• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meestal is het zo bij electronica, dat als er een nieuwer model beschikbaar is, de oudere modellen wat goedkoper worden.

Maar juist bij digitale camera's lijkt het zo, dat als er een nieuwe model uitkomt, dat nieuwe model gewoon flink duurder uitkomen, terwijl de oude modellen op zelfde prijsniveau blijven.... :'(

Ik had toch verwacht dat met de intro van 4 MP, de 2 MP onder de 1000 piek zou komen.

Waarom is dat niet zo? Zelfde geld ook voor de smartmediakaarten....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

geen idee

maar ik heb vandaag de Canon Digital Ixus gekocht :)

samen met 1 extra accu en een extra 32 BM flashcard voor 1750 piek :D

heel mooi ding :)

maar idd ze blijven erg duur

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• kmf
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 22:29 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
geen idee

Hee, je hebt gadget talk ook gevonden ;)

Man... ik wou dat ik een vaste baan had.. zomaar iets kunnen kopen... Ik zou waarschijnlijk een half jaar moeten sparen :'(

Welke ixus heb je gekocht?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

de voorlaatste, dus niet de 300 maar die daarvoor

scheelde 400 piek

maar zeer mooi dingetje en ook lekker klein, die ga ik van het weekend eens goed gebruiken op de lan

• Oli4
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 22:56
Het schijnt dat de sensor zo ontzettend duur is. Zo'n sensor moet natuurlijk bijna perfect zijn want dode pixels vallen zo op. Ik denk dat het percentage goede sensors klein is, vooral bij de grotere aantal MPixels sensors. Als de productie niet beter kan zal de prijs hoog blijven.

• kmf
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 22:35 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
de voorlaatste, dus niet de 300 maar die daarvoor

scheelde 400 piek

maar zeer mooi dingetje en ook lekker klein, die ga ik van het weekend eens goed gebruiken op de lan
Ik zit een beetje te vergelijken nu
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

en ben wel zeer geinteresseerd in de Finepix. Die is ook zeer klein, zelfs een paar milimeter dunner.

Zeer belangrijk, dat het goed in je broekzak past :)

Jammer dat het zo duur is....

• kmf
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 22:37 schreef Oli4 het volgende:
Het schijnt dat de sensor zo ontzettend duur is. Zo'n sensor moet natuurlijk bijna perfect zijn want dode pixels vallen zo op. Ik denk dat het percentage goede sensors klein is, vooral bij de grotere aantal MPixels sensors. Als de productie niet beter kan zal de prijs hoog blijven.
Maar als er veel betere modellen geproduceerd kunnen worden, danzou het toch niet zo moeilijk meer zijn, om de 2x zo lage modellen te maken?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 03 juli 2001 22:38 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik zit een beetje te vergelijken nu
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

en ben wel zeer geinteresseerd in de Finepix. Die is ook zeer klein, zelfs een paar milimeter dunner.

Zeer belangrijk, dat het goed in je broekzak past :)

Jammer dat het zo duur is....
di eheb ik ook gezien, maar toch maar voor deze gekozen, weet eigenlijk niet waarom :

(off topic, heb vandaag ook City Hunter film gekocht op DVD met Jackie Chan :) )

• kmf
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 22:40 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

di eheb ik ook gezien, maar toch maar voor deze gekozen, weet eigenlijk niet waarom :
Waarschijnlijk omdat het zo bekend is? Ik heb de finepix wel vaker gezien, maar ik dacht altijd dat het een digi-cam was :)

Tja... Fuji maakt ook niet zoveel reclame daarvoor eigenlijk...
(off topic, heb vandaag ook City Hunter film gekocht op DVD met Jackie Chan :) )
Is niet zo super vinnik..... Hele oude film eigenlijk...

Verwijderd

geen idee

ixus 300? die heb ik voor mijn werk besteld, met 64 mb....hoop dat het een goed dingetje is...

• Oli4
  • Laatst online: 10-02 22:56
Op dinsdag 03 juli 2001 22:39 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Maar als er veel betere modellen geproduceerd kunnen worden, danzou het toch niet zo moeilijk meer zijn, om de 2x zo lage modellen te maken?
Maar als de teckniek niet snel genoeg vooruit gaat dan kunnen ze alleen meer pixels maken wanneer ze er meer geld tegenaan gooien. De grotere sensor wordt dan duurder, terwijl de normale sensor niet goedkoper wordt. Wanneer de techniek zover vooruit gaat dat voor dezelfde productiekosten meer pixels gemaakt kunnen worden dan pas worden de oudere goedkoper.

Verwijderd

een andere reden dat die dingen zo duur zijn is gewoonweg omdat het een nieuwe techniek is, er is veel vraag dus de prijs is hoog...als er over een jaartje nog veel meer concurrentie is zal de prijs heus wel zakken.

• kmf
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 00:42 schreef Kertje het volgende:
een andere reden dat die dingen zo duur zijn is gewoonweg omdat het een nieuwe techniek is, er is veel vraag dus de prijs is hoog...als er over een jaartje nog veel meer concurrentie is zal de prijs heus wel zakken.
Er werd vorig jaar gespeculeerd dat de prijs 2x zo laag zou worden als de 4 of 5MP bariere wordt doorgebroken.

Nou heb ik niet echt de prijzen gevolgd, maar volgens mij is een ixus of iets dergelijks nauwelijks van prijs verlaagd.

Of zie ik dat verkeerd? Iemand dat bijgehouden?

• kmf
  • Niet online
geen idee

OK, dit begrijp ik even niet. Ik heb eventjes research gedaan...

Een digital ixus kost "maar" 1250 piek, een extra accu 150. Een compact flash 64 140,-, 32 80,-

Hoe kom je dan aan 1750? Ben je misschien flink genaaid of zo? :)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 01:23 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Er werd vorig jaar gespeculeerd dat de prijs 2x zo laag zou worden als de 4 of 5MP bariere wordt doorgebroken.

Nou heb ik niet echt de prijzen gevolgd, maar volgens mij is een ixus of iets dergelijks nauwelijks van prijs verlaagd.

Of zie ik dat verkeerd? Iemand dat bijgehouden?
ik heb het ook niet bijgehouden, maar zolang de vraag groot is en het aanbod relatief laag, dan blijft de prijs hoog...het zal pas echt drastisch gaan verlagen als er meer concurrentie komt... en die komt aangezien digitale fotografie erg in opkomst is nu...

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 20:08

ALH

Op woensdag 04 juli 2001 01:26 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een digital ixus kost "maar" 1250 piek, een extra accu 150. Een compact flash 64 140,-, 32 80,-

Misschien heeft hij een ixus 300, dan klopt het heel aardig...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:35
Op dinsdag 03 juli 2001 22:18 schreef athlonkmf het volgende:
Zelfde geld ook voor de smartmediakaarten....
Die dingen dalen wel redelijk hoor, kijk maar eens in de pricewatch:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?ProduktID=9521&Status=Y
en
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?ProduktID=5798&Status=Y

Zelf heb ik m'n 64MB SM natuurlijk net een week voor de laatste crash gekocht, maar ja, dat houd je natuurlijk altijd :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 04 juli 2001 01:26 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

ik ben niet genaaid hoor :)

als ik em kaal had gekocht in die winkel had ik maar 1150 hoeven te betalen
Ook 5 jaar (grotere) Garantie ed zat erbij :)

plus een alluminium opbergdoosje voor de camera

• BitBit3r
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

ze dalen idd de laatste tijd redelijk, maar ze zijn nog veel te duur voor veel mensen, 1000 piek voor een redelijk goede, daar heb je 1/4 computer voor :):)

Wat er ook gebeuren moogh...

• kmf
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 18:29 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

ik ben niet genaaid hoor :)

als ik em kaal had gekocht in die winkel had ik maar 1150 hoeven te betalen
Ook 5 jaar (grotere) Garantie ed zat erbij :)

plus een alluminium opbergdoosje voor de camera
Welke winkel? Kan je de pricewatch misschien updaten.

Ik ben nu namelijk sterk aan het twijfelen tussen een fujitsu finepix 50i en de digital ixus (1e versie).

Voordeel van de fujitsu is dat ie smartmedia gebruikt, dus kan ik, wanneer de camera in de kast zit, de smc in m'n mp3 player droppen.

Voordeel van de ixus is dat ie zoom heeft.

Nou gaat mijn voorkeur lichtjes uit naar de ixus nu. De finepix kost namelij 500 piek meer,is groter en heeft niet eens zoom.

Dan kan ik beter een ixus kopen. Heb ik nog 300 piek over om een 128MB CF te kopen EN een extra accutje.
(jammer dat ie niet gewoon op normale batterijen werkt, kan je tenminste overal kopen enig idee waar je de accu extra kan kopen en hoeveel het kost?)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:35
misschien iets dat je allang weet, maar toch maar een waarschuwing:

Die Fuji heeft een ingebouwde MP3 player. Dus als je er al een hebt is dat niet echt de meest geschikte camera die je kan kopen, je betaalt dan veel extra voor niets.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 04 juli 2001 20:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke winkel? Kan je de pricewatch misschien updaten.

Ik ben nu namelijk sterk aan het twijfelen tussen een fujitsu finepix 50i en de digital ixus (1e versie).

Voordeel van de fujitsu is dat ie smartmedia gebruikt, dus kan ik, wanneer de camera in de kast zit, de smc in m'n mp3 player droppen.

Voordeel van de ixus is dat ie zoom heeft.

Nou gaat mijn voorkeur lichtjes uit naar de ixus nu. De finepix kost namelij 500 piek meer,is groter en heeft niet eens zoom.

Dan kan ik beter een ixus kopen. Heb ik nog 300 piek over om een 128MB CF te kopen EN een extra accutje.
(jammer dat ie niet gewoon op normale batterijen werkt, kan je tenminste overal kopen enig idee waar je de accu extra kan kopen en hoeveel het kost?)
was de lokale electronica boer in Almere Stad "Apollo" :)

• kmf
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 20:22 schreef CubicQ het volgende:
misschien iets dat je allang weet, maar toch maar een waarschuwing:

Die Fuji heeft een ingebouwde MP3 player. Dus als je er al een hebt is dat niet echt de meest geschikte camera die je kan kopen, je betaalt dan veel extra voor niets.
Ja, ik weet het, da's heel irri, anders hadden ze 200 piek goedkoper kunnen zijn.

Of het wordt de fujifilm 4700 of 4900, die hebben 3x zoom. Maar zijn NOG duurder dan de 50i.... dan is het veel aantrekkelijker om de ixus300 te kopen met een grotere CF.

Het is gewoon zo moeilijk vergelijken. Ik weet dat ik een ultra-compacte camera wilt hebben, 2+MP en GEEN memory stick. En toch is de keuze moeilijk te maken omdat de prijzen zoveel verschillen.

• kmf
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 20:30 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

was de lokale electronica boer in Almere Stad "Apollo" :)
Nou, voor 100 piek verschil ben ik wel bereid om mijn OV-jaarkaart te misbruiken hoor :)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43

ralfbosz

xm create bosz -c

Op woensdag 04 juli 2001 20:03 schreef athlonkmf het volgende:
Dat dacht ik ook, maar toen las ik dat de digitale camera die ik eerst wou hebben (Casio 3500) maar 15 minuten met die batterijen doet. Op elke website stond dat je beter oplaadbare batterijen kan gebruiken, en dan wel die van 1600mAh.

Ik ben nu tevreden met mijn Digital Ixus 300 met extra batterij en een 128Mb flashkaartje ;)

rm -r *

• kmf
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 20:49 schreef ralfbosz het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar toen las ik dat de digitale camera die ik eerst wou hebben (Casio 3500) maar 15 minuten met die batterijen doet. Op elke website stond dat je beter oplaadbare batterijen kan gebruiken, en dan wel die van 1600mAh.

Ik ben nu tevreden met mijn Digital Ixus 300 met extra batterij en een 128Mb flashkaartje ;)
Ik denk dat, ALS ik de ixus (oude versie) neem, ik ook gewoon een 128 MB flashkaartje bij pakt. Toch wel genoeg foto's voor een dagje in een pretpark.
(meestal neem ik ook maar 3 rollen van 36 mee, en verspil ik ook nog eens flink veel aan mislukte foto's. Dat gebeurt met een digi-camera niet zo snel :) )

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 03 juli 2001 22:37 schreef Oli4 het volgende:
Elke CCD die van de productielijn komt heeft wel enkele kapotte pixels. Die worden uitgezet en geinterpoleerd. Evengoed zijn die dingen duur ja. Op die camera's zit trouwens helemaal niet zoveel winst. De inkoopsprijs is behoorlijk hoog.
Pagina: 1