Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer774
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo medetweakers!

een vriend van mij heeft een oude pc staan en wil geen nieuwe pc aanschaffen om Runescape te spelen, maar wil wel kijken voor een videokaart. Het gaat om deze pc:

pricewatch: Packard Bell Imedia X1500 computer + Viseo 222ws 21,6" TFT-scherm

Zou deze voldoen? Omdat deze ook een Pci 2.0 x16 heeft en dus in de kast past, ik weet alleen niet of het qua compatibiliteit allemaal klopt.

pricewatch: Asus GT730-4GD3

Ik hoor graag of er betere mogelijkheden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA, want enkel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-06 22:36
Welke versie van runescape gaat het om? Ik ga naar even van de geupdate versie uit, anders heeft een gpu überhaupt geen zin, en zal een upgrade niet nodig moeten zijn.

Een 730 voor 100 euro is in ieder geval niet zo'n goed plan. Je kunt beter een tweedehands kaart als de 750 Ti van Vraag&Aanbod voor zo'n 60-70 euro halen. Nieuw is de 1050 het goedkoopste wat je voor een redelijke prijs kunt krijgen. Een 750 Ti volstaat echter al voor 1080p ultra 60 fps. Aangezien de resolutie van het scherm nog lager is, kan het iets goedkoper waarschijnlijk ook nog.

Heb je trouwens al geprobeerd om het spel op de huidige PC te runnen? Als je alle grafische dingen laag zet, runt het dan prima? Anders heb je waarschijnlijk ergens anders een bottleneck zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zou dan eerder voor een 7970 Tweedehands gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

riemer774 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:09:
een vriend van mij heeft een oude pc staan en wil geen nieuwe pc aanschaffen om Runescape te spelen, maar wil wel kijken voor een videokaart.
Mits je zeker weet dat de bottleneck bij de huidige gpu ligt is dit natuurlijk geen gekke denkwijze. Maar heb je getest of dit ook echt het geval is?
Zou deze voldoen? Omdat deze ook een Pci 2.0 x16 heeft en dus in de kast past, ik weet alleen niet of het qua compatibiliteit allemaal klopt.
Het pci 2.0 x16 gaat juist over "compabiliteit" zegt in ieder geval zeker niets over afmetingen van een kaartje :?
Aapie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:35:
Ik zou dan eerder voor een 7970 Tweedehands gaan.
Durf met redelijke zekerheid te stellen dat de huidige voeding deze mening niet met jou deelt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 08-03-2017 00:39 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riemer774
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Hij speelt momenteel op deze pc, en hij klaagt over haperingen en hij is traag. Nam zelf aan dat het de GPU zou zijn omdat hij verder alles prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-06 22:36
Advies lijkt me dan eerst goed uit te zoeken wat er bottleneckt. Runescape runde tot voor kort volledig over de CPU, als ik het goed begrijp doet het dat grotendeels nog steeds. Verder lijkt het relevant of de gebruiker NXT (blijkbaar een nieuwe engine?) of ouderwets Java gebruikt.

Ik denk dat je verder veel over deze PC kan zeggen, maar niet dat hij alles prima doet. Ik denk dat 'alles' hier slaat op youtube filmpjes kijken, maar dat is natuurlijk heel wat anders dan een MMO runnen die wekelijks geupdate wordt en daardoor nooit goed geoptimaliseerd kan zijn.
Pagina: 1