Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:15
Sinds gisteren heb ik allemaal korte rode lijntjes door het scherm van mijn PC lopen. Dus heb ik geprobeerd de drivers te verwijderen als ook verse Windows op een andere schijf te installeren, maar het probleem bleef bestaan. Ik krijg nu zelfs in de BIOS rode lijntjes door sommige elementen (bijvoorbeeld alleen het blokje waarmee je iets selecteert, maar tijdens de Windows installatie heb ik ze bijvoorbeeld niet gezien.

Hardware:
- I5 750
- MSI P55-GD65
- 8GB Corsair RAM
- MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming
- CM RS-520-ASAA-A1 voeding
- SSD'tje en 3 tal schijven

Al geprobeerd:
- Drivers verwijderd (opnieuw installeren lukt niet eens)
- Verse Windows op een andere schijf
- Geprobeerd temperaturen uit te lezen (AfterBurner herkent alleen de kaart niet, maar dat komt waarschijnlijk doordat er geen drivers geinstalleerd zijn en ik kan ze dus niet meer installeren)
- Temperaturen lijkt me alleen sterk, omdat het ook gebeurd direct na het opstarten (zonder spellen gespeeld te hebben etc.) en de koeler is er nooit afgeweest (tenminste, stickertje zit er nog op)
- Voeding opengemaakt en gecontroleerd op lekkende condensatoren/andere verbrande zaken

Nu is de voeding al magertjes lijkt me icm een GTX770 en wat schijfjes en natuurlijk is hij ook al redelijk oud, maar het heeft toch een aantal maandjes goed gewerkt, ook met games etc.

Dus, wat denken jullie dat verstandig is? Nieuwe voeding bestellen of andere GPU regelen? (Ken helaas niemand die een goede voeding kan uitlenen om te proberen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 15:46
Wat gebeurt er als je je videokaart er uit haalt en je monitor op de onboard videokaart aan sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
Helaas heeft de i5 750 geen onboard video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Drivers verwijderd met ddu? Van iemand een graka lenen? Een heel goed kopen graka kopen om te testen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Even vanaf een andere hoek bekijken. Ander beeldscherm al geprobeerd? Andere kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Voeding geeft stroom en veroorzaakt geen rode lijntjes :D

Dit zijn symptomen van een gpu die aan het overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi0tr
UltiemePCNerd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:15:
Even vanaf een andere hoek bekijken. Ander beeldscherm al geprobeerd? Andere kabel?
Jup, meerdere schermen/kabels, geen verschil
Kakulukia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:13:
Voeding geeft stroom en veroorzaakt geen rode lijntjes :D

[...]
Hmm, en een slechte stroomvoorziening kan niet je GPU van slag brengen?

In ieder geval, vandaag getest in een andere PC en hij leek in eerste instantie te werken, maar na installatie van willekeurige nVidia drivers (zowel nieuwste als van 1/2 jaar geleden) kwamen de lijntjes weer tevoorschijn.

Ofterwijl, hoogst waarschijnlijk is de GPU gewoon kapot. Bedankt voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1