MacBook Pro safari traag bij zoeken pagina's en typen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...mac traag opstarten , safari traag opstarten, er komt een gekleurd bolletje tot hij de pagina vindt, heb mac 3 maand in het begin ging alles heel goed

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...verbinding is oke,updates zijn oké

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Iets duidelijker zijn mag van mij wel. ;) Details maken het verschil.

Is het nou enkel Safari dat traag is, of is je hele Mac traag en heeft Safari daar toevallig ook last van? Is er nog andere software die ook traag is? Wat zie je precies qua traagheid tijdens het opstarten? Meteen bij aanzetten al traag en duurt t lang voordat t login scherm verschijnt? Of pas tijdens het laden (eg: net na je wachtwoord in hebt getikt) of wordt t pas traag vlak nadat je desktop verschijnt?

En wat voor Mac heb je precies? Met welke versie van macOS? Nieuwste Sierra als ik je goed begrijp? (Klik op t Apple logo'tje linksbovenin en kies "Over deze Mac", daar staat het type Mac(book) en de OS versie. Dit is trouwens precies wat gezocht wordt bij de vraag welke soft- en hardware je gebruikt. :))

Wanneer is dit probleem ontstaan, zomaar uit het niets of heb je iets veranderd/nieuw geinstalleerd?

[ Voor 35% gewijzigd door WhatsappHack op 07-03-2017 00:38 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 20:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Inderdaad heel lastig om met deze informatie advies te geven. Mocht het een nieuwe mac zijn (zonder hardware problemen) dan zou je ook kunnen kijken of er misschien malware op het apparaat staat. Dat kan bijvoorbeeld met Malwarebytes voor mac.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolvganger op 08-03-2017 17:08 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Bekend probleem ... malware.

1) Download (vanuit andere browser bij voorkeur) en draai: https://www.malwarebytes.com/mac/
2) herstart mac
3) Open extensies in Safari (zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT203051) en verwijder alles wat er 'vreemd' uitziet en installeer dan ook direct AdBlock Plus voor safari (en deblokkeer tweakers :P )
4) open activity monitor om te zien wat je CPU gebruik is.