master slave stekkerdoos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Beste lezer,

Ik zoek een master slave stekkerdoos die precies het tegenovergestelde doet dan ik ze tot nu toe kan vinden.
Als ik google en bij de bekende online shops kijk, zie ik alleen maar dozen die 1 master hebben en meerdere slaves.
Ik wil hem dus graag andersom. Meerdere masters en 1 slave.
Of te wel, ik wil meerdere apparaten aan kunnen doen waardoor de slave geactiveerd wordt.

Nu heb ik ook al bedacht om een simpele te kopen en dan op die ene master een andere stekkerdoos te zetten en dan maar 1 slave aan te sluiten, maar ik betwijfel of dat technisch wel kan. Ik heb niet zo veel verstand van electronica maar kan me wel iets bij voorstellen dat je altijd rekening moet houden met hoeveel watt waarop komt.

Hebben jullie Tweakers tips/ideeën voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Kun je toelichten waar je zo'n stekkerdoos voor wilt gebruiken? Misschien zijn er andere oplossingen mogelijk voor jouw geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 16:33

Michidez

Zelden zo gelachen!

Jouw idee hoort te werken. Waar op gelet moet worden is dat de standby stroom niet hoog genoeg is om de doos te triggeren. En dat is dus afhankelijk van de apperaten die erachter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk dat de optie die je zelf noemt inderdaad de meest logische/makkelijke is.
Let er wel op dat ze de slave inschakelen bij een bepaald niveau. Als je een aantal apparaten er op aansluit die wat stroom in standby gebruiken ga je misschien al over die waarde heen. (bij voorkeur dus een instelbare)

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 07-03-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Snelle reacties!! dank je wel!

Ja, in principe zijn die dingen gemaakt (zoals ik lees) voor auto/video apparaten. Principe is snugger en wel handig...
Wat ik ermee wil doen is compleet iets anders... Ik wil meerdere elektrische gereedschappen erop aansluiten die stuk voor stuk dan de stofzuiger aanzet zodra ik ze gebruik en andersom dus...

dus de stofzuiger komt dan op de slave en de gereedschappen (zaagtafel, freestafel etc) gaan dan als master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 16:33

Michidez

Zelden zo gelachen!

Zulke apparaten hebben vrijwel geen of absoluut geen standby stroom. Dus dat zal werken.

Verder is het eens nadenken over wattage, maar ik verwacht dat je al je apparaten tegelijk kan bedienen :)

Maar is het handig als de stofzuiger zo telkens op en af gaat? Kan het niet handiger zijn om een knop op de muur te hebben die de stofzuiger op en af zet? Of doe eens gek en haal zo een stekkerdoos met een afstandsbediening.

[ Voor 9% gewijzigd door Michidez op 07-03-2017 16:32 . Reden: Dankuwel autocorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet niet of je de stofzuiger al hebt? Er zijn namelijk stofzuigers met een slave aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• callous
michidez, haha, ja goeie ideeen allemaal inderdaad. Maar het is juist handig dat dit zo gaat. Het is een Nilfisk en die kan dat wel hebben.
Daarmee, @_ferry_ ja, die heb ik al. en klopt... maar van Nilfisk is de eerstvolgende gelijk €135 euro duurder en dat voor alleen die functie extra, vind ik zonde. Dus vandaar.

Maar kort samengevat betekent het dus dat het best moet kunnen dus... met een stekkerdoos meerdere aansluiten op de master...

Nice to know :)

thnx guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:28
Misschien kan dit met een domotica oplossing. Ik heb thuis Fibaro stekkers die het vermogen kunnen weergeven en op basis daarvan andere apparaten kunnen schakelen. Bestaat er geen goedkope klik aan klik uit oplossing die dat kan?

[ Voor 189% gewijzigd door Sepio op 07-03-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
het gaat om een zaagtafel voornamelijk, dus extra knoppen elke x in te drukken geeft mij niet veel plezier... vamdaar dat ik de maste slave oplossing zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Ik heb een master slave stekkerblok ooit open gemaakt, overgezet in een doosje en er wat stekkers aangezet,
Ander zijds zou je hem kunnen open maken en de draden die naar de master/slave gaan om solderen ;-)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Pagina: 1