Ik mis een filter bij de beamers: Throw Ratio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlsomers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 00:39
Ik wil graag een beamer aanschaffen, ik weet waar ik hem wil hangen en hoe groot het beeld op de muur moet zijn, dus dan kan ik de benodigde throw-ratio uitrekenen (afstand van beamer tot de muur, delen door het gewenste breedte van het beeld).

Nu kan ik hier niet op filteren. De minimale en maximale afstanden en beeldgrootte zijn wat mij betreft niet interessant. De minimale en maximale throw-ratio's wel. Het liefst heb ik een filter waarbij ik een ratio opgeef of een range selecteer, en alle beamers die daar binnen vallen worden weergegeven.

In mijn geval wil ik vanaf een relatief kleine afstand (3m) een vrij groot beeld hebben (3,5 - 4m). Een ratio van 0.75 tot 0.85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mlsomers schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 01:35:
Ik wil graag een beamer aanschaffen, ik weet waar ik hem wil hangen en hoe groot het beeld op de muur moet zijn, dus dan kan ik de benodigde throw-ratio uitrekenen (afstand van beamer tot de muur, delen door het gewenste breedte van het beeld).

Nu kan ik hier niet op filteren. De minimale en maximale afstanden en beeldgrootte zijn wat mij betreft niet interessant. De minimale en maximale throw-ratio's wel. Het liefst heb ik een filter waarbij ik een ratio opgeef of een range selecteer, en alle beamers die daar binnen vallen worden weergegeven.

In mijn geval wil ik vanaf een relatief kleine afstand (3m) een vrij groot beeld hebben (3,5 - 4m). Een ratio van 0.75 tot 0.85.
Kun je de afstand en beeldgrootte filters dan niet juist gebruiken om tot een model te komen? :?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fpjschreuder
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:04
De meeste websites hebben dit inderdaad niet. Ik werk zelf bij een beamer(webwinkel), daar zijn we d'r wel mee aan de slag maar nog niet online.

Je kunt 't beste even op Projectorcentral.com kijken. Onder hun "Search By Feature" kun je geloof ik op die manier zoeken. Je krijgt dan wel echt álles te zien, waaronder dus installatiebeamers van €5000 met een speciale lens, e.d.