Aankoop tips / ervaringen Lancia Ypsilon gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Mijn 206 komt helaas niet door de keuring heen zonder grote uitgaven dus gaat ie vervangen worden.
(is al verkocht via een verkoop service)

Ik ben daarom op zoek naar een nieuw boodschappen wagentje:

Mijn eisen zijn:
Niet te zwaar - ivm wegenbelasting
Benzine motor - idem
beetje zuiniger dan de grote auto (Citroën C8 3Liter v6)
en ik moet er langer dan 1 jaar mee kunnen rijden :(

Nu zit ik wat te snuffelen op wat verkoop sites autotrack, autotrader en zag daar een Lancia Ypsilon 1.2 Caprice uit 2002 - prijs past me, verbruik past me, gewicht past me. maar ja...

Hoe is de techniek van die dingen, is dat een beetje betrouwbaar? Of is dat normaal vergelijkbaar met een willekeurige andere Europese wagen?

Wat zijn de zwakke punten - koppakking?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Waarom perse een Lancia? Ik zou voor een bekender en betrouwbaarder wagentje gaan; Toyota Yaris, Honda Jazz, iets in die hoek.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Nou niet persé Lancia, maar wel Europees, ik heb gewoon iets tegen Aziatische (en Amerikaanse) auto's.
Yaris zou sowieso al afvallen: heb er een als leenauto gehad, in een week tijd 4 bijna ongelukken door het slechte zicht rondom.

Deze Lancia vind ik leuk en met een prijs die me past, maar weet te weinig over deze auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Volgens mij kun je de techniek vergelijken met de Punto van die periode. Onderhuids zijn die auto's redelijk vergelijkbaar. Die is volgens mij niet heel slecht. Anders daar naar kijken voor de statistieken? :)
-tom-562 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:50:
Waarom perse een Lancia? Ik zou voor een bekender en betrouwbaarder wagentje gaan; Toyota Yaris, Honda Jazz, iets in die hoek.
Nadeel is dat je vaak ook een prijs betaald voor die betrouwbaarheid. Dat is duur als er wat stuk gaat of duur in aanschaf. In ieder geval duurder dan een vergelijkbare Lancia Ypsilon.

[ Voor 50% gewijzigd door Touchdomex op 07-03-2017 22:24 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

2bmws schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:16:
Nou niet persé Lancia, maar wel Europees, ik heb gewoon iets tegen Aziatische (en Amerikaanse) auto's.
Yaris zou sowieso al afvallen: heb er een als leenauto gehad, in een week tijd 4 bijna ongelukken door het slechte zicht rondom.

Deze Lancia vind ik leuk en met een prijs die me past, maar weet te weinig over deze auto.
Wat is je prijs dan? En een ongeluk door slecht in een Yaris? Ik vermoed dat dat meer aan jezelf ligt :>

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Wat is je prijs dan? En een ongeluk door slecht in een Yaris? Ik vermoed dat dat meer aan jezelf ligt :>
Ja ik wou er niets over zeggen maar van wat ik weet is de Yaris zeer overzichtelijk. Enige wat vreemd en heeeeel erg wennen is dat is die KM-teller in het midden met een glaasje.

Alleen persoonlijk vind ik de auto zeer slaapverwekkend rijden :P Vond de Starlet P90 leuker toen ik iets zocht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Touchdomex schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:23:
Volgens mij kun je de techniek vergelijken met de Punto van die periode. Onderhuids zijn die auto's redelijk vergelijkbaar. Die is volgens mij niet heel slecht. Anders daar naar kijken voor de statistieken? :)

[...]

Nadeel is dat je vaak ook een prijs betaald voor die betrouwbaarheid. Dat is duur als er wat stuk gaat of duur in aanschaf. In ieder geval duurder dan een vergelijkbare Lancia Ypsilon.
Mwa, de normale slijtagedelen zullen niet duurder zijn bij een Yaris o.i.d. :P Die auto'tjes zijn met miljoenen gemaakt, en het is allemaal 'klein' spul (remmen etc.), zoveel kost dat niet :P En de wat exotische dingen zullen bij een Ypsilon ook wel prijzig zijn, want Lancia bestaat niet meer :P
Touchdomex schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:31:
[...]

Ja ik wou er niets over zeggen maar van wat ik weet is de Yaris zeer overzichtelijk. Enige wat vreemd en heeeeel erg wennen is dat is die KM-teller in het midden met een glaasje.

Alleen persoonlijk vind ik de auto zeer slaapverwekkend rijden :P Vond de Starlet P90 leuker toen ik iets zocht.
Tja, dat is smaak natuurlijk :P Persoonlijk vind ik de P9 ook leuker hoor!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een logische plek om ook te zoeken is ook hier:
http://www.autoweek.nl/au...andrijvingstype=0&sort=52

Ik moet zeggen dat het een auto is die nooit op m'n eigen radar zou komen.
Maar het ziet er uit als een verdomt leuke auto voor 835KG uit 2002 :)
Uniek en onderscheidend.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
3x3 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:38:
Een logische plek om ook te zoeken is ook hier:
http://www.autoweek.nl/au...andrijvingstype=0&sort=52

Ik moet zeggen dat het een auto is die nooit op m'n eigen radar zou komen.
Maar het ziet er uit als een verdomt leuke auto voor 835KG uit 2002 :)
Uniek en onderscheidend.
Daar had ik ook gekeken, maar daar staan vooral reviews van mensen die de auto jaren geleden hebben aangeschaft en gereden - en wat ik las beviel me wel......
Maar ik kan dus nergens vinden hoe die dingen zich na verloop van tijd houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wat denk je van een aygo, c1, 106/107?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-05 18:25
Wellicht dat als je met wat hardere eisen komt het makkelijker adviseren is:
- Verbruik 1 op .... ?
- Max wegenbelasting / kilo auto?
- Max budget voor aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Koop gewoon een oude Suzuki Swift/Alto o.i.d. voor een paar knaken, die krengen rijden altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 531754

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het zelf topautotjes vind, zeker de elefantino versies. Rijden ook fantastisch. Naast slijtageonderdelen ook tegen niets aangelopen eigenlijk, moet ik wel aantekenen dat ik dat geluk tot nu toe bij al mn auto's had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een nieuwere Ypsilon gehad en heb er nooit problemen mee gehad. (was wel redelijk nieuw en was iets van 70k) Dit zijn van die Italiaanse auto's waar je nou net niet zo heel bang hoeft te zijn voor betrouwbaarheid enzo. ivm hoge productie aantallen en fiat als basis maar vooral geen nieuwe techniek, maar allemaal beproeft.

Maar goed, Italiaanse auto's hebben de naam onbetrouwbaar te zijn en dat klopt over het algemeen wel als je in de wat hogere classes gaat kopen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS zoekt dus een budget car van €1500/2000

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejón
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2022
Jaren genoten van het Italiaanse genot in een Alfa 159. Hoe een Lancia Ypsilon rijdt, durf ik je niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoStax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:55
Acht jaar geleden een Ypsilon 1.2 gehad waar al bij 50.000 kms de koppakking eruit lag. Mooie rookpluimen maar via via voor € 350 een nieuwe koppakking er in dus dat valt ook mee. Veel luxe voor weinig geld. Airco, schuifdak soort alcantara, 4 airbags, etc.

Uiteindelijk bij 80.000 kms is hij eruit gegaan omdat mijn zusje door de Italiaanse bergen reed met een kapotte thermostaat. Alle oranje en rode waarschuwingslampjes stonden gewoon aan dus dat lag verder niet aan het Ypje :)

Oh ja: Het meeste is technisch gelijk aan een Punto, daar zijn er ook stapels (en onderdelen) van te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door GeoStax op 08-03-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
HyperTrophy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:04:
wat denk je van een aygo, c1, 106/107?
Purehz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:08:
Wellicht dat als je met wat hardere eisen komt het makkelijker adviseren is:
- Verbruik 1 op .... ?
- Max wegenbelasting / kilo auto?
- Max budget voor aankoop?
Mijn vraag is niet wat ik als vervanging voor mijn 206 kan gaan rijden, ik heb al een aantal auto's op het oog. Maar voor ik ga kijken bij deze wil ik graag weten wat de ervaringen zijn met de Lancia Ypsilon en of er misschien dingen zijn waar ik bij deze auto extra op moet letten -> zwakke punten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:24

Bommes

Capo del formaggio

Indien zelfde elektrische stuurbekrachtiging als in de punto dan kan deze wel wat storingen geven.
Dat is als je zelf handig bent wel op te lossen met wat nieuwe relais en een soldeerbout.

De 1.2 zijn verder erg goede motortjes waar het makkelijk aan te werken is. Simpele enkele boven liggende nokkenas bij de 8kleps uitvoering.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Je risico bij onderhoud is altijd beperkt tot de dagwaarde. In dat opzicht kun je wellicht beter een Punto of Ypsilon rijden dan een Polo of Yaris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2bmws
Even een update hier:
Ik heb 2 Ypsilons bekeken maar helaas, de ene had links achter een rotte kriksteun - ik krikte de wagen omhoog en hoorde kgrrrr en dacht OEPS das nie goe... dus ik kijk ff en ..... bietsje krokant kon de schroevendraaier van m'n zakmes erin steken - laat maar dus..
De 2de zag er al een stuk beter uit, minder kilometers mwoah kon wel wat worden. Rechts omhoog zag er beter uit dan bij de eerste links omhoog, geen gekraak dus ik was positief totdat ik er goed onder keek net achter de kriksteun zag het er nogal krokant uit, mes er even bij en er brokkelde een stuk naar beneden "slik" m'n hand in het gat en dat voelde nogal zacht aan.... dus deur open nog een keer hand in het gat en.........
ja hoor de bekleding kwam omhoog als ik even duwde... dus ook deze maar laten staan.

Ik heb nog een aantal opties open staan oa. een aanbieding van iemand op een liefhebbersforum.. dus, wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
2bmws schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:16:

Zit liever in een japanner die in china wordt gefrabiceerd dan een europese auto waarvan de onderdelen uit china worden geimporteerd.

En eigenlijk bestaan automerken niet meer, de meeste gebruiken basis onderstel en hebben software waarmee ze de looks van de auto kunnen ontwerpen. Deze software houdt ook meteen de stroomlijning bij of die niet buiten zn waardes komen. Tijd van 8 jaar ontwikkelen van autoos en schaalmodellen van hout ligt al ver achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Nou, de auto die ik vanmiddag heb bekeken is het ook niet geworden helaas.
Het zag er zo goed uit:
< 67.000 km
Goed in de lak
Van een liefhebber.

Maar ook hier links achter de kriksteun doorgerot. Ik kon onder de auto vandaan de binnenbekleding omhoog duwen...

En overal hoor je; "ja maar het is wel een auto van 15/17/20 jaar oud"
Alsof het dan ineens normaal is dat je door de bodem heen kan kijken.
Niet om het een of ander maar ik heb auto's gehad die ouder waren (>23 jaar) die kei-hard waren, die zijn er uit gegaan omdat ze met 300k aan kilometers wat grote kosten kregen en daarmee eigenlijk total loss waren. Maar niet omdat ze waren doorgeroest!

Na 3 exemplaren met hetzelfde probleem ga ik opzoek naar een ander merk met wat betere roestpreventie....

Pagina: 1