Hoe maak ik een access point?

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moeten wij een access point aanmaken, en het lukt niet. is onze router niet geschikt? we gebruiken een Cisco E2000 met DDWRT geïnstalleerd. we hebben al diverse tutorials geprobeerd maar niks lukt. wie o wie kan ons helpen?

groetjes
Sjef en Yaïro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Staat gewoon uitgelegd in hetzelfde forum gedeelte waar je dit topic in aanmaakt: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point Hiervoor hoef je ook helemaal geen DDWRT te installeren.

en...huiswerk moet je zelf maken

[ Voor 22% gewijzigd door Breezers op 07-03-2017 12:56 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:55:
Staat gewoon uitgelegd in hetzelfde forum gedeelte waar je dit topic in aanmaakt: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point Hiervoor hoef je ook helemaal geen DDWRT te installeren.

en...huiswerk moet je zelf maken
dit is geen huiswerk dit is een examen (dit moesten wij posten van de docent)

groetjes
Sjef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:59:
[...]

groetjes
Sjef
Wel heel makkelijk van de docent.
Zet het op internet dan krijg je wel een antwoord wat de oplossing is :P

Probeer het zelf eens te zoeken :)
Leer je meer van ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
[...]

groetjes
Sjef
In dat geval, begin eens met een goede openingspost. Wat probeer je te bereiken? Wat heb je al geprobeerd? Welke foutmelding krijg je?

Een default install van DD-WRT op een Cisco E2000 beschikt standaard over een AP dus ik zou zeggen, reset je E2000 en installeer DD-WRT opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

groetjes
Sjef
Vertel iig wat je zoal gedaan hebt. En examen of niet, het valt nog steeds onder de noemer huiswerk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:52:
Voor school moeten wij een access point aanmaken, en het lukt niet. is onze router niet geschikt? we gebruiken een Cisco E2000 met DDWRT geïnstalleerd. we hebben al diverse tutorials geprobeerd maar niks lukt. wie o wie kan ons helpen?
Welke tutorials heb je dan geprobeerd? Die op de dd-wrt site zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp

Otger van Delft (docent)

ps. ik heb hard moeten werken om deze baan te krijgen met deze makkelijke positie

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:07:
Als iedereen nou even antwoord geef over hoe het moet ipv te gaan praten over of het wel of niet huiswerk is dan zou iedereen een hoop tijd schelen

Sjef
Volg de flash instructies op deze site en je hebt een AP op je E2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:07:
Als iedereen nou even antwoord geef over hoe het moet ipv te gaan praten over of het wel of niet huiswerk is dan zou iedereen een hoop tijd schelen

Sjef
Als je nou je attitude een beetje zou bijstellen en de gevraagde info geeft, dan krijgen jullie misschien ook nog een nuttig antwoord. Nu komt het over als: "Wij weten het niet, dus maken jullie ons examen ff voor ons!"

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Haha "mooie" houding maar zo werkt het hier niet. Eigen inzet is belangrijk en geef aan wat er niet lukt of niet werkt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:33

skoozie

SCSI

Lees ook de opmerkingen en vragen van iedereen en geef daar antwoord op, met je woordgebruik nodig je mensen niet uit om je te helpen. Jij hebt hulp nodig, niet wij. dus geef eerst aan waar het fout gaat en wat je al wel geprobeerd hebt. Dat zou ons een hoop tijd schelen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43

FreakNL

Well do ya punk?

In het bedrijfsleven wordt het ook niet voorgekauwd.

Maar vooruit, ik zal een start geven;

Aanname 1: Er is een simpel netwerk, bijvoorbeeld 192.168.1.0/24
Aanname 2: De gateway van dit netwerk is 192.168.1.254
Aanname 3: De DNS server van dit netwerk is 192.168.1.254
Aanname 4: Er is een DHCP server actief op het 192.168.1.0/24 netwerk
Aanname 5: De scope van de DHCP server is 192.168.1.100 t/m 192.168.1.199

Actie 1: Zet de DHCP server uit op de Cisco E2000
Actie 2: Geef de Cisco E2000 deze IP gegevens: 192.168.1.99, GW: 192.168.1.254, DNS: 192.168.1.254
Actie 3: Zet de Wifi aan van de Cisco E2000, configureer een SSID en een WPA key
Actie 4: Sluit een lan poort (DUS NIET WAN!!!) van de Cisco E2000 aan op het bestaande 192.168.1.0/24 netwerk
Actie 5: Verbind met een telefoon of laptop met het WiFi netwerk wat je in actie 3 gecreeerd hebt. Je krijgt nu van de bestaande DHCP server een IP en je zal op het netwerk zitten en internet hebben (mits er internet is op het 192.168.1.0/24 netwerk).

Hoe je specifiek deze acties doet verschilt per device. Het boeit ook niet welke firmware er op staat, is niet relevant, elke huis-tuin-en-keuken router kan dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Bijna elke router is geschikt, het is niet vreselijk veel anders dan de DHCP-functie uit en naar keuze nog wat andere dingetjes aan. Valt me wel een beetje tegen dat je hier niet uitkomt. Ontbreekt het aan kennis of aan inzet? Tweakers heeft er overigens een heel topic over: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 07-03-2017 13:17 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:01
Ja inderdaad te weinig info met het lukt niet. Misschien wel het allerbelangrijkste waar komt het bekabelde "internetsignaal" op school vandaan? Wordt daar al een router van de internetprovider gebruikt? Zo ja dan de E2000 resetten en de kabel in één van de 4 "blauwe" poorten steken. Inloggen op de E2000 (met standaard wachtwoord) en DHCP uitschakelen. Daarna even een netwerknaam (SSID) opgeven en een (WPA2) wachtwoord verzinnen. Dan zou het al moeten werken als je geen speciale wensen hebt.

FreakNL was sneller ;) en geeft een nog betere uitleg. Daar moet je ver genoeg mee komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Intel op 07-03-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat mensen hier moeilijk doen als het over huiswerk gaat, maar wat is precies het verschil? Als je ergens niet uitkomt met je huiswerk, dan kan je daar toch gewoon op het net over vragen of zie ik dat nou zo fout? Imo niet veel verschil met hulp vragen aan een docent, ouder of medestudent. Gelukkig doen ze dit niet op stackoverflow "This smells like homework cya." Beetje kortzichtig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja Vaniska, er wordt wel eigen inzet vereist, of het nou huiswerk, hobbywerk of "echt" werk betreft.

Ik heb het eigenlijk al redelijk voorgekauwd nu, als ze er nu niet uitkomen zijn ze niet geschikt voor een functie in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreakNL schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:22:
Nou ja Vaniska, er wordt wel eigen inzet vereist, of het nou huiswerk, hobbywerk of "echt" werk betreft.

Ik heb het eigenlijk al redelijk voorgekauwd nu, als ze er nu niet uitkomen zijn ze niet geschikt voor een functie in de IT.
ik zit op het middelbaar onderwijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:20:
Het valt mij op dat mensen hier moeilijk doen als het over huiswerk gaat, maar wat is precies het verschil? Als je ergens niet uitkomt met je huiswerk, dan kan je daar toch gewoon op het net over vragen of zie ik dat nou zo fout? Imo niet veel verschil met hulp vragen aan een docent, ouder of medestudent. Gelukkig doen ze dit niet op stackoverflow "This smells like homework cya." Beetje kortzichtig imo.
Huiswerk is om zelf te leren en een docent wordt er voor betaald om zijn studenten te ondersteunen. Als je met een topic start als deze aankomt kan je niet veel verwachten, huiswerk of niet.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:16:
Bijna elke router is geschikt, het is niet vreselijk veel anders dan de DHCP-functie uit en naar keuze nog wat andere dingetjes aan. Valt me wel een beetje tegen dat je hier niet uitkomt. Ontbreekt het aan kennis of aan inzet? Tweakers heeft er overigens een heel topic over: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
sorry dat we je tegen vallen, we proberen je altijd trots te makenqaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:22:
[...]

ik zit op het middelbaar onderwijs
Okay. Zal mijn uitspraak fixen dan;

Als je er nu niet uitkomt ben je niet geschikt voor een technische functie. Dus dan weet je dat alvast. Maar je altijd nog iets in de communicatie gaan doen natuurlijk, dat lijkt je beter te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downloader_NL schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:23:
[...]

Huiswerk is om zelf te leren en een docent wordt er voor betaald om zijn studenten te ondersteunen. Als je met een topic start als deze aankomt kan je niet veel verwachten, huiswerk of niet.
Er is een verschil met vragen hoe het in theorie zou moeten, en klakkeloos copy/paste huiswerk klaar:)
Je leert namelijk ook als mensen je een duwtje in de goeie richting geven. Snap daarom niet precies waarom er op Tweakers moeilijk om gedaan word. Ik heb grotendeels leren programmeren via SO. Sterker nog, ik heb meer geleerd van SO dan ik op school geleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:23:
[...]
Weet je wel het ip adres van de school computer?
Dit kan bijvoorbeeld ook nog 192.168.178.x of 10.10.10.x adres zijn. Als het 192.168.0.x is kun je letterlijk de configuratie van FreakNL aanhouden anders moet je natuurlijk 192.168.178.x of 10.10.10.x invullen. Maar de basis blijft hetzelde.

sorry dat we je tegen vallen, we proberen je altijd trots te makenqaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Het gaat niet direct om huiswerk of niet, bij Tweakers wordt er nou eenmaal verwacht dat je zelf een beetje onderzoek doet. Dit lijk je wel te hebben gedaan, maar kun je niet gewoon even aangeven wát je hebt gedaan? Welke tutorials heb je geprobeerd en waar loop je vast? Als je aan toont dat je al heel wat hebt geprobeerd en de standaard stappen hebt gevolgd kom je meer uit op support omdat iets niet werkt zoals je het zou verwachten. Daarbij ondersteunen hebben weinig mensen problemen mee.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

groetjes
Sjef
Dan zou ik graag weten op welke school dat is, want dan weet ik waar ik mijn kinderen niet heen stuur. Huiswerk maken doe je zelf, en je examen maken doe je ook zelf.
Op Google is meer dan voldoende informatie te vinden over het maken van een SSID op een bepaald type router/access point.

Wij zijn geen helpdesk waar je deze vragen kunt droppen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.