Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hyundai I30 Wagon -> koppakking 40k KM?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 14:46
All,

Ik zit in een vervelende situatie, onlangs moest de auto op groot onderhoud 40K km.
Toen ik bij de garage aankwam, zei de garagist dat er koelvloeistof bij mijn olie liep. (koelvloeistof reservoir was inderdaad een +- litertje weg)

Ik naar de garage waar ik hem gekocht heb, zij zeggen ZEKER geen koppakking wel de waterpomp?
Als ik met de auto rij merk ik helemaal niets, de motor blijft rond de 80 graden, ook na sportief rijgedrag.
De vloeistof bekijk ik nu regelmatig en daar lijkt niets meer te verdwijnen..

Nu de 3e garage waar ik ben geweest zegt dat er helemaal niets aan de hand is, en ik gewoon het groot onderhoud hoef te doen en verder geen problemen signaleert..

Zelf gecontroleerd + garage :

- Geen witte pap als je de olie dop eraf draait er in kijkt
- Olie peil: oke - licht waterig ( naar mijn mening van in het begin al)
- Geen witte rookpluim als de auto draait..
- Geen optische lekkages te zien

Kortom Hyundai I30 - nieuw 40K km - onderhouden via onderhouds boekje -> jullie mening?

Alle reacties

Verwijderd

bouwjaar?

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
De conclusie 'er loopt koelvloeistof bij mijn olie' omdat er een litertje uit het reservoir weg is is natuurlijk onzin.

Koelvloeistof kan op zoveel plekken weg lekken.

Radiator lek, slangenklem niet strak meer, scheurtje in een slang, waterpomp lek, keerring stuk, etc etc etc

Compressietest kan uitsluitsel geven.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Lijkt me sowieso een garantiezaak als het de koelpakking of waterpomp is na zo weinig kilometers. Hyindai heeft 7 jaar / 100.000 km garantie toch?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05
t_captain schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:29:
Lijkt me sowieso een garantiezaak als het de koelpakking of waterpomp is na zo weinig kilometers. Hyindai heeft 7 jaar / 100.000 km garantie toch?
Ja zou er niemand anders dan de dealer naar laten kijken ivm garantie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:29
Chest3r schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:25:
- Geen witte pap als je de olie dop eraf draait er in kijkt
- Olie peil: oke - licht waterig ( naar mijn mening van in het begin al)
- Geen witte rookpluim als de auto draait..
- Geen optische lekkages te zien
- Kan net begonnen zijn en nog komen.
- Welk type olie zit erin? Kan heel dun zijn.
- Ga je ook niet zien als een koelkanaal is doorgeslagen naar een oliekanaal. Dat zie je alleen als je lekkage naar je cilinder hebt.
- Als het intern is, zie je die ook niet.

Maargoed, koelvloeistof mag niet verdwijnen. Dit is een gesloten circuit, daar kan alleen wat uit als er ergens een lek zit. Dat lek zit er ook daadwerkelijk, namelijk de overdrukbeveiliging, maar daar moet je normaal gesproken geen last van hebben. Die wordt alleen aangesproken als er teveel vloeistof in zit of als je vloeistof oververhit (mag ook niet voorkomen).

Imho reden om eens na te (laten) gaan hoe en wat.

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 14:46
2015 is het bouwjaar
Pizza_Boom schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:45:
[...]

- Kan net begonnen zijn en nog komen.
- Welk type olie zit erin? Kan heel dun zijn.
- Ga je ook niet zien als een koelkanaal is doorgeslagen naar een oliekanaal. Dat zie je alleen als je lekkage naar je cilinder hebt.
- Als het intern is, zie je die ook niet.

Maargoed, koelvloeistof mag niet verdwijnen. Dit is een gesloten circuit, daar kan alleen wat uit als er ergens een lek zit. Dat lek zit er ook daadwerkelijk, namelijk de overdrukbeveiliging, maar daar moet je normaal gesproken geen last van hebben. Die wordt alleen aangesproken als er teveel vloeistof in zit of als je vloeistof oververhit (mag ook niet voorkomen).

Imho reden om eens na te (laten) gaan hoe en wat.
Olie type - 5w30 als ik het goed herinner.
Het rare vind ik ook dat geen enkele garage er de computer aanhangt.. Ik passeer vanavond nog even langs een vriend met een uitlezer misschien ziet die meer..

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:29
Chest3r schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:53:
2015 is het bouwjaar

Olie type - 5w30 als ik het goed herinner.
Het rare vind ik ook dat geen enkele garage er de computer aanhangt.. Ik passeer vanavond nog even langs een vriend met een uitlezer misschien ziet die meer..
Ik zou er niet teveel mee pielen, maar lekker langs de dealer.

5W30 is niet bijsterdik tho.

Verwijderd

auto van 2 jaar oud dan lijkt het me ook een gevallatje garantie en dus terug naar de dealer.

de computer voor een lekkage aansluiten heeft niet heel veel nut over het algemeen.
en als er echte fouten waren geweest had je die wel in je dashboard gehad met een gele of rode lamp.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 20:15
Kortom Hyundai I30 - nieuw 40K km - onderhouden via onderhouds boekje -> jullie mening?
ik zou de garage er veel succes mee wensen, ze lossen het probleem maar op. onder garantie uiteraard.

garantievoorwaarden hyundai

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 06:07
5W30 is gewoon een normale oliedikte voor moderne motoren. Liefst full synt. Kvs door de olie gaat geen CEL of code gooien, tenzij het niveau te laag/hoog wordt. Dus uitlezen heeft vrij weinig nut waarschijnlijk. Moderne olieën zijn vrij dun echter wanneer er echt kvs doorheen zit wordt een flink drapje dus dat merk je direct. Nog garantie dus zoals voorheen gesteld lekker laten oplossen, als er echt wat aan de hand is natuurlijk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1