Verhuizen naaar buitenland - groot pakket versturen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Hallo,

Ik verhuis op korte termijn naar Engeland maar de pakketdiensten maken me het niet makkelijk. Ik wil namelijk een aantal dingen meenemen:
  • Stoel: ~88x58x40cm (25KG)
  • Geluidsset: 40x40x65cm (25KG)
  • Kleding + Monitoren: 70x27x50cm (~20KG).
Het liefst zal ik het allemaal als 1 pakket/lading versturen en zo goedkoop mogelijk uiteraard. Maar bij de stoel en geluidsset ben ik als particulier lijkt het wel verplicht PostNL te gebruiken? dpd doet maximaal tot 20kg. Alle pallet diensten vereisen meteen een geregistreerde zaak lijkt het wel. Iemand anders nog ideeen?
En als iemand toevallig weet wat precies de eisen zijn voor een pakket zou dat ook leuk zijn. Als ik de stoel gewoon in paar vuilniszakken kan doen met een lading tape en daar een label op kan plakken is dat ook prima (zal morgen postnl bellen/chat openen om dat te vragen als hier niemand het antwoord weet :))

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:08
Waarom niet een auto of busje huren bij verhuurder met vestigingen in VK en alles die kant op rijden en daar busje weer inleveren?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Wellicht handig om te vermelden, ik ben niet in het bezit van een rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:53

Polycom

Poes van goud

Die spullen hier laten en in de VK kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:02
Op google vliegen de bedrijven je om de oren als je bijv zoekt op meubels versturen buitenland, ook voor particulieren. Bijv: https://baggage.nl
Eisen voor een pakket zal de vervoerder zelf je aan kunnen helpen maar wat vuilniszakken en plakband lijkt me redelijk kansloos. Risico op schade wordt dan relatief groot en ze hebben vast geen zin in gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01
Toen ik verhuisde van Portugal naar Duitsland heb ik dit via een transportbedrijf gedaan. Je betaalt meestal per strekkende meter, dus vooral interessant voor grotere hoeveelheden. Goedkoper dan een pakketdienst en ik hoefde niet op het gewicht te letten. Voor 8 dozen was ik ca. €350 kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk vooral naar wat iets nieuws daar kost en wat de stoel / hifi je hier heeft gekost. Als het onder de paar honderd euro is kun je het beter hier verkopen en daar iets nieuws kopen. Geluidsset zeker, met de lage koers van het pond kost electronica daar niet heel veel. Gezien de omschrijvingen van je set is het een doos met een sub en een stel melkpakjes, aka blikken surroundsetje. Haal je voor weinig nieuw daar.

Kleding en monitoren: koop een paar vacuumzakken, daar je kleding in. In de koffer, monitoren er tussen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk dat een simpel (lokaal) koeriersbedrijf/transporteur je nog wel eens kan verbazen qua prijs. Dat soort bedrijven willen vaak nog wel eens per Km. óf M3 een bedrag berekenen en als je daar de kosten van de trein/boot éérlijk op voorhand vermeldt dan kun je er samen wel aan uit komen.

Een volledige zeecontainer.... Krijg je met dat soort materiaal niet vol ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb even gekeken in m'n zakelijke verzendaccount:
Van NL naar UK 30kg:
DPD (11 euro excl BTW) => max lengte 175 cm en Maximum total size: 300 cm (lengte + 2 x breedte + 2 x hoogte)
UPS (27 euro excl BTW) => Maximum dimension: lengte 270 cm en Maximum total size: 419 cm (lengte + 2 x breedte + 2 x hoogte)
PostNL (15 euro excl BTW) => Maximum dimension: 175x78x58 cm

Kan nog goedkoper als je naar afhaalpunt in UK stuurt.

Als je het netjes weet te verpakken binnen deze maten moet het geen probleem zijn. Bedenk wel dat afhankelijk waar het in de UK naartoe moet 4+ keer in en uit geladen (gegooid) wordt. Een stevige verpakking is dan ook aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:49
Je zoekt nu naar pakketdiensten. Zoek eens een transportbedrijf. Je weet wel, van al die lastige vrachtwagens op de weg. Of een ZZP-er uit oost europa.
Die zie ik overdag genoeg. *zit vlakbij laad/los deur*

Huur desnoods een grote krat of container. Dat kan vaak ook bij een transportbedrijf.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 06-03-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Baggage.nl was ik inderdaad ook tegengekomen maar de goedkoopste optie is €400 en dan heb ik nog een een doos van ~€50 nodig. Dan koop ik liever een nieuwe stoel en verstuur ik de rest per postnl/DPD.

Helaas is voor internationale post postnl beperkt tot 100x50x50cm. Mijn stoel is daar te breed voor.

Ziet er naar uit dat ik de stoel niet meeverhuis, de geluidsset via PostNL verstuur (want die is met name dankzij de subwoofer) namelijk 25kg. En dan de rest waarschijnlijk via DPD aangezien die onder de 20KG flink lagere tarieven hebben dan PostNL.

Bedankt voor het meedenken mensen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En per keer vliegen een beetje meenemen, wat vrienden met wel een rijbewijs op de ferry zetten (of de trein) en stukje bij beetje kom je er wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:28

g0tanks

Moderator CSA
The Eagle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:01:
Kijk vooral naar wat iets nieuws daar kost en wat de stoel / hifi je hier heeft gekost. Als het onder de paar honderd euro is kun je het beter hier verkopen en daar iets nieuws kopen. Geluidsset zeker, met de lage koers van het pond kost electronica daar niet heel veel. Gezien de omschrijvingen van je set is het een doos met een sub en een stel melkpakjes, aka blikken surroundsetje. Haal je voor weinig nieuw daar.
Dit is waarschijnlijk het makkelijkst, maar houd er ook rekening mee dat het best fijn kan zijn om wat oud (bekend) meubilair in je nieuwe woning te hebben. Zo heeft een collega hier (in Australië) het een en ander laten overkomen via scheepscontainer, zoals een eettafel en stoelen. In eerste instantie vroeg ik hem of het überhaupt de moeite waard was, maar hij vond van wel vanwege bovenstaande reden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 12:21
GLS dan? Vallen volgens mij qua prijs ook nog mee. Zit op mobiel dus kan het allemaal niet voor je uitzoeken nu;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:10
The Eagle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:01:

Kleding en monitoren: koop een paar vacuumzakken, daar je kleding in. In de koffer, monitoren er tussen.
Ik zie nergens in de omschrijving van TS dat zijn surroundsetje er zo een is?
Ik denk dat mijn Harman Kardonn set ongeveer ook 25Kg weegt met luidsprekers erbij.

@TS: zwaarder dan 25KG kan wel. zie bijvoorbeeld UPS Staan de verpakkingsregels ook bij.

Of via Cheapcargo deze vergelijken 20 vervoerders voor je voor een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je kwetsbare apparatuur zou ik niet met zo'n standaard vervoerder regelen.
Huur een koeriersdienst in; dan gaat het met een busje.

Vriendin van mij is van Praag naar NL verhuisd met 8 grote dozen en nog wat los spul. Ze was iets van 350 euro kwijt. Omdat het voor jouw deur wordt ingeladen en ginds voor jouw deur weer wordt uitgeladen weet je vrijwel zeker dat er niet met jouw spullen wordt gesmeten.

Dus: Kijk of het het geld waard is. Inderdaad is hier jouw spul verkopen en in de UK opnieuw kopen een optie.
Overigens is de wisselkoers nou niet super gunstig maar het is te doen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn inderdaad tal van kleine koeriersdiensten die je kunnen helpen.
http://www.uship.com https://europeremove.com/ https://www.hennekenremovals.co.uk/moving-uk-ireland/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06 17:35
Geen familie / kennissen (of kennissen van kennissen) die toevallig met caravan/camper naar Engeland gaan? Een hele stoel meenemen is misschien wat te veel gevraagd, maar een versterker moet toch wel mee kunnen als extra bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 17:23
Xthemes.us schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 01:36:
Baggage.nl was ik inderdaad ook tegengekomen maar de goedkoopste optie is €400 en dan heb ik nog een een doos van ~€50 nodig. Dan koop ik liever een nieuwe stoel en verstuur ik de rest per postnl/DPD.

Helaas is voor internationale post postnl beperkt tot 100x50x50cm. Mijn stoel is daar te breed voor.

Ziet er naar uit dat ik de stoel niet meeverhuis, de geluidsset via PostNL verstuur (want die is met name dankzij de subwoofer) namelijk 25kg. En dan de rest waarschijnlijk via DPD aangezien die onder de 20KG flink lagere tarieven hebben dan PostNL.

Bedankt voor het meedenken mensen :).
Die stoel kun je wel degelijk versturen met PostNL, alleenvia een omweg. Je moet dan gewoon via een tussenstation een pakketzegel kopen daarvoor. Via www.Goedkooppakket.nl kun je die stoel verzenden met PostNL voor 29 euro en dan is het ook nog eens verzekerd voor 500 euro en aangetekend.
.
Via die site gelden afwijkende maten. Zij hebben een ander contract met PostNL en afwijkende maten en je kunt het pakket dan gewoon inleveren bij hetzelfde postkantoor.. |:(

Enige verschil is die pakketzegel die je dus online via hen koopt, in je mail krijgt om uit te printen en dat dus op de doos moet plakken in plaats van de dame/heer bij PostNL dat voor je doet. Best makkelijk..

Direct via postkantoor: max grootte van het pakket is 100x50x50cm.
Via goedkooppakket.nl en met korting: max grootte is 100x70x50cm.. Daar past je stoel dus in :) en dan heb je het tarief 20-30kg. En als bonus: standaard verzekerd tot 500 euro en extra korting tov direct verzenden via PostNL. En het pakket lever je dan met pakketzegel in bij hetzelfde PostNL-punt waar ze weigerden jouw pakket te versturen omdat ie te groot was.. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door koektrommeltje op 17-04-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 64307

koektrommeltje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:16:
[...]

Die stoel kun je wel degelijk versturen met PostNL, alleenvia een omweg. Je moet dan gewoon via een tussenstation een pakketzegel kopen daarvoor. Via www.Goedkooppaket.nl kun je die stoel verzenden met PostNL voor 29 euro en dan is het ook nog eens verzekerd voor 500 euro en aangetekend.
Goede tip, ik zie alleen een typo in je bericht, moet www.goedkooppakket.nl zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 64307 op 17-04-2017 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:02
Wow, goede tip inderdaad !
- Maar het word nóg gekker :

Quote "XL Groot Pakket: Max 170 x 72 x 52 cm (€ 3,75 toeslag, bestel bij stap 4)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 11:37
Ik denk dat deze Tweaker inmiddels wel gearriveerd is ;-)
Pagina: 1