Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• casiej
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-07 10:27
Ik zoek een?
Ik zoek een tv box met fijne ui en ux

Wat is je budget?
50-100 of meer bij grote meerwaarde

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, google cast en om foto's en video's te streamen vanaf een synology nas(max 12gig per film). Dus via de apps van synology zelf of via webdav i.c.m. Kodi.
Omdat het product niet voor me zelf is bedoelt maar voor een wat oudere doelgroep("ouders") wil ik graag een apparaat dat goed werkt en makkelijk in gebruik is.
Ook stel in een eis aan minimaal wifi verbinding van 5Ghz wegens grote interventie op locatie en geen mogelijkheid tot kabels trekken naar de tv toe.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hiervoor met groot succes een apple tv gebruikt alleen is deze na 3-4 jaar trouwe dienst overleden. Maar omdat iPhone's zijn omgewisseld voor samsung is er geen must meer voor airplay.
Wat ik heb gevonden is de mi box 3, ja toch de nieuwe apple tv(kodi mogelijk via sideloading)
Ook vind ik veel apparaten op sites als gearbest en aliexpress, maar zie daar door de bomen het bos niet meer.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Wou je de Mi Box aanraden maar die heb je dus inderdaad al gevonden.

Heb zelf een Nvidia Shield TV, Maar is wel ruim boven budget en alleen van meerwaarde door gamen / servicie / lange ondersteuning.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Wat je aan eisen noemt, kun je met vrijwel al die TVboxen met Android.

Probeer nog even je eisen duidelijk op een rijtje te zetten op technisch vlak (HD of UHD, connectivity, Android versie etc)

• casiej
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-07 10:27
Een van de belangrijkste eisen is dat het makkelijk in de bediening is. Dus een stabiele basis met een makkelijke ui.
Voor de rest van hardware heeft het de eis dat het 5Ghz en bluetooth ondersteund.
Hij gaat niet aangesloten worden op een 4k tv dus ondersteuning daarvan is ook niet een must. Over android versie heb ik zelf niet echt verstand, google cast zou wel fijn zijn voor eredivisie live, youtube en uitzending gemist.
Deze specificaties zijn makkelijk te vinden op websites maar of het makkelijk te bedienen is is wat moeilijker te vinden.
Daarom mijn vraag of iemand er eentje kunnen aanraden.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
De bediening van een Android TV box heb je zelf grotendeels in de hand, zolang je er een flymouse of iets soortgelijks aan bevestigd kun je dit heel goed op afstand bedienen (de afstandsbediening die er vaak bij geleverd worden zijn niet ideaal voor alle taken)
Mijn advies is een recente Android te kiezen (versie 6 of hoger), en dan werkt het hetzelfde als op een Android telefoon qua uiterlijk.