Browser tot 1 domein beperken (voor expo)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhelmer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-10 11:07
Voor een kleine expo in een theaterfoyer willen we een paar website van Indiase ziekenhuizen tentoonstellen.
Een stuk of vier computers + schermen naast elkaar die alleen maar pagina's van een van de volgende sites kunnen laten zien.

*knip irrelevante links*

Is dit mogelijk, met een bepaalde add-on?

Mijn IT kennis is niet erg uitgebreid (maar dat hadden jullie vast al begrepen :D )

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 07-03-2017 16:08 ]

Beste antwoord (via tomhelmer op 17-03-2017 00:13)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De browser starten in kiosk mode bij de desgewenste site is geen optie?
Bij IE11 (start -> uitvoeren -> iexplore -k ) werken de meeste normale sneltoetsen niet (een aantal wel) maar neem aan dat er wel wat toezicht op is?
dan kan 99% van de mensen vermoedelijk al niks meer dan gewoon de site bezoeken, als je dan explorer als shell uitschakelt kunnen ze weinig tot niks als ze uit de browser komen..

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 08-03-2017 01:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even pielen in je hosts file, en alles laten verwijzen naar de betreffende hosts?
En na 10 seconden googlen: http://www.ghacks.net/201...to-a-single-site-browser/

[ Voor 42% gewijzigd door TommyboyNL op 07-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Geen idee of daar addons voor zijn, maar aangezien die vanuit de browser uitgeschakeld kunnen worden, is dat geen oplossing.
TommyboyNL schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:59:
Even pielen in je hosts file, en alles laten verwijzen naar de betreffende hosts?
Wildcards werken niet in hosts files. De eenvoudigste oplossing die ik kan bedenken is gebruik maken van Dnsmasq.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23

Rmg

https://chrome.google.com...oigbocbkkphelnia?hl=en-US

gezocht op "chrome only allow one website" dus ja er is een plugin voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 16:13
Ik gebruik zelf deze voor een PC waar maar 1 pagina te zien hoeft te zijn.

https://addons.mozilla.org/En-us/firefox/addon/mkiosk/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
8088 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:11:

Wildcards werken niet in hosts files. De eenvoudigste oplossing die ik kan bedenken is gebruik maken van Dnsmasq.
Je hebt toch geen wildcards nodig :? Gewoon een paar hosts in je hostfile knallen en geen DNS server instellen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:48

rjong5

?

Of een fictieve gateway invullen bij je IP settings zodat je geen internet hebt, voor de betreffende websites dan een route instellen via command line zodat die de juiste gateway pakken.

Maar misschien is dat iets te ingewikkeld :-(

Maar goed, in dit geval leiden meerdere wegen naar Rome, aan TS de keus welke optie hij het makkelijkst vind werken

[ Voor 20% gewijzigd door rjong5 op 07-03-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

RobIII schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:21:
Je hebt toch geen wildcards nodig :?
Wel als je je beperkt tot 'pielen in je hosts file'. Maar geen DNS gebruiken is daarop inderdaad een slimme aanvulling.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De browser starten in kiosk mode bij de desgewenste site is geen optie?
Bij IE11 (start -> uitvoeren -> iexplore -k ) werken de meeste normale sneltoetsen niet (een aantal wel) maar neem aan dat er wel wat toezicht op is?
dan kan 99% van de mensen vermoedelijk al niks meer dan gewoon de site bezoeken, als je dan explorer als shell uitschakelt kunnen ze weinig tot niks als ze uit de browser komen..

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 08-03-2017 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kun je niet beter gewoon een firewall rule maken? Alle andere oplossingen lijken me nogal gekunstel.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhelmer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-10 11:07
Hartelijk dank allen voor de antwoorden. Ik ben gegaan voor die van MSchol. Het publiek in onze foyer gaat echt niet lopen kloten met ctrl-w of ctrl-alt-del oid.
Pagina: 1