Toon posts:

Welke router zal ik kopen HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
een router

Wat is je budget?
tussen de 100 en 200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus zou fijn zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben dus opzoek naar een router. Wij hebben in de kelder een modem met router gecombineerd (KPN experia box V10) deze gebruik ik echter alleen voor de ps3. verder hebben we vanuit die router een cat7 cabel naar de router op de 1e etage, dit is een Asus rt-ac68u. Hier heb een best wel goede ervaring mee al heeft hij heel soms hele trage momenten, dit is nu bijna nooit meer. Op de Asus router zijn meerdere Sonos systemen aangesloten. De Asus router haalt bijna het hele huis maar in mijn kamer op zolder heeft hij er moeite mee. Op sommige plekken heb ik dus geen wifi. Ik ben dus opzoek naar een snelle oplossing hiervoor. Er loopt vanuit de kelder waar de KPN modem/router staat een cat6 cabel direct naar mijn kamer, hier zou ik dus gebruik van kunnen maken als ik een nieuwe router koppel. Maar wat zijn jullie meningen qua router die ik moet nemen en of er niet een andere manier is om dit op te lossen. Zelf zat ik te denken om de Asus router op de eerste verdieping te vervangen door eentje met meer bereik alleen kom je dan al snel in hoge bedragen. Als iemand hier een goede router voor weet die onder de 300 euro is is dit ook een optie. Alvast bedankt voor alle hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Ter toevoeging. We wonen met 6 man die allemaal veel computers en telefoons gebruiken de wifi wordt dus best wel zwaar belast.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

categorie: Modems en routers

ASUS, 100-200 euro, ac1900+

Feitelijk dan de keuze tussen een 3x3 en een 4x4 oplossing, waarbij ik bij een actief huis (wat je aangeeft) wel de 4x4 AC87U zou overwegen.

Verhoog je je budget iets dan komt de AC3200 in vizier, voordeel daarbij is dat je twee 5GHz netwerken hebt wat zijn voordelen kent als je veel gelijktijdige 5GHz clients hebt die echt data verstoken. Beetje slim tweaken van welk apparaat op welk 5GHz netwerk zit kan wel helpen de prestaties flink uit te laten lopen op de AC87/68. Laat je het geheel aan de router over dan is de winst lastiger te voorspellen.
pricewatch: Asus RT-AC3200

[ Voor 10% gewijzigd door Foritain op 06-03-2017 23:14 ]

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je hebt geluk, de AC87 waar Foritain het over heeft, is vandaag in de aanbieding :). Moet je wel snel zijn...

http://www.ibood.com/nl/nl/

Of

https://www.paradigit.nl/...rt-ac87u/80035936/product Met code 'netwerkweken' voor 20% korting

[ Voor 53% gewijzigd door Da.Rock op 06-03-2017 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beide!