Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-02 16:12
Bij het openen van de Windows Store krijg ik de foutmelding 0x80072EE7. Daarnaast willen Microsoft Edge en store apps zoals Forza Horizon 3 helemaal niet meer openen. Ook kan ik standaard apps voor bijvoorbeeld webbrowsen in het instellingen menu niet langer aanpassen.

Dingen die ik heb geprobeerd:Overige informatie die mogelijk van belang is:
Afgelopen week heeft mijn PC een virus opgelopen die de startpagina's van mijn browsers veranderde en automatisch programma's installeerde bij het opstarten van de PC. Dit virus is niet door Windows Defender onderschept dus heb ik daarop Malwarebytes geïnstalleerd.

Beste antwoord (via Vindictive op 08-03-2017 23:35)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat virus is het geweest?
Zo te zien is het virus niet helemaal verdwenen, dus ik zou als ik jouw was een complete herinstallatie doen.....

Johann Sebastian Bach

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat virus is het geweest?
Zo te zien is het virus niet helemaal verdwenen, dus ik zou als ik jouw was een complete herinstallatie doen.....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictive
Geen idee. De startpagina wijzigde naar een website genaamd "Youndoo". Daarnaast werd bij het opstarten van de PC telkens opnieuw een zogenaamd anti-virus programma geïnstalleerd met zeer opdringerige pop-ups. Helaas weet ik de naam van dat programma niet meer. Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om een schone installatie te doen.

Forza Horizon 3 start overigens weer gewoon op maar de Windows Store geeft nog steeds bij het opstarten foutcode 0x8000FFFF en bij het verversen van de pagina foutcode 0x80072EE7. Windows Defender geeft momenteel ook de volgende foutmelding: "Er is een onverwacht probleem opgetreden. Installeer beschikbare updates en probeer het programma opnieuw te starten (...)".

Microsoft Edge wil ook nog steeds niet openen en de standaard-apps voor de webbrowser, videospeler et cetera kunnen wederom nog altijd niet worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
sowieso na een virus een clean install doen je weet nooit wat er nog achtergebleven is. voor het zelfde geld is er nu nog een keylogger of iets actief :X

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Backup maken van de huidige installatie en een clean install doen. Lijkt mij de snelste en verstandigste oplossing.

^ er was al iemand op dit idee gekomen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Xessive op 08-03-2017 22:20 . Reden: Aanvulling ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictive
Zal ik doen, bedankt heren.
Pagina: 1