Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Beste,

In de volgende situatie loop ik met een probleem dat de windows.edb steeds aan het groeien is en geen idee hoe dit op te lossen is.

Situatie:
- RDS Gateway server voor de load balancing
- RDS Terminal Server 1 ( geen probleem, Appdata van gebruikers word niet geindexeerd, zoekproblemen )
- RDS Terminal Server 2 ( Probleem, Appdata van gebruikers worden wel geindexeerd, geen zoek problemen )
- Outlook 2016 met Office 365 1 maand gecached
- Windows indexing staat aan.

Op de RDS Terminal Server 2 is het probleem dat de Windows.edb zo hard groeit dat de C schijf van de server vol loopt. Dit wordt opgelost door windows server 2012 R2 opnieuw te indexeren.

Heeft iemand van jullie hier meer ervaring mee en hoe dit mogelijk op te lossen is?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Beste antwoord (via Ronker op 06-09-2017 12:49)

Verwijderd

Je kunt met een registry aanpassing dit enigszins oppakken:

https://www.cyberdrain.com/?p=116 - hiermee zal je vermoedelijk minder vaak problemen ervaren.

Echter, lost dit je probleem niet goed op. Wij hebben alerting ingesteld om bij ~10% diskspace een e-mailtje te laten versturen. Wij herbouwen dan zelf de EDB.

Het hele probleem is dat er een oplossing gebruikt wordt die niet de bedoeling is. Microsoft wilt namelijk dat je een enterprise zoekfunctie gebruikt. Laat a.u.b. de droom varen dat je dit zelf permanent kan oplossen. Dat kun je niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:38
Heb je offline caching aan staan in outlook? Worden je OST bestanden meegenomen in het index bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Ik heb offline caching aan staan van 1 maand in outlook. OST bestand staat in Appdata. Appdata is excluded van de indexering. Ben nu de indexering an het rebuilden. Dit zorgt voor meer ruimte echter blijft het groeien.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
Tis een oudje, maar is KB2836988 geïnstalleerd? Kan mij herinneren dat we deze eens succesvol gebruikt hebben om eenzelfde issue op te lossen.

EDIT: Lees nu pas goed en zie dat het over R2 gaat. Excuses. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 08-03-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
The Realone,

Deze heb ik ook gezien is echter van toepassing op Server 2012 en windows 8 niet op server 2012 R2( daar zou het al in gefixt moeten zijn ).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcackema
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:06
Maak je gebruik van UPD's? Dan is dit een known issue. Zodra een user zich af heeft gemeld opnieuw inlogt wordt de OST file compleet opnieuw geïndexeerd. Dus de .edb wordt alleen maar groter.

https://social.technet.mi...-logoff?forum=winserverTS

[ Voor 31% gewijzigd door marcackema op 09-03-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:42
Offline caching van Outlook is ook niet bepaald recommended op Rds servers. Zou best kunnen dat het zelfs een best practice is om uit te zetten. Ik weet wel dat ze met fslogix een oplossing heeft om toch met Outlook offline caching om te gaan op een shared omgeving als rds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:57

RammY

Dát!

Misschien is het ook handig om even te laten weten over welke groottes we het hier nou hebben.
Want ja.. wat is tegenwoordig groot...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Het is zo dat we UPD's gebruiken en dat het volgens Microsoft niet support is is ook bekend. Echter kan ik me niet voorstellen dat hier helemaal geen oplossing voor is.

Heb 2 weken geleden de search DB rebuild en nu is hij van 45 naar 70 GB gegaan binnen 24 uur en nog steeds groeiende.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ook al de defragmentatie gedraaid op de Windows.edb file?

Sc config wsearch start=disabled
Net stop wsearch
esentutl.exe /d %AllUsersProfile%\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows\Windows.edb
Sc config wsearch start=delayed-auto
Net start wsearch

Het kan wel een aantal uren duren voordat je file 'gedefragged' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Nee heb ik nog niet gedaan Woohooo. Maar lijkt mij geen definitieve oplossing te zijn om het tegen te houden.

/▌

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt met een registry aanpassing dit enigszins oppakken:

https://www.cyberdrain.com/?p=116 - hiermee zal je vermoedelijk minder vaak problemen ervaren.

Echter, lost dit je probleem niet goed op. Wij hebben alerting ingesteld om bij ~10% diskspace een e-mailtje te laten versturen. Wij herbouwen dan zelf de EDB.

Het hele probleem is dat er een oplossing gebruikt wordt die niet de bedoeling is. Microsoft wilt namelijk dat je een enterprise zoekfunctie gebruikt. Laat a.u.b. de droom varen dat je dit zelf permanent kan oplossen. Dat kun je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
@Verwijderd Thnx! Ga hier eens induiken. Ik heb nu in ons monitor systeem (librenms) ook inderdaad een alarm ingesteld om het handmatig op te schonen. Bedankt voor je reactie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Ik hou het in de gaten. Als het te snel vol loopt rebuild ik de database. Er zit verder niks anders op.

/▌

Pagina: 1