Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fritzbox 7170 als tweede router staan achter een andere router.
Dit is gedaan omdat de Fritzbox geen gigabitpoorten heeft en daarom de snelheid van de glasvezel niet haalt.
Het probleem is dat de SIP-registratie in deze opstelling niet goed werkt.
Op de SIP-server wordt alleen het externe internet ip-adres geregistreerd, maar niet het ip-adres van de Fritzbox.
Dit is de opstelling: internet (163.x.x.x) - hoofdrouter (192.168.2.x) - Fritzbox op 192.168.2.3.
Als ik ipv de Fritzbox een Siemens SX762 gebruik, werkt het wel. Dan zie ik op de SIP-server als registratie-adres 163.x.x.x/192.168.2.3. Als ik de Fritzbox aansluit zie ik alleen 163.x.x.x als registratie-adres op de SIP-server.
Portforwarding op de eerste router helpt niet, evenals het in de DMZ zetten van de Fritzbox.

Ik vermoed dat de config van de Fritzbox standaard zo staat ingesteld dat alleen het externe ip-adres naar de SIP-registratieserver wordt gestuurd.
Hoe en waar zou ik dit aan kunnen passen in de Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je ons een dieper kijkje in de opstelling en vooral de gewenste resultaten kunnen geven?
Als het je puur om de gigabit poorten te doen is zou een switch volstaan.
Daarnaast ken ik SIP voornamelijk als protocol betreffende voip. Normaliter geen taak waar gigabit benodigd is.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar. Ik heb hier precies hetzelfde (Ziggo kabel internet en XS4ALL + Voipbuster voor SIP). Werkt als een zonnetje. Hoef ik niets in te stellen. Plug and play.

Zorg wel voor dat de Fritz niet als ADSL modem staat, maar als WAN device of iets dergelijks.

Krijgt de Fritz een IP van je hoofdrouter? Krijgt de Fritz ook een default gateway? Weke DNS?
Je kan er ook voor kiezen om de IP adressen in Fritz handmatig in te vullen op het WAN gedeelte.

Dus IP adressen op je Fritz:

IP: 192.168.2.3
gateway: 192.168.2.254 (ik denk dat deze het is, maar kan ook 192.168.2.1 zijn). Dat kan je in je PC opzoeken welke gateway wordt uitgedeeld.
DNS: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Wat mij niet duidelijk is: probeer je verbinding te maken met een externe centrale (dus over internet) of gaat het om een interne centrale ( of benader je de externe centrale remote? )

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Hier ook een Fritzbox 7170 achter een Ziggo modem hangen zonder problemen.
Kan je misschien wat plaatjes van je instellingen laten zien ?

Heb je in de fritzbox aangegeven dat hij via LAN1 moet gaan ?

[ Voor 19% gewijzigd door MdO82 op 08-03-2017 12:59 ]

2250 WP Zuid PVoutput