Toon posts:

Probleem bij whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij één van de telefoons bij mij in huis gebeurt het zeer regelmatig dat whatsapp eerst een keer uit en weer aangezet moet worden voordat de berichtjes binnen komen. Het wifi netwerk bij mij thuis is het enige waarbij dat gebeurt. Er is ondertussen al een nieuwe telefoon gekomen met een nieuwe mobiele provider, maar het probleem is meeverhuisd. Bij andere telefoons doet dat probleem zich niet voor en ook niet bij andere wifi netwerken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Heb je iets meer informatie? Wat voor router? Wat voor telefoon? Welke provider? Heb je er ook last van bij andere push berichten (bijv. facebook, telegram o.i.d.). Je zegt ook dat je de hele telefoon en provider hebt gewijzigd en het probleem nog steeds actief is?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zo niet welke router we hebben. We zijn klant bij Ziggo, maar de provider die ik bedoelde was de mobiele provider van mijn zoon en hij heeft dat probleem nu dus al bij 2 telefoons gehad en ook nog steeds na het opnieuw installeren van whatsapp. Alleen bij ons wifi netwerk thuis heeft hij dit en hij is ook de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:34

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zijn er specifieke firewall regels gedefinieerd? Want WhatsApp maakt gebruik van meer poorten dan alleen de standaard HTTP(S) poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:48:
Zijn er specifieke firewall regels gedefinieerd? Want WhatsApp maakt gebruik van meer poorten dan alleen de standaard HTTP(S) poorten.
Ik durf het zo niet te zeggen, maar hoe kan het zijn dat geen enkele andere telefoongebruiker daar bij ons last van heeft. Is het dan niet logischer dat het aan zijn instellingen ligt of denk ik dan te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Aangezien het alleen op zijn toestel en alleen op het wifi-thuisnetwerk gebeurt, zou ik het zoeken in de instellingen in combinatie met ziggo-instellingen. Je weet ook zeker dat hij een tijdje op alleen mobiel netwerk heeft getest of appjes dan wel doorkomen? (dus wifi uitgeschakeld op zijn toestel)
Weet niet of hij bij ingebruikname van zijn nieuwe toestel alle instellingen van zijn oude toestel heeft meegenomen. Het is ook een ander type toestel?

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dinmi schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:44:
Aangezien het alleen op zijn toestel en alleen op het wifi-thuisnetwerk gebeurt, zou ik het zoeken in de instellingen in combinatie met ziggo-instellingen. Je weet ook zeker dat hij een tijdje op alleen mobiel netwerk heeft getest of appjes dan wel doorkomen? (dus wifi uitgeschakeld op zijn toestel)
Weet niet of hij bij ingebruikname van zijn nieuwe toestel alle instellingen van zijn oude toestel heeft meegenomen. Het is ook een ander type toestel?
Ik vermoed zeker dat hij zijn instellingen meegenomen heeft, maar is het zinvol om dan Ziggo te bellen of moet hij gewoon zijn instellingen vergelijken met die van mij bijvoorbeeld. Ik blijf alleen niet snappen waarom dat dan bij ons netwerk wel gebeurt en ergens anders niet, maar dat zal zeker aan mij liggen. Hij heeft het niet op zijn 4G netwerk en ook niet bij andere wifi netwerken. Blijft raar.
Beide toestellen van Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:26
Ik heb hier al jaren last van met mijn android toestellen, zowel op 4G als WiFi heb ik soms dagen dat het goed gaat maar soms ook dagen dat ik pas het bericht krijg als ik op het icon klik.....

Telefoon is een nexus 5x met de laatste updates en ook mijn Unifi Wifi is up-to-date tot nu toe nog niks kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt en wat het oplost...

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Downloader_NL schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:51:
Ik heb hier al jaren last van met mijn android toestellen, zowel op 4G als WiFi heb ik soms dagen dat het goed gaat maar soms ook dagen dat ik pas het bericht krijg als ik op het icon klik.....

Telefoon is een nexus 5x met de laatste updates en ook mijn Unifi Wifi is up-to-date tot nu toe nog niks kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt en wat het oplost...
Dat voorspelt weinig goeds. Geweldig die vooruitgang, maar zeer frustrerend als het niet naar behoren werkt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Ik vermoed zeker dat hij zijn instellingen meegenomen heeft, maar is het zinvol om dan Ziggo te bellen of moet hij gewoon zijn instellingen vergelijken met die van mij bijvoorbeeld. Ik blijf alleen niet snappen waarom dat dan bij ons netwerk wel gebeurt en ergens anders niet, maar dat zal zeker aan mij liggen. Hij heeft het niet op zijn 4G netwerk en ook niet bij andere wifi netwerken. Blijft raar.
Beide toestellen van Huawei.
Via google kom je meer gevallen tegen. Ziggo bellen kan nooit kwaad natuurlijk, helemaal aangezien het zich tot jullie thuisnetwerk beperkt. Misschien heeft hij ergens een spaarstand ingeschakeld die o.a. whatsapp op standby zet. (Hoewel het probleem zich dan overal zou moeten voordoen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Dinmi op 07-03-2017 14:54 ]

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dinmi schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Via google kom je meer gevallen tegen. Ziggo bellen kan nooit kwaad natuurlijk, helemaal aangezien het zich tot jullie thuisnetwerk beperkt. Misschien heeft hij ergens een spaarstand ingeschakeld die o.a. whatsapp op standby zet. (Hoewel het probleem zich dan overal zou moeten voordoen.)
Als hij die spaarstand ingeschakeld heeft, dan zou hij dat toch ook bij ander netwerken moeten hebben?
Dat laatste schreef je eigenlijk zelf ook al.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Als hij die spaarstand ingeschakeld heeft, dan zou hij dat toch ook bij ander netwerken moeten hebben?
Dat laatste schreef je eigenlijk zelf ook al.
Yep, ik typ wel vaker hardop :*) .

Het is wel vreemd maar gezien de hits op google, niet een alleenstaand geval. Mogelijk dat op het ziggo-forum nog iets zinnigs te vinden is.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels toch iets meer informatie. Ik meende dat het alleen bij whatsapp was, maar het probleem doet zich bij alles wat met internet te maken heeft. Hij heeft wel voldoende streepjes van het wifi signaal, maar alleen als hij de telefoon een keer uit en aan doet heeft hij internet. Dat blijft dat de ene keer wat langer goed dan de andere keer, maar het is erg raar.
Hij had eerst Ben en nu Simpel. Beide telefoons waren een Huawei, maar niet hetzelfde model. Ik heb zelf ook een Huawei en heb dat probleem absoluut niet.
Wat zou dit toch kunnen zijn?

Zou het kunnen helpen als hij zijn nieuwe telefoon een keer terug zet naar fabrieksinstellingen, zodat eventueel mee overgenomen verkeerde instellingen verdwijnen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:01
Same problem here. Ik heb een galaxy note 3 en op wifi en 4g komen ze soms ook uren later aan en als ik whatsapp open komen ze gelijk binnen.Heb al een fabrieksreset gedaan en blijft het zelfde. Provider is tele2 voor mobiel en nle voor vast. Denk dat het probleem eerder bij whatsapp zelf zit, maar is waarschijnlijk te verspreid over de wereld om het op te sporen. Als mensen me met spoed willen bereiken smsen ze me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vincedd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:01:
Same problem here. Ik heb een galaxy note 3 en op wifi en 4g komen ze soms ook uren later aan en als ik whatsapp open komen ze gelijk binnen.Heb al een fabrieksreset gedaan en blijft het zelfde. Provider is tele2 voor mobiel en nle voor vast. Denk dat het probleem eerder bij whatsapp zelf zit, maar is waarschijnlijk te verspreid over de wereld om het op te sporen. Als mensen me met spoed willen bereiken smsen ze me.
Hij heeft het helaas dus niet alleen bij whatsapp. Op de telefoon lijkt het gewoon alsof het wifi signaal op volle sterkte binnen komt, maar op de een of andere manier lijkt er niets met het internet gedaan te kunnen worden. Hij kan dan, zonder opnieuw op te starten, ook niet naar sites, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Wat verschilt jouw telefoon van die van je vriend? Virus scanner? Locatie instellingen (werkt locatie via gps of doet hij dit ook via wifi en bluetooth, zo ja, probeer deze eens alleen op gps te zetten)? Zitten beide telefoons op de zelfde versie van Android (zo niet, mogelijk legacy dhcp settings via developer mode, mits dat een optie is)?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Staat er toevallig een VPN/Proxy of custom DNS servers actief in het toestel?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Waar moet ik kijken en hoe moet wat ingesteld staan?
Pagina: 1