PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Volges mij kun je helemaal niet 2 apparaten op allebei Primary master zetten.
Zet je DVD es op primary slave en probeer het dan nog es.
Conflictje misschien?
Zet je DVD es op primary slave en probeer het dan nog es.
Conflictje misschien?
Ik heb een vergelijkbare opstelling op mijn A7V, IBM op ATA100, Sony DVD prim. master/ Sony CDRW prim slave. (en ook nog Zip250 als sec.master) ik ben die problemen van jou niet tegengekomen (btw draait ook nog niet zo lang).
Dus volgens mij kunnen de ATA100 en de "normale" gewoon naast elkaar werken.
Dus volgens mij kunnen de ATA100 en de "normale" gewoon naast elkaar werken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De Asus CUBX had ook een vergelijkbaar probleem met de Xtra ide controller, dat kan je oplossen door in de Devicemanager (of apparaatbeheer als je win NL is) de xtra controller op IDE mode 4 te zetten.
Bij de CUBX lost dit het happeren van je ide toegang op, misschien help het ook bij de A7V.
Zelf heb ik geen problemen met m'n A7V (tot nu toe dan
)
probeer het anders eens op de Asus support site (hoewel deze wel zwaar bagger is geworden)
Bij de CUBX lost dit het happeren van je ide toegang op, misschien help het ook bij de A7V.
Zelf heb ik geen problemen met m'n A7V (tot nu toe dan
)probeer het anders eens op de Asus support site (hoewel deze wel zwaar bagger is geworden)
Brand je nou on-the-fly of van je HDD af??
Als je on-the-fly brand zou ik ze niet samen op een master zetten
En denk dat je bedoelt dat je HDD op ATA-100 master zit en de rest op ATA-66 master, maar toch kunnen ze dan niet alle twee primary master zijn ??
Als je on-the-fly brand zou ik ze niet samen op een master zetten
En denk dat je bedoelt dat je HDD op ATA-100 master zit en de rest op ATA-66 master, maar toch kunnen ze dan niet alle twee primary master zijn ??
eeh er is nogal wat verwarring maar er zitten dus 2 controllers op 4 ide's en max 8 apparaten, volgens mij heb ik dus alles 2x
dus opstelling is:
ATA100 controller:
-primary master: IBM hd ata100
-primasry slave: none
-secondary master: none
-secondary slave: none
normale IDE (ata66)
-primary master: Aopen DvD 624
-primary slave: none
-secondary master: Plextor Cdr 8432T
zo kunnen toch twee apparaten primary master zijn? alleen ik boot van me ata100
of snap ik het nou verkeerd?
ik kan trouwens nix instellen in me apparaatbeheer en aangezien die schijf ata100 is zit ik er ook niet echt op te wachten om die mode naar beneden te zetten
ik heb ook geprobeerd om diebrander maar op de ata100 IDE te zetten met een gewone IDE kabel(kan dat wel?) maar dat werkte niet zo, hij werd wel herkend maar windblows startte niet meer
graag nog wat tips !!! plzzzz
blijft een frustrerend probleem
grrr
dus opstelling is:
ATA100 controller:
-primary master: IBM hd ata100
-primasry slave: none
-secondary master: none
normale IDE (ata66)
-primary master: Aopen DvD 624
-primary slave: none
-secondary master: Plextor Cdr 8432T
zo kunnen toch twee apparaten primary master zijn? alleen ik boot van me ata100
of snap ik het nou verkeerd?
ik kan trouwens nix instellen in me apparaatbeheer en aangezien die schijf ata100 is zit ik er ook niet echt op te wachten om die mode naar beneden te zetten
ik heb ook geprobeerd om diebrander maar op de ata100 IDE te zetten met een gewone IDE kabel(kan dat wel?) maar dat werkte niet zo, hij werd wel herkend maar windblows startte niet meer
graag nog wat tips !!! plzzzz
blijft een frustrerend probleem
grrr
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Houdt het gewoon heel simpel:
CD schrijven kost meer capaciteit dan CD lezen, dus gaat de Brander altijd voor de Lezer, lees hier DVD.
Nu weet ik alleen nog niet of A7V een exentriek gevalletje is, want die van mij draait nog niet, hij wil nl. niet booten, maar das een ander verhaal, heeft te maken met Vcore spanningen, die te laag zijn
CD schrijven kost meer capaciteit dan CD lezen, dus gaat de Brander altijd voor de Lezer, lees hier DVD.
Nu weet ik alleen nog niet of A7V een exentriek gevalletje is, want die van mij draait nog niet, hij wil nl. niet booten, maar das een ander verhaal, heeft te maken met Vcore spanningen, die te laag zijn
Verwijderd
Welk OS ?
Win2k en bios 1003 heeft problemen met secondary IDE aansluiting. (maar dan zou die het helemaal niet moeten doen).
Bios 1002 werkt wel goed.
Win2k en bios 1003 heeft problemen met secondary IDE aansluiting. (maar dan zou die het helemaal niet moeten doen).
Bios 1002 werkt wel goed.
he das apart
maar ik heb Win Me en Bios 1004a
maar ik heb Win Me en Bios 1004a
Verwijderd
Ultra DMA van writer uitzetten in bios ?
Ik zit nu ook maar te gissen hoor.
Heb net geflashed naar 1004a en alles werkt nog steeds. :-)
Ik zit nu ook maar te gissen hoor.
Heb net geflashed naar 1004a en alles werkt nog steeds. :-)
Pagina: 1