Gaming laptop €800-1400

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe gaming laptop, waarop programma's als office gewoon op werken. Ook moet er Windows 10 op staan. Wie kan mij geïnformeerd advies geven? Graag met uitleg en wanneer mogelijk vergelijkingsmateriaal.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou graag Windows 10 op mijn laptop willen hebben. Hierbij zou ik er mee willen gamen, maar geen zware games op spelen (Huidige spel is counter strike global offensive, toekomstig spel is mogelijk rust, of overwatch).

Wat is je budget?
Ergens tussen de €800,- en €1400,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal wel af en toe meegenomen worden, maar de afstand zal minimaal zijn, en het gewicht en grootte (er zijn natuurlijk overdreven grote laptops die niet meetellen) zijn onbelangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag zou ik geïnformeerd worden over verschillende merken. Zelf heb ik ervaring met toshiba en HP, waarmee ik geen goede ervaring heb, maar ik sluit deze merken niet uit. Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Lichtgevend toetsenbord is niet nodig, en zaken zoals SD-kaart houder en dvd-speler ben ik liever kwijt dan rijk. Wel moet de laptop meerdere USB-aansluitingen hebben en een camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd De Asus ROG en MSI doen het erg goed op gebied van gaming.

Ik heb een vergelijkingslijstje voor je gemaakt. :)

https://tweakers.net/pric...199;722425;665051;723609/

Mijn persoonlijke voorkeur zou uit gaan deze, omdat hij de krachtigste GPU heeft, en dus nog jaren 'klaar' is voor nieuwe games....om op High, of zelfs Ultra settings te spelen.

pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Bedankt voor de snelle reactie!

Mag ik vragen vanwaar de voorkeur bij MSI ligt? Niet zozeer de leopard pro, maar gewoon in het algemeen, aangezien er meer merken zijn welke goed worden gevonden voor het gamen. U heeft mijn interesse voor een MSI merk wel opgewekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
MSI concentreert zich voornamelijk op gaming laptops en die doen het behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Maakt het uiterlijk van de laptop je wat uit?
Veel gaminglaptops met name die Asus ROG en een aantal modellen van MSI zien er ontzettend "game-achtig" uit.
Persoonlijk ben ik hier geen fan van, maar je kan er haast niet omheen

Ik ben zelf eigenaar van de pricewatch: MSI GS60 2QE-037BE (Ghost Pro 3K)
Deze bevalt mij erg goed en als game laptop zou ik dan ook MSI als merk aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:50:
@Verwijderd Bedankt voor de snelle reactie!

Mag ik vragen vanwaar de voorkeur bij MSI ligt? Niet zozeer de leopard pro, maar gewoon in het algemeen, aangezien er meer merken zijn welke goed worden gevonden voor het gamen. U heeft mijn interesse voor een MSI merk wel opgewekt!
Zoals @Engineer Stewie al aangeeft, richt MSI zich puur en alleen op Gaming. Je kunt het produkt MSI dus vergelijken met Ferrari en Lamborghini onder de automerken, welke zich puur en alleen richten op sportwagens.

Merken als HP, ACER, Asus en Dell zijn in eerste instantie begonnen met computers voor 'huishoudelijk' gebruik en voor bedrijven. MSI is dus eigenlijk 'The Godfather' op het gebied van Gaming. De Asus ROG scoort overigens ook goed, maar de MSI Leopard Pro heeft in jouw budget de beste en dikste specs.

Zelf heb ik nu de MSI GT73VR 7RE-412NL (pricewatch: MSI GT73VR 7RE-412NL (Titan). Deze is afkomstig uit de toplijn van MSI, en het is een monster van een laptop, maar dat mag ook wel voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Ik ben 3 jaar geleden in aanraking gekomen met de MSI game laptop, en wil niets anders meer. Mijn eerste MSI heb ik zelfs goed door kunnen verkopen aan een collega, en daarop heb ik dus de MSI GT73VR 7RE-412NL gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk Hier eens naar:

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop

Met een 1050ti kun je er voorlopig nog wel even tegenaan. 256GB SSD met 1TB HDD. Sterke i7. Ik heb de voorloper en is een heerlijk systeempje. Daarnaast hebben ze vaak aanbiedingen waarbij je 10% korting krijgt. Dus dan heb je voor iets meer dan 1000 euro een goede laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik hoor de laatste tijd wel veel gedoe rondom de laptops van Dell.
Ze schijnen teveel warmte te produceren en de service schijnt voor particulieren nou ook niet jevanhet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben geen voorstander van Dell om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
NO_Excuses schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:31:
Ik hoor de laatste tijd wel veel gedoe rondom de laptops van Dell.
Ze schijnen teveel warmte te produceren en de service schijnt voor particulieren nou ook niet jevanhet te zijn.
Ze produceren niet meer warmte als een ander merk natuurlijk maar er zijn problemen met de koeling.
Niet dat die niet goed ontworpen is, want dat is ie wel maar er is slechte koelpasta gebruikt en de koeler zit vaak scheef gemonteerd. Voor de alienware 15R3 die ik heb is dat vaak het geval bv.

Dit geeft CPU temp tot 99°C (throtteling) en/of core temp verschillen van 10-20°C. Ikzelf heb daar gelukkig geen last van, maar er zijn genoeg verhalen op het net te vinden. Core temp van 10°C verschil heb ik overigens wel maar CPU max is 75°C en GPU 69°C. Dat is met de laptop plat op tafel en zonder undervolt.

Ik denk dat je met MSI het minste 'last" van kwaaltjes gaat hebben. Als je niets zelf wilt doen (ik ga op termijn mijn laptop nog andere koelpasta geven en de heatsink recht monteren) koop dan geen Dell, de Alienware serie moet vaak terug en het scherm van de inspiron 7000 is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:55
Ik ben zelf ontzettend tevreden over de service van Dell, maar dat warmteprobleem kan ik wel beamen, die van mij uit 2009 had dat ook en ging dan altijd throttelen. Heb dit deels kunnen oplossen door er een koude vloertegel onder te zetten als koeling, maar is teveel gedoe om altijd een laptop en vloertegel mee te zeulen als je wil gamen. Heeft iemand een idee hoe de dienst na verkoop is bij MSI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cumulus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:43:
Ik ben zelf ontzettend tevreden over de service van Dell, maar dat warmteprobleem kan ik wel beamen, die van mij uit 2009 had dat ook en ging dan altijd throttelen. Heb dit deels kunnen oplossen door er een koude vloertegel onder te zetten als koeling, maar is teveel gedoe om altijd een laptop en vloertegel mee te zeulen als je wil gamen. Heeft iemand een idee hoe de dienst na verkoop is bij MSI?
Ik heb er altijd goede ervaringen mee gehad omdat garantie altijd middels het verkooppunt verliep. Als je echt een MSI wilt kopen, dan raad ik je aan om dit via BCC te doen. Ook al koop je online bij BCC, je kunt altijd in een fysieke winkel terecht als er iets mocht zijn binnen de garantie periode. Mediamarkt verleend deze service niet, die verplicht je tot opsturen van de laptop. Paradigit handelt net zoals BCC, maar die heeft wel minder fysieke winkels in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:55
Dank voor de tip, waarschijnlijk ga ik het dan zo aanpakken (heb de Dominator op het oog). Ik woon nu wel in België maar neem aan dat de diensten van Coolblue vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cumulus schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:35:
Dank voor de tip, waarschijnlijk ga ik het dan zo aanpakken (heb de Dominator op het oog). Ik woon nu wel in België maar neem aan dat de diensten van Coolblue vergelijkbaar zijn.
Als je een fysieke Coolblue winkel in de buurt hebt, dan zou dat geen probleem moeten zijn. ;)
Pagina: 1