Toon posts:

Netwerk vraagie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Config:
Server: Sygate Firewall + Sygate Internet Share.
Client: Sygate Client.

Beide pc's kunnen serven en dingen downloaden van internet, geen probleem. Chatten via ICQ & MSN gaan ook goed op beide pc's.

Op de server kan ik wel files uitwisselen via ICQ en MSN op de Client alleen niet. Hoe kan ik dat instellen zodat de Client ook files kan zenden en ontvangen. Voordat ik sygate firewall had ging het wel.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand???

Verwijderd

Voor het verzenden van bestanden worden bepaalde poorten gebruikt. Als iemand naar je een bestand verzend komt deze eerst op de server pc aan. Dit netwerkverkeer staat nog niet in de NAT tabel en wordt dus dan niet zomaar doorverzonden naar de persoon voor wie het bedoeld is. Immers, hoe kan je server weten voor welke client het op het netwer bedoeld is?

De oplossing is portmappen (zie ongetwijfeld ook de faq). Echter, je zult altijd maximaal op 1 computer in het netwerk wel bestanden kunnen ontvangen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Je moet een range van een poort of 10 mappen naar het IP van de PC waarop je ICQ sends wilt doen.

(Bijvoorbeeld TCP 5000 - 5010) en zorgen dat ICQ die poorten gebruikt. (Instellen in ICQ)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ha... en hoe doe je dat in sygate firewall? En kan ik dan nog ook zelf wel files zenden en ontvangen? Want ik gebruik op mijn pc ook icq en msn. En mijn pc is de firewall/server.

Verwijderd

use the search luke

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 12:41 schreef RopStop het volgende:
use the search luke
En daar heb ik dus echt geen reet aan... iemand met nuttige info??

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Op woensdag 04 juli 2001 13:10 schreef awraeven het volgende:

[..]

En daar heb ik dus echt geen reet aan... iemand met nuttige info??
Use the search awraeven >:)

Op de homepage van ICQ staat er een verhaal over, dus die search even gebruiken. Desnoods de search van sygate. Als het maar een search is. >:)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Als ik tijd voor een search wel ja, en ik dacht dat tweakers elkaar wel wilden helpen, blijkbaar niet dus. Erg jammer.

• bfm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

bfm

helpen :? wasda :?

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 14:11 schreef awraeven het volgende:
Als ik tijd voor een search wel ja, en ik dacht dat tweakers elkaar wel wilden helpen, blijkbaar niet dus. Erg jammer.
Dat zegt meer over jou dan over de gemiddelde GoT'ter.Wat een onzin zeg.

Je kunt natuurlijk wel gaan eisen dat alles voorgekauwd wordt, maar dit onderwerp komt zowat 1x per maand voor en de oplossing staat gewoon in het archief van GoT.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Het idee van GoT is dat je niet je vraagje stelt en dan wacht tot iemand een antwoord op je bord kotst, maar dat je eerst zelf gaat zoeken. Dan kijkt op internet/search GoT. Vervolgens plaats je een volledige vraag, en of mensen mee willen zoeken naar de oplossing, terwijl jij zelf ook blijft zoeken en proberen. Dan willen mensen je helpen. Het is overduidelijk dat je hier niet eens een topic neer had hoeven zetten als je de eerste stappen doorlopen had. Als mensen dan nog zo vriendelijk zijn om je te vertellen dat het in de search staat word je boos. :? Dat is niet echt aardig, en mensen zullen je dan niet snel nog een keertje helpen. Voor deze ene keer heb ik het linkje voor je opgezocht:

[topic=39441]

Als het goed is vind je daar wel wat. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* LEZEN!!!
Ik heb geen probleem met het sharen van MSN en ICQ via Sygate. Dat gaat prima, het probleem is mijn FIREWALL. Sinds ik die heb kunnen de clients WEL msn en icq chatten maar GEEN files uitwisselen. Dat lijkt mij geen common problem daarom heb ik het gepost.
Maar blijkbaar wordt er hier meer geflamed dan geholpen, jullie moeten maar nooit op een helpdesk gaan werken, behalve dan die van UPC, daar zijn ze allemaal zo.

Verwijderd

het is gewoon een standaard prob hoor.

Je moet de gebruikte poorten doormappen naar je eigen lokale IP adres vanaf je server. Moet mogenlijk zijn via sygate config file.
En natuurlijk de gebruikte poorten openzetten voor file transfers op je firewall.

En de mensen een beetje gaan afkafferen terwijl het antwoord op je vraag al is gegeven is ook niet echt een houding waarmee je PR manager moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
werkt dat ook voor MSN?
En de server is mijn eigen pc, draai daar ook icq en msn op. Die doen het dus wel gewoon.
Als ik die stuff door route, als ik al uitvind hoe dat moet, kan ik dan ook nog wel zelf zenden en ontvangen?

Verwijderd

nee, als je inderdaad icq en msn allebei op je server draait hoef je weer geen poorten te mappen (still with me?). Dat hoeft dus alleen als je achter de server zit (welke dan als gateway dient)

Je moet dan een rule aanmaken in je firewall (hoe dat moet en of dat mogelijk is, is afhankelijk van de firewall, ikzelf gebruik blackice defender) die de gebruikte poorten van MSN en ICQ voor filetransfers open laat, want blijkbaar houdt hij deze nu stevig afgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
nee, als je inderdaad icq en msn allebei op je server draait hoef je weer geen poorten te mappen (still with me?). Dat hoeft dus alleen als je achter de server zit (welke dan als gateway dient).
Ok, die snap ik, is ook logisch. Maar ik gebruik de server dus ook als mijn eigen pc, heb daar dus ook icq en msn erop draaien. Op de server draait dus Sygate Firewall + Internet share.
Je moet dan een rule aanmaken in je firewall (hoe dat moet en of dat mogelijk is, is afhankelijk van de firewall, ikzelf gebruik blackice defender) die de gebruikte poorten van MSN en ICQ voor filetransfers open laat, want blijkbaar houdt hij deze nu stevig afgesloten.
Ik gebruik dus Sygate Firewall. Hoe ik daar dat dus moet instellen is met totaal niet duidelijk. Dus nu kan alleen de server files zenden enzo, en de clients niet. Blackice vond ik toch niet zo'n succes, hield niet echt veel tegen. Sygate firewall doet het dus iets te goed. :)
Pagina: 1