Ik zoek de beste laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers,

Ik ben nu een tijdje aan het zoeken en zie door de laptops de beste niet meer.
Ik ga in augustus beginnen met een ICT opleiding, dus heb een laptop nodig met minimale eisen.

Nu wil ik boven die eisen zitten, omdat ik hem ook privé wil gebruiken.
Wat voor mij belangrijk is, is snelheid en dat ie een paar jaar vooruit kan.

Budget is rond de 1500 euro, iets meer of minder is geen probleem.

Dank,

Peter
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar welke eisen zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke ICT opleiding? Nogal cruciaal om te weten.
Als je grote of veel VM's gaat draaien is een quad-core met 32GB fijn om te hebben.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ict beheerder en daarna Informatica

edit: was The Walking Dead aan 't kijken, hierbij een uitgebreide reactie :P

Eisen zijn vrij simpel, een i5/i7 vanaf 5e gen, 8 gig ram, gpu met minimaal 1 gb en 1 tb hdd, minimaal 15 inch en fhd.

Zoals hierboven beschreven, MBO4 ICT Beheerder, daarna HBO System and Network Engineering.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2017 23:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Het is maar wat je een uitgebreide reactie noemt maar goed. Het is nog steeds nogal kaal en je verwacht nu eigenlijk van ons om met een kant en klaar lijstje te komen. Zo gaat dat hier niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Andere eisen dan de specs? Speelt gewicht een rol moet je er veel mee sjouwen? Zit je veel in de trein en heb je dus een lange accuduur nodig? Heb je zelf voorkeuren voor merk? Wat voor dingen ga je op de laptop doen? Ga je er ook op gamen? Etc etc etc....

Kortom: Je vraagt om de beste laptop. Maar er is niet één laptop de beste. Er zijn tientallen laptops binnen jouw budget die ergens het "beste" in zijn. Aan jou de taak om te bedenken wat voor jou belangrijk is en dat vervolgens in de Pricewatch te gooien. Als je nou een aantal laptops daaruit over houdt, en je weet even niet wat wijsheid is. Kom dan hier terug en vraag dan maar raak.

[ Voor 28% gewijzigd door CCJJVV op 06-03-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:35
Je bedoeld ik zoek een laptop rond de 1500 pegels, dat is iets anders dan...... 'Ik zoek de beste laptop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
dell xps 15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Ik zou de beste kiezen! (Net zo uitgebreid als je OP...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:42:
Ict beheerder en daarna Informatica

edit: was The Walking Dead aan 't kijken, hierbij een uitgebreide reactie :P

Eisen zijn vrij simpel, een i5/i7 vanaf 5e gen, 8 gig ram, gpu met minimaal 1 gb en 1 tb hdd, minimaal 15 inch en fhd.

Zoals hierboven beschreven, MBO4 ICT Beheerder, daarna HBO System and Network Engineering.
Een toekomstig ICT-beheerder kan de Pricewatch toch wel gebruiken? Je zult later toch echt zelf aan de slag moeten, als de users naar je toe komen kun je niet zeggen "ik plaats wel even een topic elders".

Kijk eens in Laptop Aankoopadvies, en specifiek naar de template voor nieuwe topics. Dan zie je dat je zelf aan de slag moet gaan, niet lui achterover leunen en hopen dat anderen het huiswerk doen. Anders ga je het erg moeilijk krijgen op je studie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het komt inderdaad wat lui over :P.

Ik heb hiervoor mbo3 medewerker ict beheer gedaan, en ga nu niveau 4 doen.
Mijn huidige laptop is al weer wat ouder dus ben op zoek naar een nieuwe.

Ik heb al een 100-tal uren gezocht, en wel wat mooie laptops gezien, alleen heeft elke laptop wel een nadeel.

Belangrijk vind ik dat de accu het een tijdje volhoud, mooi beeld maar geen 4K ivm batterij. Gewicht en uiterlijk enzo maakt me niks uit. Niet dat ik het altijd nodig heb, maar ik zoek iets als een 7700HQ met minimaal 16 gb ram en een GTX 1050/1060. Gamen doe ik zo goed als niet.

Mogelijk heeft iemand in deze prijsklasse een goeie laptop en kan mij daarmee tippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 'm niet gaat gebruiken om op te gamen, waarom dan een dikke GTX1050 of 1060 erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
"Elke laptop heeft wel een nadeel". Daar hebben wij geen beeld op omdat het vrij karig blijft.

Je bent wel een klein beetje specifieker, maar laat nog altijd overkomen alsof wij je maar een lijstje moeten maken.
Kom af met wat je al gevonden hebt, welk nadeel die heeft, waarom dat nadeel zwaar doorweegt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:34
Ga naar de mediamarkt vraag om de beste laptop en je bent geholpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
PheraX schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:55:
Ga naar de mediamarkt vraag om de beste laptop en je bent geholpen
Als je ergens niet om advies moet vragen..

@TS: Je gaat de IT in, maar je bent niet in staat om filters toe te passen in de Tweakers Pricewatch en te zoeken op Google? Jammer, want het komt erg lui en ongeïnteresseerd over, iets dat bij meer MBO'ers is, en mij als MBO'er een slechte naam bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je in 1 keer een hulp te bieden om je eens echt zelfbehulpzaam te leren zijn,
het volgende:
Ritje naar:
BTO Notebooks (N4ALL B.V.)
Zeemanlaan 9, 3401 MV IJsselstein

En je kan de ultieme laptop samen stellen, en je krijg dan ook nog eens een goed advies ook.
En denk wel aan wat je er mee doen wil:
plaats voor 2e Hdisk 1xSSD en 2e een flinke HD voor opslag.
Verlichting van keyboard, is best handig, wel regelbaar natuurlijk.
type monitor glare // non glare.
Hoeveel inch je scherm moet zijn, en HD of meer/minder.
En hoelang wil je op de accu werken?
Dus daar kan niemand je bij helpen, moet je zelf bepalen. 8)7

https://www.bto.eu/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 16:54 . Reden: aanvulling keuzes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Je kunt bij een aantal fabrikanten refurbished exemplaren kopen. Als uiterlijk je niet uitmaakt zou ik bijvoorbeeld eens kijken bij outlet.lenovo.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:47

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik zou eens beginnen met het doornemen van het LAA beleid.

Even een lijstje maken van je wensen/eisen en de eisen van de opleiding en we komen al een stuk verder.

Een i5 of i7 maakt al een groot verschil en dan heb je ook nog Low power varianten (U-varianten) en High power varanten (H-varianten). Wat jij hier neergooit is simpelweg: ik wil een auto van €xxx en hij moet rijden; hier kunnen we niks mee.
Medetweakers,

Ik ben nu een tijdje aan het zoeken en zie door de laptops de beste niet meer.
Ik ga in augustus beginnen met een ICT opleiding, dus heb een laptop nodig met minimale eisen.

Nu wil ik boven die eisen zitten, omdat ik hem ook privé wil gebruiken.
Wat voor mij belangrijk is, is snelheid en dat ie een paar jaar vooruit kan.

Budget is rond de 1500 euro, iets meer of minder is geen probleem.
Op zijn minst:
- Welke opleiding
- Wat zijn de minimale eisen?
- Waar wil je de laptop verder voor gebruiken? 'boven de eisen zitten' is nogal breed (Wil je meer opslag? Want dan zit je ook boven de eisen)
- Snelheid is subjectief, noem eens wat concrete voorbeelden

Anyway, ik neem aan dat het vanuit mij nu wel duidelijk is. Ik wacht even op je uitgebreide, aangepaste topicstart en dan wil ik misschien wel helpen.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Nu ben ik het best wel eens met users die vinden dat je een nogal karig topic geopend hebt, maar ik begrijp je verwarring wel een klein beetje. Keuzes maken moet je ook leren.

Stap 1: maak een eerste selectie. Dat heb je zo te zien al gedaan
Stap 2: ze ze in een excel en beslis welke criteria je meeneemt. Dat is iets hards als 'accuduur' en maar ook iets zachts als 'mooie kleur'
Stap 3: deel de criteria in. Sommige zijn veel belangrijker dan andere en andere zijn relatief onbelangrijk. Dat kun je aangeven door bijvoorbeeld een vermenigvuldigingsfactor er aan te geven
Stap 4: ga de verschillende laptops voor alle criteria beoordelen.
Stap 5: Vermenigvuldigen met de gekozen factoren en je heb een duidelijk beeld welke 'het beste' is.
Stap 6: (optioneel)Nog even ienemienemutte tussen de twee of drie hoogste doen omdat het sommetje uiteindelijk ook maar een benadering is, maar dan ben je toch al een eindje.

Dat alles wel ergens een nadeel heeft zul je mee moeten leren leven. Computers zijn soms net vrouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yucon schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:46:
Nu ben ik het best wel eens met users die vinden dat je een nogal karig topic geopend hebt, maar ik begrijp je verwarring wel een klein beetje. Keuzes maken moet je ook leren.

Stap 1: maak een eerste selectie. Dat heb je zo te zien al gedaan
Stap 2: ze ze in een excel en beslis welke criteria je meeneemt. Dat is iets hards als 'accuduur' en maar ook iets zachts als 'mooie kleur'
Stap 3: deel de criteria in. Sommige zijn veel belangrijker dan andere en andere zijn relatief onbelangrijk. Dat kun je aangeven door bijvoorbeeld een vermenigvuldigingsfactor er aan te geven
Stap 4: ga de verschillende laptops voor alle criteria beoordelen.
Stap 5: Vermenigvuldigen met de gekozen factoren en je heb een duidelijk beeld welke 'het beste' is.
Stap 6: (optioneel)Nog even ienemienemutte tussen de twee of drie hoogste doen omdat het sommetje uiteindelijk ook maar een benadering is, maar dan ben je toch al een eindje.

Dat alles wel ergens een nadeel heeft zul je mee moeten leren leven. Computers zijn soms net vrouwen :+
Thanks!
Jij snapt me :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Ik zou persoonlijk (Als Mbo-student) letten op de volgende punten:

-Als je iets doet met virtualisatie, zorg dat je 16GB Ram hebt.
dat is belangrijk als je iets wil gaan doen met VM's , en kan prima binnen dit budget.

- Zorg voor kwalitatief goed spul, ik wil je hier niet naar een specifiek merk pushen, maar ik zou een (zakelijke) Dell laptop ver boven een bijv. een Medion plaatsen, Bouwkwaliteit dus.
(misschien ook iets met extended garantie regelen?)

- persoonlijk zou ik zeggen dat een Core i5/i7 de U-versies ook genoeg power heeft,om te doen wat je moet doen, maar dat kan ik verder niet staven.

-Je wilt een Ssd, dat wist je waarschijnlijk al wel, en ga ik verder ook niet toelichten.

En wat mede-Tweakers grotendeels al gezegd hebben:

- Als je niet gaat gamen op je laptop wil je niet eens een een goede Grafische kaart, het kost je namelijk onnodig Geld, gewicht, en waarschijnlijk ook accuduur.

- Bepaal wat belangerijk is, wat @Yucon hierboven zei, lijkt me een goed plan

[ Voor 0% gewijzigd door Huaw op 07-03-2017 21:18 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Als je Vm's moet gaan draaien is een HQ processor het beste> meer cores/threads dan een U. Dan minimaal 16GB geheugen of plaats om dat uit te breiden indien nodig(sommige windows server services vragen om een minimum aan ram en OPSLAG!)
Grafische kaart is niet belangrijk.

BTO kun je inderdaad goed samenstellen naar je eigen eisen. HP /Dell zakelijke lijn. Scherm resolutie is ook niet zo heel interessant fullHD volstaat prima. In VMware/hyperV kun je prima fullscreen draaien en makkelijk switchen tussen VM's.

Er zijn meerdere van dit soort vragen geweest de afgelopen weken, lees die even door.
Elke laptop heeft inderdaad voor en tegens maar daar moet je soms voorbij kijken. Mijn Zbook voldoet aan alles, enkel is het scherm 'maar' fullHD ja ik had meer kunnen uitgeven voor een hoog reso scherm maar dat is niet echt noodzakelijk want ik kan er twee schermen aanhangen als ik dat wil via Thunderbolt. Maar die liggen boven je budget of je moet een tweedehands kunnen vinden voor een leuke prijs. Gewicht is ook wel een issue met die dingen. Echter heb ik ene goede rugzak en voel ik hem dus amper op mijn rug.

Lees je in wat de school vraagt maar ga daar boven zitten om safe te zijn>16GB ram en HQ

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nog niet. :) Hoe groot? 15" of 17"?

Hier een lijst van de Pricewatch met de filters 1000-1500 euro, Qwerty, 8GB, 256GB SSD, Full HD scherm en IPS: categorie: Laptops

Je kan ook nog op Dell kijken of op Clevo.nl want daar staan er een aantal die niet in de Pricewatch staan.

Succes ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Voor 1500€ heb je toch een nette dell XPS 15. Mooi apparaat dat meer dan snel genoeg is voor de TS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij BTO een laptop laten samenstellen.

i7 7700hq 2.5ghz met 16 gb 2400mhz en een GTX 1050 ti 4gb.
En een PCIE ssd can 512 gb.

1450 euros, ik vind helemaal mooi.
Mede gekozen door multicolor toetsenbord, accu en uiterlijk.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, of bij Clevo. Dat is exact hetzelfde als BTO, maar dan ongeveer 200 euro goedkoper bij dat bedrag. https://www.laptopplus.nl/producten/15n850-1050ti
Pagina: 1