Bij het openen van de Windows Store krijg ik de foutmelding 0x80072EE7. Daarnaast willen Microsoft Edge en store apps zoals Forza Horizon 3 helemaal niet meer openen. Ook kan ik standaard apps voor bijvoorbeeld webbrowsen in het instellingen menu niet langer aanpassen.
Dingen die ik heb geprobeerd:
Afgelopen week heeft mijn PC een virus opgelopen die de startpagina's van mijn browsers veranderde en automatisch programma's installeerde bij het opstarten van de PC. Dit virus is niet door Windows Defender onderschept dus heb ik daarop Malwarebytes geïnstalleerd.
Dingen die ik heb geprobeerd:
- Services > Windows Update > Startup type: Automatic > Start (YouTube: How to Fix Windows Store Error 0x80072ee7 (Easy 100% Work Windows 10...
- Control panel > network conncetions > properties > internet protocol version 4 (TCP/IPv4) > properties > DNS Server 8.8.8.8, Alternate DNS Server 8.8.4.4 (https://answers.microsoft...-8580-b672ad08be7f?auth=1)
- Win+X > Command Prompt (Administrator) > sfc /scannow
- Command prompt > PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + '\AppxManifest.xml' ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}"
Afgelopen week heeft mijn PC een virus opgelopen die de startpagina's van mijn browsers veranderde en automatisch programma's installeerde bij het opstarten van de PC. Dit virus is niet door Windows Defender onderschept dus heb ik daarop Malwarebytes geïnstalleerd.