X%20El%20Capitan.zip

Even downloaden, uitpakken, de .app in je applicaties map zetten en een USB stick prepareren.

FYI, de mid 2010 MBP kan nog naar Sierra hoor. Maar dan moet je eerst upgraden naar Lion 10.7.5. Nee, die is ook niet in de app store.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 08-03-2017 10:36 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

talin

ES-MA

kijk na het downloaden eens bij je aangekochte apps in de app store.
staat ie daar bij en kan je hem vanuit daar starten?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij aangekochte apps in de app store staat deze ook niet.
Probleem met Sierra is exact hetzelfde, alleen is de download-balk in Mac App Store grijs bij Sierra en zet de download ook niet door. Staat wederom niet in aangekochte apps in Itunes en App Store

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:38:
Bij aangekochte apps in de app store staat deze ook niet.
Probleem met Sierra is exact hetzelfde, alleen is de download-balk in Mac App Store grijs bij Sierra en zet de download ook niet door. Staat wederom niet in aangekochte apps in Itunes en App Store
Klopt. Je kan Sierra niet downloaden uit Snow Leopard. Alleen vanuit Lion. Je zal de installatiebestanden dus elders vandaan moeten halen. Sinds Mavericks is het gratis, dus zolang het maar op Apple hardware terecht komt is het legaal :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lion is helaas betaald, aanschaffen is uiteraard geen probleem, maar ben al geruim een hele dag bezig met mijn laptop, die eigenlijk gewoon moet werken. Als dit nóg niet werkt..!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:27:
Lion is helaas betaald, aanschaffen is uiteraard geen probleem, maar ben al geruim een hele dag bezig met mijn laptop, die eigenlijk gewoon moet werken. Als dit nóg niet werkt..!?
Tis niet heel intuïtief, maar je kan Lion gewoon nog steeds aanschaffen via Apple... Kost je 19,99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:19
nelizmastr schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:34:
El Capitan is niet meer beschikbaar. Je kan alleen nog Sierra downloaden via de app store. Na elke major update (10.11 naar 10.12 etc.) wordt de voorgaande versie verwijderd uit de app store. Alleen als je hem al eerder hebt gedownload kan je hem nog krijgen uit de app store.

Probeer deze link eens:

http://dosdude1.com/os/Install%20OS%20X%20El%20Capitan.zip

Even downloaden, uitpakken, de .app in je applicaties map zetten en een USB stick prepareren.

FYI, de mid 2010 MBP kan nog naar Sierra hoor. Maar dan moet je eerst upgraden naar Lion 10.7.5. Nee, die is ook niet in de app store.
Dat is dus niet helemaal waar, je kan El Capitan nog steeds downloaden in de App Store middels de volgende link. ;)
https://itunes.apple.com/...apitan/id1147835434?mt=12
Als je hem al eens hebt gedownload dan kan je hem inderdaad opnieuw downloaden via "Aankopen" in de App Store.

Source: https://support.apple.com/nl-nl/HT206886

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
@Mixpower
@Verwijderd
I stand corrected. Ik was het vergeten dat ze die als zodanig ter beschikking hebben gesteld. Nice find.
Pagina: 1