Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen 1700x pc +-1400,- gaming, streaming, editing

Pagina: 1
Acties:

• Lionos
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo mensen, Ik ben van plan een nieuwe pc te maken voor rond de 1400 euro. Ik heb zelf flink wat rond gekeken en ben hier op uit gekomen. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden. Alvast bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in stoppen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc gaan gebruiken voor gaming, streaming en wat video-editing.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit niet heel erg vast qua prijs. Ik zit nu zo rond de 1400 en dat vind ik wel prima. Een max zou denk ik 1600 zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem alleen een hd mee die gebruikt gaat worden voor documenten etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een processor met veel cores die lacht om streamen. Op dit moment is mijn processor echt de bottleneck op dat gebied en ik lees dat meer streamers daar last van hebben. Het streamen moet gewoon nauwelijks invloed hebben op mijn games. Verder wil ik gamen op 1080 en ga ik mijn 60hz scherm vervangen, dus ik verwacht ook wel meer dan 60fps te kunnen halen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta in principe open voor alle merken. Ik heb nog niet een nieuw beeldscherm gekocht, maar diegenen die ik op het oog heb heeft Freesync. Dus vandaar dat ik nu ook alles van AMD heb. Met oog op zulke uitbreidingen heb ik dus wel lichte voorkeur voor AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben een airflow man, vandaar dat ik deze kast heb gekozen. Ik koop er verder nog 3 casefans bij (dus niet één zoals in de built staat). In totaal wil ik dan 2 front intake fans, 1 back exhaust en 2 top exhaust.

Ga je overklokken?
Ik ben best noob op dit gebied. Wellicht dat ik er tijd in ga stoppen, maar nu nog gewoon standaard (vandaar ook de interesse in de X versie van de 1700).

Edit: Ik heb nu besloten (mede dankzij jullie) dat ik wél ga overklokken en dat ik dat ga doen met de 1700

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al flink rondgekeken en gelezen en ik ben tot onderstaand lijstje gekomen. Ik zou graag een second opinion krijgen van jullie over mijn setup. Ik heb zelf niet mega veel ervaring, ik heb nu twee pc's gebouwd, maar die waren beide aan de hand van de best buy guide. Verder ben ik erg benieuwd naar je mening als je ervaring hebt met één van de onderdelen. Het hoeft dus niet per sé over de hele setup te gaan.

Andere vragen?
Als ik zelf kijk naar mijn setup dan denk ik dat de videokaart de 'bottleneck' zou kunnen worden ooit (wat denken jullie). Ik heb de rest ook expres een beetje hoog ingezet zodat ik bijvoorbeeld over 3/4 jaar een kleine upgrade kan doen in de vorm van een nieuwe videokaart. Denken jullie dat daar ruimte voor is in deze setup?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 190,50€ 190,50
1Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING€ 267,80€ 267,80
1Phanteks Enthoo Pro M Acrylic Window Edition€ 84,-€ 84,-
1Cooler Master Masterliquid 240€ 67,71€ 67,71
3Noiseblocker eLoop B12-1, 120mm€ 16,95€ 50,85
1Noiseblocker eLoop B14-1, 140mm€ 22,51€ 22,51
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 283,69€ 283,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.556,96

[ Voor 17% gewijzigd door Lionos op 15-03-2017 14:30 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ook de non-X versie van de 1700 kun je dacht ik overklokken; alleen er is minder overklokruimte door het lagere TDP. nou klokken ze sowieso al niet geweldig over, dus zou ik dat lekker laten.
en weet je zeker dat die koeler gaat passen op je moederbord?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:38

Shabbaman

Got love?

Artikeltje over AM4-koelers: https://nl.hardware.info/...-geschikt-voor-socket-am4

tl;dr Cryorig levert je een gratis bracket, maar daar zit je wel een tijdje op te wachten. Noctua heeft er twee die gelijk passen, MSI ook. Als je overweegt om te gaan overklokken zou ik wel naar een goede koeler zoeken.

Als je niet zeker weet dat je gaat overklokken kan je net zo goed voor de R7 1700 gaan.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Lionos
NLBUURMAN schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:18:
ook de non-X versie van de 1700 kun je dacht ik overklokken; alleen er is minder overklokruimte door het lagere TDP. nou klokken ze sowieso al niet geweldig over, dus zou ik dat lekker laten.
en weet je zeker dat die koeler gaat passen op je moederbord?
Bedankt voor je reactie. De koelers zijn idd lastig, maar bijna iedereen levert wel een setje waarmee je hem op een AM4 kan plaatsen.

• Lionos
Shabbaman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:59:
Artikeltje over AM4-koelers: https://nl.hardware.info/...-geschikt-voor-socket-am4

tl;dr Cryorig levert je een gratis bracket, maar daar zit je wel een tijdje op te wachten. Noctua heeft er twee die gelijk passen, MSI ook. Als je overweegt om te gaan overklokken zou ik wel naar een goede koeler zoeken.

Als je niet zeker weet dat je gaat overklokken kan je net zo goed voor de R7 1700 gaan.
Oh wauw, dat geeft me een hoop meer opties om te koelen dan pricewatch. Thanks! Ik ga eens kijken.

Noctua vind ik altijd wel fijne koelers, maar dit wordt de eerste keer dat ik een glazen wand in de kast heb zitten en die kleuren van Noctua vind ik niet heel erg mooi.

Jij denkt niet dat ik die 0,4 hz ga merken? Of gaat hij tijdens het gamen/streamen toch direct in turboklok modus?

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tsja, ga je dat verschil merken? Je gaat het pas merken zodra je framedrops krijgt, of als je gaat encoden en daar een stopwatch bij pakt. Als je naar benchmarks kijkt, dan is er niet een enorm verschil tussen de 1700X en 1700.

Maar eerlijk gezegd, als je dat verschil belangrijk vindt, dan zou ik haast zeggen dat je het ook belangrijk genoeg vindt om te gaan overklokken, of om (aannemende dat het om in-game performance gaat) een i7 te kopen. Dus hou het geld in je zak en koop die 1700. Beter nog, geef dat geld uit aan een betere videokaart, want met een RX480 is de GPU de bottleneck ipv het verschil tussen een 1700 en 1700X...

• Lionos
Shabbaman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:30:
Tsja, ga je dat verschil merken? Je gaat het pas merken zodra je framedrops krijgt, of als je gaat encoden en daar een stopwatch bij pakt. Als je naar benchmarks kijkt, dan is er niet een enorm verschil tussen de 1700X en 1700.

Maar eerlijk gezegd, als je dat verschil belangrijk vindt, dan zou ik haast zeggen dat je het ook belangrijk genoeg vindt om te gaan overklokken, of om (aannemende dat het om in-game performance gaat) een i7 te kopen. Dus hou het geld in je zak en koop die 1700. Beter nog, geef dat geld uit aan een betere videokaart, want met een RX480 is de GPU de bottleneck ipv het verschil tussen een 1700 en 1700X...
Bedankt voor je reacties. Ik heb in ieder geval, door jouw artikel, deze cooler gevonden: pricewatch: Cooler Master Masterliquid 240

Iets hoger in prijsklasse, maar het scheelt weer de aanschaf van de 2 losse casefans die ik aan de bovenkant wilde bevestigen. En hij is dus te gebruiken met het AM4 moederbord.

Overklokken heb ik echt nog nooit tijd in gestoken, heb daar dus echt 0 verstand van. Misschien wordt het eens tijd om daar tijd in te stoppen. Lijkt me dat die waterkoeling dat ook wel aankan?

Ja ik had ook mijn twijfels bij de videokaarten, hij lijkt zo goedkoop, maar toch lijken die specs vrij aardig. Daarnaast was ik eigenlijk op zoek naar een AMD gpu ivm freesync. En het lijkt erop dat als je een betere AMD gpu wilt, je direct 300 euro extra kan bijleggen. Vond ik nogal een verschil. Maar ik hoor graag wat jullie daarvan denken!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik snap helemaal dat je voor freesync gaat, maar voor een betere videokaart van AMD moet je nog tot mei wachten. Overigens is de RX480 goed genoeg om op 1080 alles op de hoogste settings te spelen. Wat dat betreft niet de verkeerde keuze, maar niet helemaal in balans met de rest van je systeem. Nu is de videokaart ook het onderdeel dat je het makkelijkst vervangt, dus als je plan is om over 2 jaar een nieuwe kaart te kopen in deze prijsklasse, waarom dan ook niet?

Misschien is even wachten wel helemaal niet zo'n slecht idee, dan is het ook duidelijk of die R7 wel of niet de juiste keus is. De snelste R5 krijgt waarschijnlijk dezelfde clock als de 1800X, dus dat moet voor gamen haast wel een slimmere keuze zijn.

De 1700 wordt trouwens met koeler geleverd. Niet eentje waar je mee gaat overklokken, maar ook de koeler kan je altijd nog een keer vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Shabbaman op 07-03-2017 21:28 ]

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 10:49
De desktop lijkt me erg goed, toch enkele opmerkingen:

- De Rx 480 is prijs/kwaliteit een heel goede keuze voor 1080p gaming. De Asus heeft een erg goede koeling maar als je een stille kaart wil én goede koeling (meting) is deze kaart nog iets beter: http://www.guru3d.com/art...0_red_devil_review,8.html Deze AMD gpu is ook erg goed in DX12 games dus geen nood aan een gtx1060 en zeker niet aan aan veel duurdere gtx1070.

- Ik zou voor een AMD 1700 gaan en niet voor de X. De meerwaarde van de X beperkt. Ik zou de 100 euro gewoon bijhouden omdat een GPU upgrade met 100 euro weinig gaat bijdragen. Tegelijk gaat de 1700 u nooit teleurstellen, zelfs niet na 4 jaar en de extra cores tegenover de I7 6700 gaan op termijn alleen maar efficiënter worden omdat games en software geoptimaliseerd worden voor extra cores.

- Wat je wel kan met de 100 euro is een extra HD kopen om uw streams op te slaan met uw 512Gb gaat snel vol staan met games, streams, muziek, downloads etc. --> Toshiba DT01ACA300, 3TB

- Phanteks Enthoo lijkt me ideaal.

Indien je ooit een 4K scherm koopt of voor VR wil gaan volstaat het een extra RX480 te kopen voor een crossfire setup. Aangezien DX12 goed omkanmet dual Gpu's heb je de tijd in uw voordeel. En dubbele RX480 is krachtiger dan een enkele GTX 1080! Als je de RX480 2dehands koopt ben je voor weinig geld gesteld.

De 8-core 1700 Ryzen zal geen bottle neck vormen en de kans bestaat dat je ooit nog een 16-core cpu upgrade kan uitvoeren indien je ooit 4K-6k video wil editen.

Conclusie:

Goede setup en volgens mij ben je de komende jaren heel veilig wat video editing en 3D performance betreft met simpele upgrades. Het zou me niet verbazen moest je mits die upgrades na 8 jaar nog meekunnen met recente games.

• Lionos
Shabbaman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:27:
Ik snap helemaal dat je voor freesync gaat, maar voor een betere videokaart van AMD moet je nog tot mei wachten. Overigens is de RX480 goed genoeg om op 1080 alles op de hoogste settings te spelen. Wat dat betreft niet de verkeerde keuze, maar niet helemaal in balans met de rest van je systeem. Nu is de videokaart ook het onderdeel dat je het makkelijkst vervangt, dus als je plan is om over 2 jaar een nieuwe kaart te kopen in deze prijsklasse, waarom dan ook niet?

Misschien is even wachten wel helemaal niet zo'n slecht idee, dan is het ook duidelijk of die R7 wel of niet de juiste keus is. De snelste R5 krijgt waarschijnlijk dezelfde clock als de 1800X, dus dat moet voor gamen haast wel een slimmere keuze zijn.

De 1700 wordt trouwens met koeler geleverd. Niet eentje waar je mee gaat overklokken, maar ook de koeler kan je altijd nog een keer vervangen.
Bedankt! Het was idd mijn idee om de videokaart als eerste te vervangen, dus fijn om dit idee bevestigd te krijgen.

Ik ga denk ik niet wachten, maar wel overstappen naar de 1700. Ik heb wat gelezen en deze clocked (vrijwel) net zo goed als de andere varianten. Ik ga dus overclocken voor de eerste keer, ben benieuwd hoe het gaat. AMD is nu ook uitgekomen met 'Ryzen Master', een tool waarmee je in je OS kunt overclocken. Eens kijken hoe dat werkt, anders de ouderwetse manier proberen uit te vogelen.

Ik heb het aangepast in mijn lijstje samen met de nieuwe koeler, een waterkoeler deze keer. Denk je dat deze de overclock aankan? Geen gekke benchmark clock hoor, gewoon eentje die 24/7 gedraaid kan worden. Ik zat te denken aan 3,9. Even rond gekeken en het lijkt dat dit moet lukken.

Iets anders, wat denk jij van het moederbord en de voeding? Gaan die de overclock trekken? Ik denk van wel, maar ik ben dus nog een totale noob op overclock gebied.

Bedankt voor je tijd man!

• Lionos
Coolstart schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:39:
De desktop lijkt me erg goed, toch enkele opmerkingen:

- De Rx 480 is prijs/kwaliteit een heel goede keuze voor 1080p gaming. De Asus heeft een erg goede koeling maar als je een stille kaart wil én goede koeling (meting) is deze kaart nog iets beter: http://www.guru3d.com/art...0_red_devil_review,8.html Deze AMD gpu is ook erg goed in DX12 games dus geen nood aan een gtx1060 en zeker niet aan aan veel duurdere gtx1070.

- Ik zou voor een AMD 1700 gaan en niet voor de X. De meerwaarde van de X beperkt. Ik zou de 100 euro gewoon bijhouden omdat een GPU upgrade met 100 euro weinig gaat bijdragen. Tegelijk gaat de 1700 u nooit teleurstellen, zelfs niet na 4 jaar en de extra cores tegenover de I7 6700 gaan op termijn alleen maar efficiënter worden omdat games en software geoptimaliseerd worden voor extra cores.

- Wat je wel kan met de 100 euro is een extra HD kopen om uw streams op te slaan met uw 512Gb gaat snel vol staan met games, streams, muziek, downloads etc. --> Toshiba DT01ACA300, 3TB

- Phanteks Enthoo lijkt me ideaal.

Indien je ooit een 4K scherm koopt of voor VR wil gaan volstaat het een extra RX480 te kopen voor een crossfire setup. Aangezien DX12 goed omkanmet dual Gpu's heb je de tijd in uw voordeel. En dubbele RX480 is krachtiger dan een enkele GTX 1080! Als je de RX480 2dehands koopt ben je voor weinig geld gesteld.

De 8-core 1700 Ryzen zal geen bottle neck vormen en de kans bestaat dat je ooit nog een 16-core cpu upgrade kan uitvoeren indien je ooit 4K-6k video wil editen.

Conclusie:

Goede setup en volgens mij ben je de komende jaren heel veilig wat video editing en 3D performance betreft met simpele upgrades. Het zou me niet verbazen moest je mits die upgrades na 8 jaar nog meekunnen met recente games.
Hoi, jij bedankt voor je reactie!

Bedankt voor je link, heb het artikel direct even gelezen. Klinkt allemaal erg goed! Om eerlijk te zijn probeer ik een beetje het rood te ontlopen in het design! Haha, klinkt misschien raar, maar ik ben een beetje klaar met al dat rood wat ze tegenwoordig gebruiken in design.. man man man, je wilt niet weten hoe lastig het was om een monitor te vinden die aan mijn eisen voldeed én geen rood ergens in het design had. Daarnaast heeft de Powercolor Devil maar 1 HDMI port. Ik wil er stiekum wel 2 aangezien ik 2 beeldschermen heb. Het is een kwestie van een ander kabeltje kopen, maar toch je snapt misschien waarom ik niet direct enthousiast ben.

Ik ga idd voor de 1700 nu en ik wil gaan beginnen met overclocken. Als jij nog wat opmerkingen heb met dat in het achterhoofd, dan hoor ik het graag!

De HD neem ik mee vanuit mijn huidige pc! Ik zat er zelfs aan te denken om een 1tb ssd te nemen en die HD te laten zitten... Misschien als ik in een gekke bui ben doe ik dat nog wel.

Crossfire had ik idd ook al even aan gedacht. Geinig idee dat ik VR kan draaien met 2 van deze GPU's... Ik had nooit gedacht dat ik al zover zou zijn dat ik VR kan draaien.. Ik zal het in het achterhoofd houden.

Bedankt voor je reactie. Kom vooral nog een paar keer langs in dit topic om je ideeën te geven. Het wordt gewaardeerd!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 10:49
Zover ik weet overclockt de 1700 goed tot 4ghz maar de 1700x gaat nog iets verder doordat je ook het geheugen mee kan clocken. Al denk ik niet dat dat veel uitmaakt omdat geheugen vaak geen bottleneck vormt.

4ghz met 8cores is sowieso een killer. Vergelijkbaar met een stock 1800x. Besef wel dat extreme gpu's zoals de gtx1080 wel nood hebben aan een extreme cpu op de laatste procenten extra fps te renderen maar zo blijf je natuurlijk bezig met upgrades.

De cpu-markt staat al een tijdje stil dus ik zou me weinig zorgen maken over de cpu. Als je uhd video wil editen heb je veel meer genot van meer ram omdat je dan sneller uw previews kan prerenderen in uw ram.

Amd heeft wel wat problemen in games. Na verloop van tijd komen er wel patches die de cpu efficienter maken. Al zal dat maar enkele procenten zijn.

Stel dat je na 3jaar overgaat tot een betere gpu of een crossfire en je merkt framedrops bij vr of uhd tijdens het streamen kan je nog altijd een streaming card kopen die uw cpu ontlast.

Uw moederbord heeft ook een m2 slot waardoor je op termijn nog een snellere HD kan kiezen.

Kaby lake moederborden hebben wel voordeel dat ze Intel Optane ondersteunen. Optane technologie zal uitkomen in de vorm van ddr geheugen en ssd buffers die HD intensieve taken versnellen. Opstarten van uw pc zal dan x-maal sneller worden. Die technologie is er nog niet (nov 2017) maar het belooft wel een revolutie te worden doordat uw ddr-slots ook dienst doen als ssd-cache. Het heeft echter geen invloed op uw gameprestaties maar bijvoorbeeld wel op de responsiveness van het openen en sluiten van apps en op het snelheidsgevoel van uw systeem in het algemeen. Ik verwacht dan dat de technologie eerst in high end laptops (macbook pro, lenovo thinkpad) zal uitkopen en dan pas in desktops. Eens de technologie betaalbaar wordt zijn we 2jaar verder.

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Lionos schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:52:
[...]
Bedankt voor je link, heb het artikel direct even gelezen. Klinkt allemaal erg goed! Om eerlijk te zijn probeer ik een beetje het rood te ontlopen in het design! Haha, klinkt misschien raar, maar ik ben een beetje klaar met al dat rood wat ze tegenwoordig gebruiken in design.. man man man, je wilt niet weten hoe lastig het was om een monitor te vinden die aan mijn eisen voldeed én geen rood ergens in het design had. Daarnaast heeft de Powercolor Devil maar 1 HDMI port. Ik wil er stiekum wel 2 aangezien ik 2 beeldschermen heb. Het is een kwestie van een ander kabeltje kopen, maar toch je snapt misschien waarom ik niet direct enthousiast ben.
Ondersteunen je beeldschermen Display Port? Zo ja, dan zou ik de HDMI laten varen en gewoon voor display port gaan, tenzij je je audio uit de monitor laat komen (waar ik niet van uit ga).
DP kan uiteindelijk namelijk hogere resoluties aan op een hogere refresh rate. Anderszijds... ga je voor 1080p dan kun je inderdaad ook makkelijk bij HDMI blijven.

• DarkBlaze
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

elbowlessgoat schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Ondersteunen je beeldschermen Display Port? Zo ja, dan zou ik de HDMI laten varen en gewoon voor display port gaan, tenzij je je audio uit de monitor laat komen (waar ik niet van uit ga).
DP kan uiteindelijk namelijk hogere resoluties aan op een hogere refresh rate. Anderszijds... ga je voor 1080p dan kun je inderdaad ook makkelijk bij HDMI blijven.
Gelukkig kan DP ook gewoon audio versturen :+

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Lionos
elbowlessgoat schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:56:
[...]

DarkBlaze schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:08:
[...]

Gelukkig kan DP ook gewoon audio versturen :+
Dit brengt een heel nieuw probleem aan het licht. Het beeldscherm waar ik aan zat te denken was deze:
pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

Nu support deze displayport 1.2 en volgens mij gaat die niet eens hoger dan 60hz?
Mijn videokaart support wel HDMI 2.0 en bij HDMI gaat het vooral om de zender van het signaal, dus waarschijnlijk support hij dan wel meer dan 60 hz?

Of moet ik dan voor de DVI-D dual link aansluiting gaan die beide supporten?

Weten jullie hier meer van? Ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op internet. Ik weet nu niet zo goed welke aansluiting ik moet gaan gebruiken voor dat beeldscherm.

Even kort mijn setup: Ik wil dus bovenstaande scherm gaan gebruiken als main. Daarnaast houd ik één van mijn huidige monitoren (Samsung SyncMaster S24B370 60hz) als tweede beeldscherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Lionos op 09-03-2017 12:10 ]

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
als je hier kijkt, zie je dat DP 1.2 1080p resolutie tot 240Hz ondersteunt. Daarnaast ondersteunt het zelfs 4K tot 75Hz, mocht dit in de toekomst nodig zijn.

HDMI 2.0 ondersteunt 4K tot 60Hz. 1080p kon ik niet vinden, maar die 240Hz daar ga je denk ik toch niet overheen kunnen met je monitor.

• Lionos
elbowlessgoat schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:01:
als je hier kijkt, zie je dat DP 1.2 1080p resolutie tot 240Hz ondersteunt. Daarnaast ondersteunt het zelfs 4K tot 75Hz, mocht dit in de toekomst nodig zijn.

HDMI 2.0 ondersteunt 4K tot 60Hz. 1080p kon ik niet vinden, maar die 240Hz daar ga je denk ik toch niet overheen kunnen met je monitor.
Wow thanks, super duidelijk overzicht. Waarom ik niet bij Wikipedia ben gekomen tijdens mijn zoektocht is me een raadsel... bedankt voor je moeite!

• Lionos
Coolstart schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 01:20:
Zover ik weet overclockt de 1700 goed tot 4ghz maar de 1700x gaat nog iets verder doordat je ook het geheugen mee kan clocken. Al denk ik niet dat dat veel uitmaakt omdat geheugen vaak geen bottleneck vormt.

4ghz met 8cores is sowieso een killer. Vergelijkbaar met een stock 1800x. Besef wel dat extreme gpu's zoals de gtx1080 wel nood hebben aan een extreme cpu op de laatste procenten extra fps te renderen maar zo blijf je natuurlijk bezig met upgrades.

De cpu-markt staat al een tijdje stil dus ik zou me weinig zorgen maken over de cpu. Als je uhd video wil editen heb je veel meer genot van meer ram omdat je dan sneller uw previews kan prerenderen in uw ram.

Amd heeft wel wat problemen in games. Na verloop van tijd komen er wel patches die de cpu efficienter maken. Al zal dat maar enkele procenten zijn.

Stel dat je na 3jaar overgaat tot een betere gpu of een crossfire en je merkt framedrops bij vr of uhd tijdens het streamen kan je nog altijd een streaming card kopen die uw cpu ontlast.

Uw moederbord heeft ook een m2 slot waardoor je op termijn nog een snellere HD kan kiezen.

Kaby lake moederborden hebben wel voordeel dat ze Intel Optane ondersteunen. Optane technologie zal uitkomen in de vorm van ddr geheugen en ssd buffers die HD intensieve taken versnellen. Opstarten van uw pc zal dan x-maal sneller worden. Die technologie is er nog niet (nov 2017) maar het belooft wel een revolutie te worden doordat uw ddr-slots ook dienst doen als ssd-cache. Het heeft echter geen invloed op uw gameprestaties maar bijvoorbeeld wel op de responsiveness van het openen en sluiten van apps en op het snelheidsgevoel van uw systeem in het algemeen. Ik verwacht dan dat de technologie eerst in high end laptops (macbook pro, lenovo thinkpad) zal uitkopen en dan pas in desktops. Eens de technologie betaalbaar wordt zijn we 2jaar verder.
Bedankt voor je reactie. Denk je dat ik dan ook een betere voeding nodig heb? Met in het achterhoofd dat ik wellicht over 2/3 jaar een tweede GPU neem of een zwaardere GPU?

(Edit: Ik heb hem al gewijzigd naar een 750w. Volgens de cooler master calc kom ik met 2 videokaarten op 674w. Dus met oog op de toekomst ga ik waarschijnlijk voor de 750w. Maar ben nog steeds benieuwd naar andere meningen)

[ Voor 5% gewijzigd door Lionos op 13-03-2017 14:09 ]

Pagina: 1