UPgraden pc van gtx 1060 naar gtx 1070

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasVaartjes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-12-2022
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik wil mijn pc gaan upgraden maar ik weet niet of mijn moederbord deze videokaart ondersteunt.
Ik heb nu een kfa 2 gtx 1060 3gb en wil graag een gtx 1070 8gb gaan kopen. Ik weet niet of het merk uitmaakt omdat ik niet weet of elke videokaart van een ander merk dezelfde geheugentype heeft enzovoort.
Mijn moederbord is de: gigabyte ga-h110m-s2h.

Zou iemand van jullie mij kunnen helpen bij deze upgrade. En als de geheugentype enzovoort bij andere merken verschillen, welk merk ik dan wel kan kopen die mijn moederbord ondersteunt.

Groet lukas

Beste antwoord (via LukasVaartjes op 08-03-2017 08:31)

Verwijderd

Kun je nog wat meer info geven? Zoals je scherm, resolutie. games die speelt etc?

Als je bevoorbeeld nog een 1080p 60hz scherm hebt raad ik het af om te gaan upgraden.

Ondanks van 1060 3 gig naar 1070 wel wat kan opleveren omdat soms in 1080p 3 gig te weinig kan zijn lukt het meestal alsnog wel om 60 fps te halen.

Wel een tip gpu's zoals de 1060 3 gig zijn in de meeste gevallen het niet waard door de lage geheugen want kaarten zoals dat zijn er om gemaakt om maar 1-3 jaar mee te gaan voordat het weinige geheugen een '' bottleneck '' vormt. De 1060 3 gig heeft ook minder cuda cores dan de 6 gig versie.

Vega van amd zou ook nog binnenkort uitkomen.

Maar ja upgraden van 1060 3 gig naar 1070 is dus 1-1.5 stapje omhoog in dezelfde generatie gpu's wat het meestal niet waard is of je moet bevoorbeeld een 120+ hz scherm hebben/gehaald. Zoniet zou ik mooi dat geld opzij leggen en dan voor de volgende generatie een nieuwe gpu halen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moederbord zal het probleem niet zijn.

Hoe ziet de rest van het systeem eruit? Behuizing, cpu en voeding zijn nogal van belang of een GTX 1070 wel of niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasVaartjes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-12-2022
Ik heb een 450 watt voeding en een i5 6500. Ik weet niet meer welke behuizing ik heb.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je nog wat meer info geven? Zoals je scherm, resolutie. games die speelt etc?

Als je bevoorbeeld nog een 1080p 60hz scherm hebt raad ik het af om te gaan upgraden.

Ondanks van 1060 3 gig naar 1070 wel wat kan opleveren omdat soms in 1080p 3 gig te weinig kan zijn lukt het meestal alsnog wel om 60 fps te halen.

Wel een tip gpu's zoals de 1060 3 gig zijn in de meeste gevallen het niet waard door de lage geheugen want kaarten zoals dat zijn er om gemaakt om maar 1-3 jaar mee te gaan voordat het weinige geheugen een '' bottleneck '' vormt. De 1060 3 gig heeft ook minder cuda cores dan de 6 gig versie.

Vega van amd zou ook nog binnenkort uitkomen.

Maar ja upgraden van 1060 3 gig naar 1070 is dus 1-1.5 stapje omhoog in dezelfde generatie gpu's wat het meestal niet waard is of je moet bevoorbeeld een 120+ hz scherm hebben/gehaald. Zoniet zou ik mooi dat geld opzij leggen en dan voor de volgende generatie een nieuwe gpu halen.