• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:20
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv.
Mijn budget is ongeveer max 800. Voor dit budget ben ik op twee tv's terecht gekomen
Het gaat om de SAMSUNG UE55KU6000 en PHILIPS 55PUS6401/12

Ik heb hier en daar wat reviews gevonden van beide tv, and een product sheet hier te vinden:
http://www.displayspecifications.com/en/comparison/6af5eddb

Mijn vraag is eingelijk welke optie is voor mij beter. De Philips ambilight is mooi, de samsung heeft dan meer power (quad core)

Mij gaat het meer om de beeld, sommige reviews is de ene goed en in een andere is het weer niet goed.
Zouden jullie mij kunnen helpen met een beslissing

Ook mijn excuses als ik dit verkeerd post

[ Voor 4% gewijzigd door sakurakilla op 07-03-2017 18:12 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En op basis van wat ben je uitgekomen bij deze 2 modellen? En wat waren de sterke en zwakke punten uit de reviews?

39

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:20
Fietsbel schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:57:
En op basis van wat ben je uitgekomen bij deze 2 modellen? En wat waren de sterke en zwakke punten uit de reviews?
Op basis van budget ben ik bij deze 2 uitgekomen

Beide tv's zijn om het zo maar te zeggen poor man 4k
De HDR is 8bit op beide tvs, ik zou mij kunnen vergissen over de philips zou 10bit kunnen zijn

Uit reviews heeft de philips een beter out of the box calibratie, maar matig hdr
Zelfde hdr verhaal voor de samsung.

Tizen werkt sneller dan androidtv, ik weet niet tot hoever ik dit moet menemen tot mijn keuze

Mijn gevoel zegt Samsung, maar dit kan een bias gevoel zijn omdat ik altijd samsung devices hebt gehad

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 15:18

hmr

Ik zit precies te twijfelen tussen deze 2 modellen.

Volgens mij heb ik gelezen dat de Samsung toch wel echt 10bit HDR heeft.

Voor mij gaat het om een goede budget optie voor 4K HDR televisie waarmee ik enigszins toekomstperspectief heb.

Hoef niet het onderste uit de kan.

Voordeel van de Philips is dat hij ambilight heeft.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr