Chromecast: Wel beeld maar tv geluid ipv chromecast geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
Op mijn Samsung LED TV (Model UE32B600) heb ik een chromecast aangesloten via een HDMI poort. De tv is aangesloten via scart op de versterker (van de stereo installatie). Het TV geluid door de boxen werkt voor de gewone zenders prima.

Maar het geluid van de chromecast komt niet door de boxen. In plaats daarvan is het geluid te horen van een tv-zender en dus niet die van de chomecast. En dit terwijl de Scource van de de TV op de HDMI poort van de tv staat waar de chromecast inzit.

Als ik het geluid door de TV-speaker instel, dan hoor je door de tv wel het chromecast geluid.

Wat kan er fout zitten bij mij. Hoe krijg ik het geluid van Chromecast via de scart naar de versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54
Niet via SCART. Via toslink zou het wel moeten werken, je hebt dan nog wel een DAC nodig als je versterker geen optische ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Via SCART gaat je denk ik niet lukken, veel televisies geven geen geluid van HDMI kanalen door via SCART. Je kan het proberen met een 3.5mm Jack kabel als je versterker daar een ingang voor heeft.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizewaaldrecht
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 20:14
hcQd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:35:
Niet via SCART. Via toslink zou het wel moeten werken, je hebt dan nog wel een DAC nodig als je versterker geen optische ingang heeft.
Toslink doet het niet meer. Dus moet wel via scart. Het gekke is dat de kabeltelevisie wel werkt en hdmi niet. Ik heb het idee dat de hdmi van mijn 7 jaar oude tv kapot is, maar nog wel beeld geeft.

Om nu een nieuwe tv te moeten kopen omdat alleen het geluid niet meer werkt is ook wat.

Komt het er nu op neer dat het hdmi geluid niet weer werkend te krijgen is nu zowel Toslink en Scart het wat geluid betreft niet meer doen. Koptelefoon aansluiting is helemaal niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Is het niet zo dat de koppeling HDMI-in scart-uit niet meer kan sinds DRM..

Je zou tenslotte eens een VHSje kunnen trekken van je YouTube filmpje

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen