Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mening gevraagd over systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ben een pc aan het bouwen en ben tot het volgende gekomen en zou graag weten of ok of wat ik nog eventueel best zou kunnen veranderen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gaming

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CPU: intel i5 7600 pricewatch: Zalman CNPS12X
koeling: zalman CNPS12X
HD SSD: samsung evo 960 500GB
HD SATA: WD purple WDPURX 2TB
Moederbord: MSI Z270 Pro Gaming Carbon
RAM: Corsair Vengeance LPX pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16
Voeding: Seasonic Platinum Series 660
GFX kaart: nieuwe 1080 Ti maar kan precies nog geen kopen. (iemand mss alternatief eventueel?)
Kast: Fractal Design define R5

Ben wel nog aan het twijfelen over 32Gb ram of niet. Lijkt mij mss overkill.
En de koeler?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis een boel nuttige informatie. Vul het eens aan met de volgende verplichte vragen (zie ook alle andere topics hier), dan krijg je nuttiger advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?

Verwijderd

Topicstarter
zal voornamelijk gaming zijn.
ex btw ongeveer 1700-1800
assemblage doe ik zelf.
neen, ik ga alles nieuw kopen.
geen voorkeuren.
eisen, voornamelijk snelheid.
gaat niet overklokt worden.

ik wil graag weten of ik niets over het hoofd gezien heb in mijn keuzes en of er eventueel nog verbeteringen kunnen zijn voor hetzelfde geld of eventuele kleine meerprijs.

Thx!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
En dan het inkoppertje, wat bedoel je precies met gamen. Welke games, welke resolutie. Wat verwacht je precies? Steady 60+ op 1440p? Meer? En ga je ook streamen. Hoe uitgebreider je overal bent, hoe beter het advies is :).

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:21:

gaat niet overklokt worden.

ik wil graag weten of ik niets over het hoofd gezien heb in mijn keuzes en of er eventueel nog verbeteringen kunnen zijn voor hetzelfde geld of eventuele kleine meerprijs.

Thx!
Dan in eerste instantie een goedkoper moederbord kiezen en de Zalman koeler weglaten. Als je niet gaat overclocken zijn beide overbodige luxe.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
de Z170 chipset nemen dan?
Heb de koeler vooral genomen voor de zekerheid... maar inderdaad zou op zich misschien niet nodig zijn.

Heeft iemand van jullie een idee wanneer de 1080 ti beschikbaar zal zijn?

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-11 15:35

Michidez

Zelden zo gelachen!

Als je niet overklokt kan je best met een non-Z series chipset gaan.

En aangezien je voor een Kaby Lake gaat denk ik dat een MoBo met B250/H270 het beste zal zijn.

Bekijk deze pagina maar eens. Hier zie je wat elke chipset heeft en kan je zien welke features je nodig hebt.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Als je nou eerst vertelt waar je op gaat gamen, kunnen we ook fatsoenlijk advies geven. Een 1080ti op een 1080p scherm bijvoorbeeld is natuurlijk waanzin.

Verwijderd

Topicstarter
tweede scherm koop ik achteraf. uiteraard ga ik voor een 4K scherm, heb er al eentje staan ook...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 13:47 ]

Pagina: 1