Input vanuit de modding community.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 17:15
Mijn vraag
Beste mensen,
Ik ben van plan mijn Antec fusion Remote behuizing (black) te gaan modden maar loop tegen enkele vragen aan (mbt. Functie en uiterlijk).

De behuizing ziet er aan de buitenkant netjes uit maar is intern een lelijk eendje. Ik ben van plan deze binnenkant te scheiden van het omhulsel en deze te laten verchromen. deze wordt na verchromen weer bevestigd.
De Top cover heeft een verdiept stuk die ik weg zal vrezen.

1e Punt.
Is het mooier / praktischer om glas of plexiglas te gebruiken?

2e Punt,
Als ik dit (plexi)glas wil verlijmen met de cover, welke lijm hecht dan het best?

Naast de behuizing ben ik van plan om een aantal onderdelen te verchromen.
De cover van de 690 is van aluminium en de grijze delen worden verchroomd en het nvidia logo wordt

A. rood
b. Blauw

Ik heb momenteel nog een kingston hyper X ram koeler die ik ook ga verchromen.
Echter die leds zijn Blauw.

3e Punt.
Heeft iemand of weet iemand nog 60mm RGB fans te bemachtigen?

Relevante software en hardware die ik gebruik (die zichtbaar zijn)
Gigabyte z170MX gaming 5
2x GTX 690 (wordt gedeeltelijk verchroomd, wat zwart is moet zwart blijven ;) )
Kingston Hyper X ram Cooler (blauw) (wordt volledig verchroomd)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
NvT.

Beste antwoord (via Gavriil op 23-03-2017 00:41)

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-09 11:03
Nice! Dat gaat een mooie build worden. Looking forward to the pics en uiteraard heel veel succes!!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Gavriil schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:40:
Mijn vraag
Beste mensen,
Ik ben van plan mijn Antec fusion Remote behuizing (black) te gaan modden maar loop tegen enkele vragen aan (mbt. Functie en uiterlijk).

De behuizing ziet er aan de buitenkant netjes uit maar is intern een lelijk eendje. Ik ben van plan deze binnenkant te scheiden van het omhulsel en deze te laten verchromen. deze wordt na verchromen weer bevestigd.
De Top cover heeft een verdiept stuk die ik weg zal vrezen.

1e Punt.
Is het mooier / praktischer om glas of plexiglas te gebruiken?

2e Punt,
Als ik dit (plexi)glas wil verlijmen met de cover, welke lijm hecht dan het best?

Naast de behuizing ben ik van plan om een aantal onderdelen te verchromen.
De cover van de 690 is van aluminium en de grijze delen worden verchroomd en het nvidia logo wordt

A. rood
b. Blauw

Ik heb momenteel nog een kingston hyper X ram koeler die ik ook ga verchromen.
Echter die leds zijn Blauw.

3e Punt.

Relevante software en hardware die ik gebruik (die zichtbaar zijn)
Gigabyte z170MX gaming 5
2x GTX 690 (wordt gedeeltelijk verchroomd, wat zwart is moet zwart blijven ;) )
Kingston Hyper X ram Cooler (blauw) (wordt volledig verchroomd)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
NvT.
Punt 1: Het is makkelijker om Plexiglas (PMMA) of Polycarbonaat (PC) te gebruiken. Dit kan je zelf op maat snijden en is een stuk lichter dan gewoon glas.

Punt 2: Iedere fatsoenlijk lijmpistool voldoet waarschijnlijk. Je zou zelfs met dubbelzijdig tape kunnen werken.

Wat betreft de kleuren combinatie: Ik zou voor een blauw logo gaan en dan je RAM koeler gewoon blauw laten. Als alles verchroomt wordt is het misschien een beetje overkill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
Fuckaduck. Dit had ik net een weekje eerder moeten zien/weten. Heb in het verleden de zwarte variant gemod waar ik wegens tijdsgebrek mee ben gestopt. Had nog flink wat reserve onderdelen liggen (alu front gloedjenieuw etc).

Erg leuke kast om te modden met flink veel ruimte als je een closed loop inbouwt. Persoonlijke voorkeur heeft de binnenkant gewoonweg strakker maken. Ik had zelf al een aantal stukken (hele mobo plate en HD rek) aangepast met hardboard en strak gemaakt met putty en wit gespoten. Erg gaaf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Heb vandaag de kast volledig gedemonteerd. Zit nog te stoeien of ik de gehele kast verchroom of slechts 2 kanten en de andere zeiden hoogglans zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
Ik zou persoonlijk nooit de hele kast doen. Nadeel wat je dan hebt is dat het hele effect teniet word gedaan.
Sommige stukken goed verchroomd en de rest (bijvoorbeeld) mat zwart (hoogglans weerkaatst ook veel licht) zorgt ervoor dat juist de zo fijn geplaatste stukken chroom alle licht weerkaatsen. Je kunt dan wel veel meer met het effect werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Gavriil schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:50:
Heb vandaag de kast volledig gedemonteerd. Zit nog te stoeien of ik de gehele kast verchroom of slechts 2 kanten en de andere zeiden hoogglans zwart.
Als je kiest voor deze combinatie heb je kans dat het niet echt een verschil zichtbaar is tussen de delen. Persoonlijk zou ik dan voor een mat zwart/chroom combinatie gaan.

Mocht je dan nog extra kleur willen toevoegen is blauw een mooie kleur. Let wel op dat als je gekleurde LED gaat gebruiken dat je hele kast die gekleurde gloed krijgt en dat je dus eigenlijk geen effect meer heb van de spiegelingen van het verchroomde.

Als je helder witte LEDs gebruikt kan je meer detail zien in de kast.

Verder is je kabelmanagement in deze kast volgens mij echt een hell maar zeer belangrijk voor een mooie strakke kast.
Door de beperkte ruimte word het al gauw een rommeltje door te lange kabels. Probeer daarom dan ook nette korte kabels te kopen/maken.

[ Voor 14% gewijzigd door kalekat op 10-03-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Kabelmanagement gaat wel lukken. En qua indeling betreft blijft alleen het schot tussen moederbord en psu intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gavriil schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:40:
3e Punt.
Als je toch gaat zagen en doen, maak dan direct even ruimte voor wat grotere fans. Of knal een 230mm joekel bovenin :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Switchie, die fans zijn van de geheugenkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gavriil schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:04:
Switchie, die fans zijn van de geheugenkoeling.
Weet ik. Wat wil je hier mee zeggen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gavriil
Dat een 230 mm fan al het zicht in de kast wegneemt. En daarmee het doel voorbij streeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gavriil
Met de post van deathrow kan ik mij goed in vinden. De geheugenkoeler heb ik geschrapt. De accenten worden chroom en de overige delen (mat)zwart. Qua kleur led ben ik er nog niet uit. Rood of blauw. Intern zijn er al rode accenten maar het lcdtje aan de voorkant is blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
Ik zou het in elk geval niet te fel oplichten. Het zou zonde zijn als de rode accenten van de hw teveel opvallen denk ik zelf. Ga je ook een build log bijhouden? Ik ben er wel benieuwd naar. Een hele solide case die erg mooie resultaten kan geven. Misschien dat ik er zelf ook nog wel 1 ga doen als ik mijn werkhok helemaal klaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Ben momenteel aan het kijken of ik full cover waterblocks kan krijgen voor de videokaarten. Mocht dat lukken dan worden de leds blauw.

Zie mijn v&a advertentie voor het gpu waterblock in kwestie.

[ Voor 19% gewijzigd door Gavriil op 14-03-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Heb de waterblokken kunnen bemachtigen. Nu nog bekijken of ik voor een 240 of een 360 rad ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gavriil schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:46:
Heb de waterblokken kunnen bemachtigen. Nu nog bekijken of ik voor een 240 of een 360 rad ga.
Groter is beter :)

Hoe meer radiatoroppervlakte je hebt hoe minder hard de fans hoeven te draaien. Zo draaien mijn fans maar af en toe als de PC idle is en zelfs met gamen draaien ze nooit voluit. Dit dan met 2 stuks 4x120mm, wat overkill is, maar meer is stiller. Als je een 3x120mm rad kwijt kan zou ik nooit voor een 2x120mm rad gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Kan ik niet beter voor een 240 en een losse 120 gaan?

Zoals ik mijn loop voorstel is het van res, naar Gpu, naar Rad 360, naar Res

Of res naar gpu naar rad 240, naar cpu, naar rad 120, naar res

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Heb de videokaarten inmiddels doorverkocht. Heb nu een r9 390 dual core. Thema wordt nu dus zwart rood en chroom. Bedankt voor jullie input :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• deathrow1986
Nice! Dat gaat een mooie build worden. Looking forward to the pics en uiteraard heel veel succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 16:41
Gavriil schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:37:
Met de post van deathrow kan ik mij goed in vinden. De geheugenkoeler heb ik geschrapt. De accenten worden chroom en de overige delen (mat)zwart. Qua kleur led ben ik er nog niet uit. Rood of blauw. Intern zijn er al rode accenten maar het lcdtje aan de voorkant is blauw.
Je kan ook de koeler openschroeven en de leds zelf aanpassen. Leds kosten niet zo gek veel (centen per stuk), enige wat je dan moet doen is een voorschakelweerstand toevoegen omdat rode leds op een ander voltage werken als blauwe leds (1.8V resp. 3.3V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
De koeler past fysiek niet meer met de nieuwere gpu
Pagina: 1