Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthartog
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 12:08
Ik zoek een?
Nieuwe tv 49inch 4K 100hz paneel.

Wat is je budget?
Max 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken en gebruik vaak het smart platform, zoals rtlxl etc, dit moet goed werken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al een aantal tv gevonden:
- LG UH770V (deze was 899, maar is nu ineens in prijs gestegen...)
- Philips PUS6501 of misschien toch de PUS6561..
- Samsung UE50KU6020

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik had eigenlijk de keus al gemaakt voor de LG UH770V, maar deze is ineens in prijs gestegen en daarom vind ik het geen interessante keus meer (of ik moet wachten tot deze weer in prijs daalt).
Het verhaal zit zo:
We hadden een Sony tv gekocht bij de BCC, deze ging helaas al vrij snel stuk.
We hadden deze tv ook gekocht in de veronderstelling dat het een 100hz paneel was (hier hadden we extra voor betaald, want hadden eerst een goedkoper model op het oog) Helaas bleek dat het geen 100hz maar een 50hz paneel was. De BCC erkende dit en dus mogen we een nieuwe tv uitzoeken.
Ik zit dus wel vast aan de BCC.

Ik ben altijd wel een fan geweest van Ambilight, maar hoor slechte dingen over Philips tv's (tpvision).. ben heel erg benieuwd of ik met een gerust hart een philips tv zou kunnen kopen.
Wie helpt me een keus te maken? LG, Philips of toch Samsung?
Meer dan 1000 euro mag hij echt niet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 17:28

evd

Ik zelf zou voor de Philips gaan, heb zelf al 4 jaar een Philips TV met Ambilight. geen problemen mee, tot nu toe nog geen advertenties gezien. Android TV werkt prima. Heb je (net als ik) een Samsung telefoon, dan is Samsung ook een goede optie. Comptabiliteit van Samsung apparaten onderling is namelijk erg goed.

Echter, ik vind dat het OS van een tv je niet mag weerhouden van het kopen van die TV. Plug er een Chromecast Ultra in en je gebruikt je TV OS niet meer.

Ambilight is naar mijn mening de beste uitvinding voor de TV ooit. Plak je tv op een witte muur en je hebt een prachtige sfeer. Zorg er wel voor dat je het aan de zij en bovenkant hebt. Alleen aan de zijkant valt namelijk tegen. Ook vind ik het geluid van de Philips TV prima, en voor standaard TV kijken zet ik dus mijn HC niet aan.

Kortom, ga voor de Philips TV. In mijn ogen is dit een zeer solide keuze!
Ga desnoods naar de winkel en probeer ze allemaal eens uit.

http://www.bcc.nl/beeld-e...a-hd-tv-49pus6561(219423)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthartog
Thnx
Ik zit inderdaad sterk te neigen naar de Philips...
Samsung is geen 100hz paneel zag ik.
Hoop alleen niet dat de software problemen om de hoek komen kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd

evd

Dat zal vast meevallen! Android tv is een te groot platform om te falen.
Anders: https://www.google.com/chromecast/tv/ultra/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthartog
Ben gegaan voor de Philips, mooie tv, afwerking niet top...
Verder een beetje last van banding, maar daar ontkom je niet aan bij een groot lcd scherm lijkt me... denk niet dat de LG dit veel beter zal doen?

We hebben een 14 dagen bedenktijd dus ga nog even kijken hoe het bevalt bij voetbal wedstrijden etc.
Zal binnenkort een volledig review plaatsen.

Bedankt Edwin voor je reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
rthartog schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:06:
Verder een beetje last van banding, maar daar ontkom je niet aan bij een groot lcd scherm lijkt me... denk niet dat de LG dit veel beter zal doen?

We hebben een 14 dagen bedenktijd dus ga nog even kijken hoe het bevalt bij voetbal wedstrijden etc.

Zou zelf voor een samsung ks7000 gaan, bij paar winkels was die onder de 1000 euro. Als ne telefonisch contact met ze opnam.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
rthartog schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:06:

Is het de 6501 geworden van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthartog
Zat vast aan de BCC, dus Samsung was geen optie, koste 1400 euro....
Het is de 6561 geworden.
Maar begin wel te twijfelen... beeld valt me een beetje tegen. Soms stoor ik me teveel aan het banding. Gelukkig heeft bcc 14 dagen bedenk tijd, dus heb nog even.

Update:
Beeld naar mijn wensen gekalibreerd.
Dirty screen effect blijft soms toch wel hinderlijk aanwezig..
Android tv werkt mooi en soepel.
3 ambilight ledjes rechtsboven werkten een keer niet, opnieuw aan en uit verhielp dit, maar geeft niet bijster veel vertrouwen.

Afwerking is echt heel slecht, heb zelfs het idee dat deze tv al eens open is geweest.. zoals ik er nu over denk gaat deze weer terug.

[ Voor 44% gewijzigd door rthartog op 13-03-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthartog
Philips tv weer terug gebracht.
Stoorde me enorm aan het banding / dirty screen effect.
Ze deden helemaal niet moeilijk bij de BCC, top winkel!
Ze zeiden al dat dit effect helaas vaker voorkwam zo op een philips.
Ben uiteindelijk uitgekomen op een Samsung UE49KU6450. Ondanks het 50hz paneel werkt de motion flow (of hoe ze dat ook noemen) beter dan op de philips met 100hz! Perfecte software, absoluut niet stotteren tijdens testfilmpjes.

Helemaal mooi is het beeld, va paneel en dus beter contrast en deze heeft gelukkig geen last van banding :)
Zal binnenkort een review schrijven van de Philps en de Samsung.
Ik ben helemaal blij met deze tv, kan hem iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evd

evd

Oef lastig van de Philips, fijn dat je hem nog kon omruilen voor een ander. Toch vreemd dat de kwaliteit bij Philips zo sterk verschilt per unit. Mijn tv is namelijk een tank en heb ik geen problemen mee gehad. Behalve dat hij een keer random software ging installeren tijdens een voetbal wedstrijd 🙄

Werkt Tizen os goed voor je? Ik krijg namelijk nogal eens pop-ups op mijn S7 om de tv van de buren te bedienen. De intergratie met andere Samsung telefoons (als je die hebt) lijkt me namelijk erg prettig. Zoals het screnen van je scherm en het bedienen van de tv met je telefoon.

Toch balen dat de ambilight bij je niet werkte, naar mijn mening zou dit toch echt op elke televisie moeten zitten. Het geeft echt een hele fijne sfeer. Er was een bedrijf die een soort ambilight voor elke tv maakte maar weet niet of dat er nog is.

Ik zal je review nog wel lezen als ik tijd heb en hoop dat de Samsung je lange tijd blijft bevallen
Pagina: 1