Toon posts:

CPU temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In m'n pc heb ik een MSI K7T turbo mamaplank... prima ding..alleen zit de sensor voor de cpu temp ONDER de cpu..in dat mooie gaatje in het midden van de socket :(

Door deze geniaal bedachte plaats is m'n cpu altijd 90+C (Ik kan de koeler gewoon vast houden..dus niets aan de hand)

Ik zit er nu aan te denken om een "simpele" thermometer te halen, en die voor m'n processor te gebruiken.

Nu is m'n vraag...waar moet ik de sensor van deze thermometer plaatsen?
Kan ik deze tussen een paar koelribben van de fan stampen..en in hoeverre geeft dit WEL een "eerlijke" meting?

Grtz, Pagan

Verwijderd

Zo dicht mogelijk bij je core, maar niet IN je heatsink. Dan gaat er namelijk een fan op die tempsensor blazen en klopt er helemaal niets meer van je temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het mooiste zou zijn tussen de core en de fan?

Lijk me niet echt super....zou ie er ook aan de zijkant tegenaan kunnen?

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
dat je heatsink niet warm wordt betekend niet dat je koeling goed is. Die 90 C onder je processor lijkt mij dus wel reden om aan te nemen dat er iets niet klopt met koeling of in beste geval meting

Verwijderd

Topicstarter
Bart,

Die 90C wordt aan de onderkant van de processor gemeten...

Het vierkante gat in de socket wordt mooi afgesloten met de processor...alle warmte hoop hier dus lekker op :(

En aangezien de core aan de bovenkant van de chip zit, geloof ik niet dat m'n core die 90C haalt...

Ik wil daarom ook op een andere manier een thermometer plaatsen, zodat ik kan zien hoe warm het beestje wel wordt.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 22:22 schreef Pagan het volgende:
Dus het mooiste zou zijn tussen de core en de fan?

Lijk me niet echt super....zou ie er ook aan de zijkant tegenaan kunnen?
De zijkant is het slimst ja, tussen core en heatsink is vrij slecht voor je koeling :)
Heb je wel een nauwkeurige meting.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
90 graden?!?!
Die van mij zegt "maar" 59graden op dezelfde mamaplank, klopt dat wel? :?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:44

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 04 juli 2001 16:56 schreef Hielkej het volgende:
90 graden?!?!
Die van mij zegt "maar" 59graden op dezelfde mamaplank, klopt dat wel? :?
hier hetzelfde en dan met 49 graden

maar je moet ff gewoon met de hand voelen gelijk nadat je hem uitgezet hebt (ff koeler er af)
dan weet je het zeker..

geeft ie dan idd de verkeerde temp aan (cpu is niet heet) dan moet je het mobo ff gaan ruilen lijkt mij..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op watvoor proccesor/cooler?
ik wil hem ook zo koud (liever nog kouder :7)

Verwijderd

ik heb een tb 1200 met coolermaster 6i11 koeler en mijn sensor zit ook in dat 4kante plekje tussen socket en mijn temperatuur komt niet boven de 50 graden (gemiddeld 49)

dus ik denk dat er wat mis is met je koeling :)

mijn koeler is een aanrader niet duur en koelt goed

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
De mijne is idle 43 graden en stressed 47 >:)
Ik heb dus ook een MSI K7T Turbo mamaplank met daarop een Duron 850@1000 en een Cooler Master CB5-5G12 :9~

Verwijderd

/edit
ging wat fout
/edit

Verwijderd

Heb dezelfde mamaplank, Athlon 1333, Spire 5E31B3 cooler + 2 standaard casefans, en hij komt niet boven de 55 graden uit...

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
na veel kl*ten met een 1333 op de zelfde mamaplank, heb ik met een shim,artic silver,termaltake volcanoII,energen voeding (dubbele fan) en 2 case fans nu een avg. temp van 44 graden.

Dit was in het begin met een coolermaster sink en een spire fan 70 graden

Sinlath | Opinions may contain latency

Pagina: 1