IP Camera indoor monitoring babykamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:12
Ik zoek een?
WiFi IP camera voor de babykamer.

Wat is je budget?
Max. 150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De babykamer te monitoren. Dus nachtvisie is belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb al uren zitten ronddwalen op AliExpress, bol.com en CoolBlue. Ik zoek zoiets simpels als de Foscam C1, gewoon statisch en via wifi te verbinden. Máár ik wil geen account aanmaken (dat is verplicht bij de C1) en ik wil ook niet, en dat is mijn allerbelangrijkste punt, dat de camera via internet te benaderen is of data opslaat in de "cloud" (sorry ben ik een beetje huiverig voor). De camera moet alleen te benaderen zijn via het lokale netwerk en opslag is niet benodigd.
Wat ik dus eigenlijk wil is snel mijn telefoon kunnen pakken als ik beneden op de bank zit om even snel in de babykamer te kunnen kijken hoe mn dochter er bij ligt (ze haalt nogal wat toeren uit de laatste tijd) elke keer naar binnen stormen is ook niet goed voor haar slaapjes.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nja zoals hierboven aangegeven vraag ik me dus af of er dergelijke kant en klare camera's beschikbaar zijn en waar ik dan naar moet kijken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Waarom kies je niet gewoon voor een Babyfoon met camera?

edit: Dit werkt doormiddel van een QR code te scannen. http://www.allforbaby.nl/...a-fosbaby-lime-groen.html

[ Voor 59% gewijzigd door powah2k4 op 08-03-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@powah2k4 Waarom geen babyfoon met camera? Precies om de redenen die ik hierboven schets. Ook degene die je linkt heeft standaard verbinding met internet en is alleen toegankelijk met een account. De Foscam C1 die ik eerder aanhaalde heeft precies hetzelfde 'issue'.

Daarbij heb ik al een babyfoon dus dat is een beetje overbodig.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NKR
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 21:29

NKR

Je kunt de videostream van de c1 ook rechtstreeks benaderen via rtsp://username:password@ipaddress:88/videoMain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De C1 staat hier ook op de babykamer, ip config vastgezet met een 127.0.0.1 gateway, waardoor deze van buitenaf niet is te benaderen.
Er zijn diverse apps waarmee je binnenshuis deze camera kunt benaderen zonder opname functie.
Zelf gebruik ik "OWLR" waar ook een 2e foscam mee bekeken word.
Gewoon interne ip, user/pass invullen en gaan

[ Voor 7% gewijzigd door arjants op 08-03-2017 16:39 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Okee en hoe bevalt de C1 verder?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:39:
Okee en hoe bevalt de C1 verder?
Niet de meeste scherpe camera die verkrijgbaar is maar om de kleine in de gaten te houden prima.
Prijs kwaliteit is wel in orde naar mijn mening

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Okee duidelijk. Dan ga ik die eens bestellen. Eens kijken of het werkt. Thanks allen!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:36
arjants schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:38:
De C1 staat hier ook op de babykamer, ip config vastgezet met een 127.0.0.1 gateway, waardoor deze van buitenaf niet is te benaderen.
Er zijn diverse apps waarmee je binnenshuis deze camera kunt benaderen zonder opname functie.
Zelf gebruik ik "OWLR" waar ook een 2e foscam mee bekeken word.
Gewoon interne ip, user/pass invullen en gaan
Sorry om hier even een oud bericht te quoten :) We hebben op dit moment de Arlo Baby hier maar zijn niet tevreden van deze babyfoon, al helemaal omdat deze constant een internet verbinding nodig heeft. Met de foscam c1 kunnen we dus gewoon lokaal op onze wifi streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Kijk eens bij Green Backyard. Is voor vogelhuisjes, maar misschien ook afdoende voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 20:48
Ik had een reolink RLC-520 voor buiten ooit gekocht, maar in een opwelling in de babykamer neergelegd totdat ik tijd had om de juiste gaten te boren. Maar door de mogelijkheden van pushberichten op de telefoon, geluid en infraroodbeeld ligt hij daar nu al een jaar tot volle tevredenheid.

Volgens mij is het wel een cloudoplossing, maar alleen voor de discovery. De rest gaat via de app rechtstreeks. Nog even gekeken, dat hoeft helemaal niet, maar dan werkt het alleen lokaal LAN. De app draait goed op de mac, en op ios.

[ Voor 13% gewijzigd door koppie op 25-08-2020 21:19 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Met precies dezelfde argumenten heb ik een Xiaomi Xiaofang (voorbeeld) hangen. Deze heb ik voorzien van custom firmware. Ik zie nu wel dat je even moet opletten, de camera die ik hierboven link zou niet supported zijn met een nieuwere chipset. Maar wellicht dat je voor 'n tientje een risico wil nemen

Om dan nog iets er aan te hebben (gebruiksgemak enzo) heb ik de camera's in Synology Surveillance Station gehangen, zodat ik de camera's makkelijk kan bekijken op mijn mobiel (maar alleen als ik thuis ben!) en eventueel terug kan kijken ("Waarom is ie nou zo overstuur?"). Aangezien het gewoon een RTSP stream is, heb je die syno op zich niet nodig natuurlijk.

Dit levert zowel overdags als 's avonds/'s nachts zeer bruikbare beelden op, incl. geluid (leuk, als ze liedjes zitten te zingen...)

[ Voor 4% gewijzigd door Exhar op 25-08-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:36
koppie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:10:
Ik had een reolink RLC-520 voor buiten ooit gekocht, maar in een opwelling in de babykamer neergelegd totdat ik tijd had om de juiste gaten te boren. Maar door de mogelijkheden van pushberichten op de telefoon, geluid en infraroodbeeld ligt hij daar nu al een jaar tot volle tevredenheid.

Volgens mij is het wel een cloudoplossing, maar alleen voor de discovery. De rest gaat via de app rechtstreeks. Nog even gekeken, dat hoeft helemaal niet, maar dan werkt het alleen lokaal LAN. De app draait goed op de mac, en op ios.
Ik heb mij dezelfde aangeschaft, er was net een amazon flash deal :) Zie dat RTSP out-of-the-box werkt en ze hebben zelfs een blogpost voor het koppelen met Synology Surveillance. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:04
Wij hebben een lollipop. Heel leuk ding. Heel gebruiksvriendelijk en goede functies.

https://www.lollipop.camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Zo .. even een oud topic naar boven gehaald. Ik maak ondertussen toch al meer dan 4 jaar gebruik van de C1.
Voor de 2e spruit een C2 gekocht (want dat zou beter zijn) die is weer retour gegaan. Die had iets teveel moeite met het streamen en netwerkverbinding houden.
Uiteindelijk toch een tweede C1 gebruikt. En dat werkt prima.
Ik gebruik ze tegenwoordig alleen om op te kijken als de reguliere babyfoon aan slaat om te spieken. Eigenlijk is het al niet echt meer nodig. maar soms toch wel handig. je kan namelijk in infrarood modus de spenen gemakkelijk op de camera zien (die lichten op door de IR leds) en dan hoef je niet in de donkere kamer nog te gaan zoeken.

*sowieso

Pagina: 1